Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?

51. Data: 2015-02-12 14:27:06

Temat: Re: Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Anai" <a...@a...pl> wrote in message
news:mbhq1d$cs5$1@mx1.internetia.pl...

> Ewa - być może... ;)
> Ja nie mówię, że nie wygląda na bagietkę - mówię, że nie wygląda na
> puszystą :D

Ciekaw jestem co dla Ciebie oznacza słowo "puszysty" w odniesieniu
do pieczywa - czy możesz podać jakiś wizualny przykład? Fotkę/film?
Nie żebym się czepiał - ciekawi mnie, chcę się po prostu dowiedzieć :-)

52. Data: 2015-02-12 14:27:53

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"bbjk" <a...@b...cc> wrote in message news:mbhlhc$itc$1@node2.news.atman.pl...
> Tutaj masz fotki przepisów na chałkę żydowską, w rozmaitych wersjach:
> https://plus.google.com/photos/109389638288510355562
/albums/6114858663168221153

Super! Dziękuję!

p.s. jak masz na imię, b?

53. Data: 2015-02-12 14:41:23

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.02.2015 o 14:27, Pszemol pisze:

> Ciekaw jestem co dla Ciebie oznacza słowo "puszysty" w odniesieniu
> do pieczywa - czy możesz podać jakiś wizualny przykład? Fotkę/film?
> Nie żebym się czepiał - ciekawi mnie, chcę się po prostu dowiedzieć :-)

Małe kurczaki są puszyste, koty czasem, bita śmietana, dobrze ubita
piana z białek, drożdżówki mogą być puszyste o ile są dobrze wyrośnięte
i niespieczone, pączki albo biszkopt.
Buła z na pierwszy rzut oka dość twardą skórą z wierzchu i powietrzną
dziurą w środku nie jest puszysta (dla mnie przynajmniej) :)

--
Pozdrówki
Anai

54. Data: 2015-02-12 15:31:35

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> do pieczywa - czy możesz podać jakiś wizualny przykład? Fotkę/film?
> Nie żebym się czepiał - ciekawi mnie, chcę się po prostu dowiedzieć :-)

W odniesieniu do pieczywa to ma być:
lekkie, delikatne, miękkie, wyrośnięte, ze sporą ilością powietrza
wewnątrz, ale raczej w wielu niewielkich otworach niż kilku dużych.

1.
http://lh5.ggpht.com/_7zGV45FozaY/TOYdK8Iv0eI/AAAAAA
AAFpg/H-dSWnPKdRM/s400/IMG_2037.JPG
- to jest puszyste ciasto.

2. http://i265.photobucket.com/albums/ii214/kokwaifun/I
MG_0732.jpg - to
też jest puszyste.

3.
http://www.acanadianfoodie.com/wp-content/uploads/20
11/01/IMG_0017-600x595.jpg
To ma dość puszyste wnętrze, ale zewnętrze już nie...

Coś jeszcze? ;)

55. Data: 2015-02-12 16:03:05

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-12 14:41, obywatel Anai uprzejmie donosi:

> Małe kurczaki są puszyste,

Duże Qry też mogą być puszyste.

> [...]
> Buła z na pierwszy rzut oka dość twardą skórą z wierzchu i powietrzną
> dziurą w środku nie jest puszysta (dla mnie przynajmniej) :)

Co do reszty się nie wypowiadam.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

56. Data: 2015-02-12 16:05:08

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-12 11:54, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> A o tym chlebie, czy można powiedzieć, że puszysty?
>
> http://www.sklep-militarny.com.pl/chleb-pelnoziarnis
ty-w-puszce-500g-p-883.html

Nie mogłam wejść ze względu na niepełną letniość

57. Data: 2015-02-12 16:07:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A o tym chlebie, czy można powiedzieć, że puszysty?
>
> http://www.sklep-militarny.com.pl/chleb-pelnoziarnis
ty-w-puszce-500g-p-883.html

Podobnie jak o tym piwie:

http://www.tapeciarnia.pl/68430_kufel_puszka_piwa_aw
.html

Ewa

58. Data: 2015-02-12 16:16:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-12 o 14:41, Anai pisze:

> [...]
> Buła z na pierwszy rzut oka dość twardą skórą z wierzchu i powietrzną
> dziurą w środku nie jest puszysta (dla mnie przynajmniej) :)

Myślę, że ważny jest tutaj też punkt odniesienia. Jeżeli - załóżmy -
komuś wcześniej bagietka wychodziła płaska i zbita w środku, to bagietkę
"napompowaną" może nazwać puszystą, w sensie "napowietrzoną". Każdy
mniej więcej wie, o co chodzi w bagietce, więc sobie może to odpowiednio
wyobrazić. Podobnie na czym innym przecież polega puszystość kurczaka, a
na czym innym puszystość ciasta.
Choć zgodzę się, według mnie lepszym określeniem dla dobrej bagietki
jest "chrupiąca", ale to słowo nie podkreśla napowietrzenia. :)

Ewa

59. Data: 2015-02-12 16:19:42

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

ty-w-puszce-500g-p-883.html

> Podobnie jak o tym piwie:
>
> http://www.tapeciarnia.pl/68430_kufel_puszka_piwa_aw
.html

I też się cieszy uznaniem we wojskowości, nie tylko ze względu na cenę.

Jarek

--
Chleba je dražší nežli pivo
a dobrá voda -- to je věc

60. Data: 2015-02-12 16:40:57

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> czym innym puszystość ciasta. Choć zgodzę się, według mnie lepszym
> określeniem dla dobrej bagietki jest "chrupiąca", ale to słowo nie

Spotkałem się z nią także "Pod Indykami", gdzie ubierali ją dwaj
żołnierze z jakiegoś obcego pułku, a jeden z nich był taki żwawy,
że publicznie sięgał pod jej sukienkę, jakby chciał, posłusznie
melduję, panie oberlejtnant, wydostać stamtąd puszek jej niewinności,
jak się wyraża powieściopisarka, pani Winczesława Lużicka, albo
też jak to w podobny sposób odezwała się na lekcji tańca pewna
szesnastoletnia panienka do gimnazisty, który w tańcu uszczypnął
ją w ramię: "Panie, pan starł puszek mego panieństwa!" -- i wybuchła
płaczem.

Tak więc proszę zauważyć, Pani Ewo, że nie powinniśmy ogranieczać się
do języka, który przystoi najwyżej w kuchni, ale sięgać równiez ku
najlepszym wzorcom, jakie dają nam powieściopisarki.

Jarek

--
-- Niby u mnie?... Zarno wszyćko dokumentnie rzeknę, z czego się pokaże
la prześwietnego sądu i la zgromadzonego narodu, co jestem niewinowaty,

Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek