Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?

131. Data: 2015-02-13 23:10:41

Temat: Re: Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-13 o 22:56, Qrczak pisze:

> A pytałaś Mickiewicza, jak z nim oczywiście chodziłaś, oczywiście do
> Liceum?

Nie ja chodziłam. Mię to wyszło z kontekstu.

Ewa

132. Data: 2015-02-13 23:11:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Bulwa ziemniaka to podziemne organy spichrzowe.

No widzisz... jak doczytasz to potem już lepiej piszesz. Jak z tym pH.

133. Data: 2015-02-13 23:13:29

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
> [...]
> innego pod tym "puszkiem niewinności" niż Mickiewicz pod "puchem marnym".

Dokładnie - od samego początku oprotestowałem to wybitnie *niewłaściwe*
skojarzenie XL jakie zrobiła z Mickiewiczem.

134. Data: 2015-02-13 23:14:08

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> Dnia 2015-02-13 21:31, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> A pytałaś Mickiewicza, jak z nim oczywiście chodziłaś, oczywiście do
> Liceum?

No jaja... Jak arbuzy! :-)) Ale się tu u Was można pośmiać!!!

135. Data: 2015-02-13 23:15:47

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-13 o 23:11, Pszemol pisze:
> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> No widzisz... jak doczytasz to potem już lepiej piszesz. Jak z tym pH.

Już chyba to nastąpiło, albowiem zmieniło się z:

"lub KORZENIE SPICHRZOWE jak u
ziemniaka."

Ewa

136. Data: 2015-02-13 23:20:37

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> coś zupełnie innego pod tym "puszkiem niewinności" niż Mickiewicz
> pod "puchem marnym". ;-) No, ale może się mylę.

Zachęciła mnie Pani, bym dokładniej w źródła spojrzał. Ten "puszek
niewinności", to oczywiście od Hulki-Laskowskiego (on niewątpliwie
pasjami czytał Mickiewicza). Věnceslava Lužická, a także Jaroslav
Hašek, który miał powody, by zazdrościc jej talentów powieściopisarskich,
ujmuje to tak: "vytáhnout odtamtud pel její nevinnosti". Jak nigdy
brakuje nam tu teraz pana Ludka, więc musimy zdać się sami na siebie.
Mnie ten "pel" wygląda na bliski słowu "pył" -- choć gdyby akurat
o to dokładnie chodziło, to ja bym tam się spodziewał rzeczownika
"prach". W każdym razie nie ma to raczej wiele wspólnego ze słowmi
takimi jak "piuma" ani z kobietami Wieszcza Adama.

Jarek

PS
Określenie "puchy marne", tak właśnie frazeologicznie potraktowane,
znam z czasów dawnych, a nawet bardzo dawnych. Opisywało się w ten
sposób poślednie gatunki konserw, z których chyba najłatwiej dostępnym
był "pasztet kielecki" wtajemniczonym znany również jako "jad kielecki".

--
Kakadu papużka.

137. Data: 2015-02-13 23:22:39

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Już chyba to nastąpiło, albowiem zmieniło się z:
>
> "lub KORZENIE SPICHRZOWE jak u
> ziemniaka."

Dokonaliśmy chyba właśnie identycznego spostrzeżenia...
;-)

138. Data: 2015-02-13 23:23:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> A pytałaś Mickiewicza, jak z nim oczywiście chodziłaś,
> oczywiście do Liceum?

Ja do Mickiewicza nie chodziłem, choć miałem tam najbliżej.

Jarek

--
Z przodu muzeum.

139. Data: 2015-02-13 23:26:07

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja do Mickiewicza nie chodziłem, choć miałem tam najbliżej.

:-)))

> --
> Z przodu muzeum.

:-)))))

Jarosław! Przestań! Dwa razy oplułem ze śmiechu monitor!

140. Data: 2015-02-13 23:52:21

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-13 o 23:22, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Dokonaliśmy chyba właśnie identycznego spostrzeżenia...
> ;-)

Na wszelki wypadek. Nie wszyscy kucharze to ogrodnicy. ;-)

Ewa

Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek