Problem z GOFRAMI

1. Data: 2003-06-23 11:44:41

Temat: Problem z GOFRAMI
Od: Rufikozo <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wypróbowałem kilka przepisów na gofry ale za każdym razem
mam ten sam problem. Gofry zaraz po upieczeniu są chrupkie
ale po kilku chwilach kiedy ostygną to zaraz flaczeją.
Jak kupię gofra na dworcu do nawet jak jest zimny to jest zawsze
chrupiący.
Nie wiem co robię nie tak. Może to wina ciasta? Jak długo nalerzy je
ubijać ? Może więcej albo mniej smarować gofrownicę olejem ? Może
nastawić większą temperaturę ?

1. Data: 2003-06-23 17:20:41

Temat: Re: Problem z GOFRAMI
Od: "Asienka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rufikozo <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bd6otm$aqt$...@n...onet.pl...
> [...]
> Nie wiem co robię nie tak. Może to wina ciasta? Jak długo nalerzy je
> ubijać ? Może więcej albo mniej smarować gofrownicę olejem ? Może

W gofrownictwie się nie specjalizuję ;), ale tu znajdziesz wskazówki co do
tej chrupkości, za których skuteczność nie odpowiadam bo nie próbowałam:
http://www.wizaz.pl/porady/censura.php?cmd=details&i
temid=252

Asienka z Białegostoku

1. Data: 2003-06-25 13:03:22

Od: "ACF" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wypróbowałam wiele przepisów i też miałam taki sam problem, ale wydaje mi
się,że udało mi się rozwiązać ten problem bo oststnimi czasy gofry wychodzą
chrupiące i nawet jak są zimne nie kapcieją. Sekret tkwi w tym,że nie dodaje
wogóle mleka tylko wodę mineralną (zazwyczaj mieszam pół na pół gazowaną i
niegazowaną). Po upieczeniu wykładam je na kratkę z piekarnika tak żeby
miały obieg powietrza z góry i z dołu. Poźniej też raczej nie przekładam ich
na żadne talerze (poza wyjątkiem smej konsumpcji :) ) bo flaczeją od strony
talerzowej.
A gofrownicy nie smaruje się żadnym tłuszczem bo tłuszczu jest dosyć w
gofrach.
Z głowy przepisu dokładnego nie pamiętam, ale postaram się podrzucić jutro.

Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2003-06-25 13:42:20

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ACF" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A gofrownicy nie smaruje się żadnym tłuszczem bo tłuszczu jest dosyć w
> gofrach.

ja sie jeszcze zastanawialam nad przyrzadem do pieczenia, bo zdaje sie sa
gofrownice i wafelnice, ja mam te druga - z plytkimi foremka,o w ksztalcie
malych serduszek, ktore razem wygladaja jak kwiatek. Z niej nigdy nie
wychodza naprawde chrupiace gofry.

wkn

1. Data: 2003-06-27 07:22:54

Od: "ACF" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis z którego korzystam i zawsze mam chrupiące gofry:
(z tego wychodzi na mojej gofrownicy (zwykła teflonowa marketowa z
wymiennymi taflami-tosty-gofry) 16-18 gofrów
0,5kg mąki
1 kostka margaryny
5 jajek
1 proszek do pieczenia
2 szklanki wody mineralnej (ja mieszam gazowaną z niegazowaną 1:1)
1 szklanka cukru
cukier waniliowy (jak nie zapominam :) )

białka ubić
margarynę rozpuścić
wymieszać=woda+mąka+żółtka+cukier+cukier waniliow
po wymieszaniu dodać rozpuszczoną przestudzoną margarynę a na końcu białko
Tylko jak dodaje białko to nie mieszam juz mikserem tylko łyżką, wtedy
ciasto wydaje mi sie delikatniejsze
konsystencja naleśnikowa lub rzadsza (lejąca)

To taki przepis jest w orginale, ja daje mniej cukru bo z 1 szklanką
wychodzą moim zdaniem za słodkie.
A jak już wcześniej wspomniałam gofrownice mam zwykłą domową teflonową,
gofry piekę jakieś 10-15 minut, a ciasta leję tak by przykryć rowki -
gofrownicy nie zaciskam na zatrzask i gofry fajnie rosną.

Życze smacznego
Pozdrawiam
Agnieszka

PS.góra gofra z dowolną kompozycją :)
na czasie bita smietanka nawet light ;) +jagody=palce lizać (2 gofry i
pękam)

placki ziemniaczane na słodko
pomocy
Sabdzi - czyli kłopot z indyjskimi przyprawami...
ogorki po seczuansku?
Alkohol