Prażona cebula

1. Data: 2003-11-10 15:47:05

Temat: Prażona cebula
Od: "<MaREK>" <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam nadzieje ze któraś/któryś z grupowiczów powie mi jak mogę zrobić
prażoną cebulke, jadłem dzis hot-doga z czyms takim i bardzo mi
posmakowało.

ps.
Nie chce tego kupować tylko samemu zrobić.
Pomóżcie.

MaREK
GG# 4086323
mail:m...@o...pl

1. Data: 2003-11-12 13:54:54

Temat: Re: Prażona cebula
Od: "Bleifrei" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "<MaREK>" <N...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mam nadzieje ze któraś/któryś z grupowiczów powie mi jak mogę zrobić
> prażoną cebulke, jadłem dzis hot-doga z czyms takim i bardzo mi
> posmakowało.
A szukasz przepisu na prażoną (tego nie znam) czy smazoną, ale tak
specjalnie (ten znam)

Bleifrei

1. Data: 2003-11-12 17:06:37

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja bardzo proszę o przepisik na smażoną.

1. Data: 2003-11-12 21:13:57

Od: "Bleifrei" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> napisał w
wiadomości news:botpca$2mul$1@foka.aster.pl...
> ja bardzo proszę o przepisik na smażoną.

A więc tak, jest to stary dziadziny przepis, i nie zdarzyło sie jeszcze, aby
nie powalił z zachwytu smakujących. Jedyna wada to taka, ze na noc trzeba
zostawić otwarte okno, bo można się już nie obudzić;)
Najczęściej jak serwuję to wszyscy się krzywią - co to takiego, cebula,
jakie to plebejskie, natomiast po pierwszym kęsiku każdy prosi o dokładkę.
Przepis:
Na patelnię z średnio rozgrzanym tłuszczem (ja uważam że najlepszy do tego
jest smalec!) wrzycamy poszatkowaną cebule. Osobiście preferuję nizbyt
drobno, przy długim smażeniu nie rozpacika się za nadto. Na początku ostro
mieszamy, jak się delikatnie zeszkli zmiejszamy ogień i przykrywamy. Na
niewielkim ogniu smażymy, a właściwie dusimy przez ok. 40-60 min. Jak
wysycha nadto, podlewać delikatnie wodą i natychmiast przykryć. Wody nie za
dużo bo cebulka się ugotuje zamiast usmażyć. Kiedy zacznie ciemieć i jest
już mięciutka zaczynamy przyprawianie. Doprawiam zawsze na koniec, bo
inaczej wychodzi mi za ostra. I tak: Vegata, pieprz ziołowy (koniecznie!,
nie żałować), sól, pieprz, papryka ostra i słodka. Robię to zawsze na oko.
Wychodzi naprawdę super. Na gorąco z bagietką i zimnym piwkiem, powala
każdego - gwarantuję!.
Modyfikację: W ostatniej fazie można godać podduszone osobno (duszenie razem
zawsze mi powoduje palenie któregoś z składników) kawałki dobrej kiełbaski,
a jeszcze lepiej chudziutkiego boczku w plasterkach. Można też dodać nieco
pomidorków, jak do jajecznicy z pomidorami.
Kufelek zimnego i.....
Pozdrawiam
Bleifrei

1. Data: 2003-11-13 07:12:23

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Doprawiam zawsze na koniec, .... I tak: Vegata...
=======
Zamiast tego podlej sosem sojowym, ale nie za dużo :-}

waldek
=======

1. Data: 2003-11-13 08:09:04

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki bardzo, spróbuję na pewno.

pozdr.

1. Data: 2003-11-13 14:17:27

Od: "<MaREK>" <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bleifrei napisał:

> A więc tak, jest to stary dziadziny przepis, i nie zdarzyło sie jeszcze, aby
[...]
SWIETNIE ALE CO Z PRAZONĄ !!!

MaREK
GG# 4086323
mail:m...@o...pl

1. Data: 2003-11-13 15:16:03

Temat: Odp: Prażona cebula
Od: "Edyta Jaczewska" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> SWIETNIE ALE CO Z PRAZONĄ !!!

csssss, czlowieku prazonej cebuli spragniony....

pokroj ze dwie-trzy duze cebule na bardzo cieniutkie plasterki
rozgrzej na patelni tluszcz, polecam klarowane maslo, a jesli takim nie
dysponujesz, moze byc zwykly olej roslinny o delikatnym zapachu, zadnej
oliwy
wrzucasz cebule i smazysz na srednim ogniu (wazne - ogien nie moze byc za
duzy, bo jak Ci sie zacznie cebula palic, to po ptokach, caly efekt z
glowy - zgorzknieje i bedzie paskudna)
smazysz i mieszasz, mieszasz, mieszasz.... ;)))
bo to ma prawo trwac dosyc dlugo
po 10 - 15 minutach, kiedy cebula jest juz troche zezlocona, posypujesz ja
tak ze dwiema lyzeczkami cukru, chodzi o to, zeby ta cebula ladnie sie
skarmelizowala
od tej pory mieszasz bez przerwy i uwazasz jak diabli, bo lubi sie zaczac
przypalac, kiedy tylko spuscisz ja z oka
gotowa jest wtedy, kiedy ladnie zbrazowieje, ale nie jest jeszcze czarna (po
jakichs dalszych 10 minutach), musisz dojsc do wprawy
wyjmujesz lyzka cedzakowa i osaczasz na recznikach kuchennych - po
wystygnieciu robi sie przyjemnie chrupka i jest wyraznie slodkawa w smaku

milej zabawy i smacznego
Edyta

1. Data: 2003-11-13 16:12:53

Temat: Re: Odp: Prażona cebula
Od: "<MaREK>" <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Edyta Jaczewska napisał:

> csssss, czlowieku prazonej cebuli spragniony....
>
> pokroj ze dwie-trzy duze cebule na bardzo cieniutkie plasterki

[...]
Dziekuje ;)
MaREK
GG# 4086323
mail:m...@o...pl

1. Data: 2003-11-19 00:15:23

Od: "l.e:h" <l...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

"<MaREK>" <N...@o...pl> skribis:

>Witam
>
>Mam nadzieje ze któraś/któryś z grupowiczów powie mi jak mogę zrobić
>prażoną cebulke, jadłem dzis hot-doga z czyms takim i bardzo mi
>posmakowało.

To ja z inej beczki - w najnowszej(chyba) "wrożce" jest przepis na cebule
panierowana. Nie zdazylem przeczytac dokladnie, bo tylko czytalem w empiku
- obtaczamy krazki cebuli w mace i wrzucamy na goracy gleboki tluszcz jak
frytki. Sprobowalem - po niedlugim smazeniu wyszla calkiem dobra,tylko
maka sie nie bardzo trzymala :( no i "na zoladek siada" dosc mocno :)

Pozdrawiam, Leh.
--
}} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{
{{ Forum o bogactwie: http://www.arystoteles.pl/bf/ }}