Strona główna Grupy pl.soc.inwalidzi Problem dyskryminacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy . dyrektywy Unii Europejskiej Re: Problem dyskryminacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy . dyrektywy Unii Europejskiej

Re: Problem dyskryminacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy . dyrektywy Unii Europejskiej

Data: 2006-07-04 19:38:11
Temat: Re: Problem dyskryminacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy . dyrektywy Unii Europejskiej
Od: "Małgoś" <m...@o...wytnij.pl>

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> napisał w wiadomości
news:YNCGBC104072006205617.nqcvrg@cbyobk.pbz...

> Jak myślicie, dlaczego przytłaczająca większość pytań na naszej liście
> to pytania dotyczące renty, a nie pytania dotyczące szkoleń
> zawodowych? Dlaczego instytucje organizujące szkolenia cierpią na
> chroniczny brak chętnych? Sądzicie, że to dlatego, że inwalidzi są
> wystarczająco dobrze wykształceni
Jesli chodzi o wykształcenie, to niestety mam bardzo nikły procen
niepełnosprawnych z wyzszym wykształceniem.
I to tez nie daltego,ze nie chca a dlatego,ze "system", przystosowanie
uczelni itp.
Jesli chodzi o szkolenia , rodzina ma silny wpływ: "Przeszkolą Cie, każą
podjąć prace nie wiadomo jak długo popracujesz, a rentę Ci zabiorą"
(jeśli ma). Często ta renta jest na utrzymanie rodziny i w nikłym
procencie idzie na potrzeby osoby niepełnosprawnej. Czyli znów "system".
Na te Twoje spotkania i tak z pewnością chodzą Ci bardziej aktywni, a
kto pomoże tej reszcie??
Napewno nie system, bo system ............(bez komentarza, każdy widzi
jak jest)

A innym powiem, walczcie o siebie, bo rodzina to to co najwazniejsze
ale oni nie zawsze wiedza co dla was najwazniejsze:)))
Pozdrawiam cieplutko.

--
Małgoś:)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx