Strona główna Grupy pl.soc.edukacja Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach Re: Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: zairazki <z...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach
Date: Mon, 27 Nov 2006 10:00:41 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 50
Message-ID: <eke9d4$t3b$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <1282380.LDmHTDaSO1@Marcin_Ciesielski> <ek9282$hf$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ek9fl0$e55$1@atlantis.news.tpi.pl> <eka6ju$5ec$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ekab93$jva$1@atlantis.news.tpi.pl> <ekad0u$gsv$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ekbsr3$8c0$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: duc214.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1164617956 29803 83.22.10.214 (27 Nov 2006 08:59:16 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Nov 2006 08:59:16 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; PL; rv:1.7.12) Gecko/20050915
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <ekbsr3$8c0$1@atlantis.news.tpi.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:25437
Ukryj nagłówki

Użytkownik Sławomir Żaboklicki napisał:
...
>
> Zawsze twierdzę, że podstaw programowych nie wolno układać ludziom,
> dla których dana dziedzina jest całym światem. Bo będą oni usiłowali
> wcisnąć do podstaw jak najwięcej materiału wykładanego na poziomie
> uczelni (tzn. na tym, na którym sami się znajdują). Dobrze by też było,
> żeby kilka lat popracowali w szkole. Mi to na przykład bardzo pomogło
> i ostudziło moje zapały w reformowaniu oświaty.
> Pozdrawiam serdecznie
> SZ

Dziękuję za podpowiedź w rozważaniach "a po jaką ciężką [biiiip] każą
się tego uczyć?". Ciekawe tylko kto stawia wóz przed koniem. Przecież
logicznym by było opracowanie całościowej koncepcji wiedzy i
umiejętności pakowanych do głów na danym etapie nauczania z poprawką
na szybkość przyswajania młodej głowy w określonym wieku, a dopiero
potem tak wybrane zagadnienia dać specjalistom do opracowania sposobów
najlepszego wyłożenia ograniczonego [przez innych] materiału.
A tu świat stoi na głowie - masz specjalisto opracować program działań
edukacyjnych bez zwracania uwagi na resztę szkolnego świata. I mamy
pytania np. na chemii - "A czy wy robiliście już takie przekształcenia
na matematyce? A czy na fizyce było już ... ?" - przecież szlag mnie
trafia jak widzę takie bezsensowne stawianie granic pomiędzy
przedmiotami.
Kiedy wreszcie jakiś geniusz reform edukacyjnych zapędzi bractwo nie
do roboty, a do współpracy? Przecież oni nie pracują nad uczniem
rozebranym na części, tylko nad uczniem który jest całością. I taką
całością ma być to, co w głowie wynosi ze szkoły.
Potem tacy "humaniści" [przepraszam za użycie tego terminu} mają
awersję do nauk ścisłych, a ścisłowcy jakoś nie robią błędów
ortograficznych ;) co dowodzi nierównych relacji pomiędzy tymi dwoma
"światami".

Przepraszam za oczywistości. Ja rozumiem: w polityce i w demokracji
"ci co mogą to nie wiedzą, a ci co wiedzą, to nie mogą". Ale oświata
teoretycznie zatrudnia najbardziej oświeconych ludzi. Tu ludzie
podejmujący decyzje wiedzą dokładnie co robią.
A tu taka kicha - wyniki ich solowych działań składają się na
kakofonię w głowie i ucznia i szeregowego nauczyciela walczącego "na
pierwszej linii szkolnego frontu".
Może tych obecnych cichcem do lochów i wybrać nowych? Może nowi znajdą
sposób jak dawać spójne wykształcenie podstawowe i gimnazjalne, a nie
luźny konglomerat "przedmiotów nauczania"? Nie dziwię się uczniom, że
wolą być podmiotami, a nie przedmiotami w szkole :P
Potem Minister ma do nich pretensje, że traktują nauczycieli i
rówieśników przedmiotami, a nie podmiotowo :P choć powinno być :(

pozdrowionka
zairazki

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
27.11 Duch
27.11 zairazki
27.11 Sławomir Żaboklicki
27.11 Sławomir Żaboklicki
27.11 zairazki
27.11 Pawel Wimmer
30.11 Grzegorz Si.
30.11 Grzegorz Si.
03.12 Majonez
September the 10-th. International Silver Cleaning Day
Blog edukacyjny
Nowa przeredagowana i uzupełniona wersja monografii "Sztuka Edukacji"
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Sztuka Edukacji - wersja ostateczna!!!
Uploads - What is wrong with Easynews
Nowa wersja "Sztuki Edukacji" z inżynierskimi programami nauczania.
Nowa wersja Sztuki Edukacji - z przykładowymi programami nauczania
Nowa wersja Sztuki Edukacji
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Nowa erea w dziejach ludzkości: "Umysł w centrum zainteresowania"
Propozycja reformy edukacji
Religia i etyka w szkole.
Re: Crownsville MILF Jennifer Lynn Racey Decker Waiting for your Penis Ejaculate
opiekun medyczny
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Chess