Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?

311. Data: 2015-02-23 23:55:07

Temat: Re: Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
news:op.xui7tlllmtaby1@tncap.home...
> (...)
>
> Oczywiście - podlinkowałem artykuły, gdzie Monsanto spokojnie wykazuje,
> że rolnik ma jego ziarno i albo płaci - albo traci ziemię.

Z tym, że nikomu chyba nie wytoczą sprawy sądowej że na jego polu miał 2-3
samosiejki GMO wśród 1000 roślin nieGMO?

Sprawy jakie znam z lektury internetu dotyczą cwaniaków w USA, którzy
kupowali mieszanki z przeznaczeniem na paszę (które zawierały duży % GMO) i
takie nasiona wysiewali potem sprytnie sortowali GMO od nieGMO uzyskując w
miarę czysty licencjonowany materiał siewny GMO za cenę taniego ziarna
paszowego. Sposób sortowania roślin bardzo sprytny: normalnie jak by ten
rolnik Polakiem jakimś był ;-)

Nie znam przypadku aby komuś kto świadomie nie zawinił stała się taka
krzywda. Znasz taki przypadek?

312. Data: 2015-02-24 07:06:29

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.02.2015 o 18:34, Pszemol pisze:

> [...]
> pestycydów bo rosliny nie maja wtedy swojej wlasnej odpornosci. Wolisz to?
>
> Oczywiscie można też wskazać alternatywę w postaci upraw "organic", ale to
> są zwykle uprawy na małą skalę i o niewielkich plonach a więc drogie - mamy
> 7 miliardow ludzi na swiecie, nie wiem czy kazdego bedzie stac na "organic"
> to czy tamto....

> Nie ma sensu potępiać w czambuł wszystkich GMO, jak leci, bo stosowanie GMO
> w rolnictwie ma wiele zalet jak i wad - warto więc rozpatrywać/testować
> każdą taką odmianę z osobna i dopuszczać lub nie do użytku. I z tego co się

Co prawda poniższe nie wyczerpuje tematu, ale pozwala się zastanowić nad
sensownością stosowania GMO:
http://przeglad-socjalistyczny.pl/opinie/sprawy-midz
ynarodowe/460-wiat-wedug-monsanto.html

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

313. Data: 2015-02-24 07:30:01

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-23 22:37, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> Rodzaj nowej w Polsce mutacji snobizmu - niektórzy kupują nawet gorsze -
> byle w drogim sklepie i w odpowiedniej cenie.
>
> Mnie zachwyca ostatnio "Smakowita Pajda - smalczyk w 100% roślinny" ZT
> Kruszwica.
> Jest wersja z cebulką i jabłkiem, oraz z ziołami ogrodowymi:
>
> http://www.ztkruszwica.pl/pl/aktualnosci/smakowita-p
ajda

> Pierwsza z brzegu recenzja (wegetarianki!):
>
> http://zielonyjelen.blox.pl/2013/12/Oceniam-sobie-Sm
akowita-Pajda.html

> Tylko nie kpijcie z nicka "Zielony jeleń"...

O owym smalczyku już i na tej grupie pisano.

> Jeden wielki zachwyt.
> Nawiasem - dziwią mnie wegetarianie, którzy na siłę próbują swoje
> potrawy upodobnić do mięsnych... Dla mnie (mam za sobą wielomiesięczny
> wegetariański epizod) zawsze było to oszukiwanie samego siebie przez
> wegetarian.

Też nie rozumiem tej tendencji, choć mam w rodzinie dwóch wegańczyków a
sama również w sezonie na zielone staję się jarzynna.

> Zgadnijcie, z czego ów "smalczyk"?
> "Oleje i tłuszcze roślinne (słonecznikowy, palmowy, rzepakowy, kokosowy
> w zmiennych proporcjach) prażona cebulka (9,2%), sól, suszone jabłka
> (0,6%) aromaty"
>
> Hehe - olej palmowy i "zmienne proporcje". Wegetarianie zachwyceni (na
> szczęście chyba nie wszyscy).

Może i dlatego gdzieniegdzie sygnalizuje się, iż wegetariaństwo to może
jest i dieta, ale nie zawsze prowadząca do wyzdrowienia.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

314. Data: 2015-02-24 08:21:16

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 07:06 Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:

> Co prawda poniższe nie wyczerpuje tematu, ale pozwala się zastanowić nad
> sensownością stosowania GMO:
> http://przeglad-socjalistyczny.pl/opinie/sprawy-midz
ynarodowe/460-wiat-wedug-monsanto.html

Warto zwrócić uwagę na fragment:
"Na tym etapie, chcąc zachęcić rolników, koncern nie domagał się opłat
licencyjnych. Z czasem, rządom tych krajów nie pozostało nic innego niż
zalegalizować istniejące uprawy GMO (nota bene można odnieść nieodparte
wrażenie, że ten właśnie scenariusz jest obecnie odgrywany w Polsce).
Ledwie jednak zalegalizowano uprawy GMO, Monsanto upomniała się o swoje -
opłata patentowa jest teraz inkasowana w punktach skupu ziarna GM."

--
Trefniś

315. Data: 2015-02-24 08:47:10

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.02.2015 o 22:37, Trefniś pisze:

> [...]
> szczęście chyba nie wszyscy).
>
> Naprawdę - ten produkt to chyba test "jak daleko można bezkarnie

Czemu się dziwisz?
Kruszwica to fabryka amerykańska.
Szkoda, że nie wiesz, jakie debilizmy są tam na produkcji. Znam to z
autopsji, ale to już inny temat :)

316. Data: 2015-02-24 08:57:18

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.02.2015 o 23:06, XL pisze:

> Tzn jeśli z legalnego obrotu, to JUŻ wolno. Ustawowo.
> Niestety.

Niestety, ale nie wolno.
Posiadam nasiona konopi (legalnie) ale nie mogę ich wysiać.

317. Data: 2015-02-24 09:05:20

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 08:47 Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:

> [...]

> Czemu się dziwisz?
> Kruszwica to fabryka amerykańska.
> Szkoda, że nie wiesz, jakie debilizmy są tam na produkcji. Znam to z

Bo milej jest, kiedy ludzi en bloc ma się za mądrych, a takie kwiatki
przyjmować z zaskoczeniem.
:)

--
Trefniś

318. Data: 2015-02-24 10:41:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Feb 2015 08:21:16 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> Ledwie jednak zalegalizowano uprawy GMO, Monsanto upomniała się o swoje ?
> opłata patentowa jest teraz inkasowana w punktach skupu ziarna GM."

Toż ten właśnie scenariusz przewidziałam w poście którymś wyzej.
--

XL
pewni siebie.

319. Data: 2015-02-24 10:42:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Feb 2015 08:57:18 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> Niestety, ale nie wolno.
> Posiadam nasiona konopi (legalnie) ale nie mogę ich wysiać.

> [...]

Mowimy tu o GMO.
--

XL
pewni siebie.

320. Data: 2015-02-24 11:07:01

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 10:41 XL <i...@g...pl> pisze:

> Dnia Tue, 24 Feb 2015 08:21:16 +0100, Trefniś napisał(a):

(...)

> Toż ten właśnie scenariusz przewidziałam w poście którymś wyzej.

Przewidywanie teraźniejszości - ależ to cenna umiejętność.

--
Trefniś

"Nie sztuka przepowiadać przyszłość; trzeba zgadywać teraźniejszość"
Hugo Steinhaus

Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek