Projekt ogrodu

61. Data: 2004-06-05 20:59:20

Temat: Re: Projekt ogrodu
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message
news:c9t9rl$s7l$3@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie "niepotrzebne" tylko ogólne.
> Czyli potrzebne w każdym zawodzie i poza nim.

Nie w kazdym zawodzie. Ale jak na to nie patrzec, uczenie sie jezykow
to nie jest strata czasu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

62. Data: 2004-06-05 21:02:02

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c9t9rm$s7l$4@atlantis.news.tpi.pl T.W.
<t...@w...pl> napisał(a):

> jak to jest, że nasze rodzime ogrody (również dzieła
> znanych projektantów z nazwiskami) można zawsze na zdjęciach
> rozpoznać? Po braku wyrazu, jakiejś takiej nieatrakcyjności, pomimo
> posadzonych bardzo dekoracyjnych roślin...

Hejka. Czy zalew tak zwanych "gargameli" i innych koszmarków
budowlanych wynika z tego, że architekci nie potrafią inaczej
projektować i mają taki gust? Może dlatego, że na studiach mieli
przedmioty zawodowe przez rok, góra półtora? Przecież projekt ogrodu
ktoś zamawia i za niego płaci. Taki ktoś stawia wymagania i dyktuje
warunki, bo to ma byc ogród dla niego a efekty są powszechnie widoczne.
Taki ktoś to zadowolony z siebie ignorant, który się najlepiej zna na
wszystkim. A architekt i jego rodzina muszą przecież z czegoś żyć.
Pozdrawiam gustownie Ja...cki

63. Data: 2004-06-05 21:03:11

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
> rozpoznać? Po braku wyrazu, jakiejś takiej nieatrakcyjności, pomimo
> posadzonych bardzo dekoracyjnych roślin...

Widzialem pewien ogrod w PKWŁ - atrakcyjny i z wyrazem.

Pozdrowienia,
Michal

64. Data: 2004-06-05 21:03:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co do ksywki dla Ewy, to by należało znaleźć taką bardziej
> adekwatną do jej charakteru. :-)

> Pozdrawiam łagodniej Ja...cki

Podwodny gumiś:-)))

Pozdrawia hobbystycznie boletus

65. Data: 2004-06-05 21:15:40

Temat: Re: Projekt ogrodu - długie
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.W. napisał:

> [...]
> rozpoznać? Po braku wyrazu, jakiejś takiej nieatrakcyjności, pomimo
> posadzonych bardzo dekoracyjnych roślin...

W wielu europejskich krajach projektowanie to wielowiekowa tradycja,
latami wypracowany styl, wyssysany z mlekiem matki. Zapewne jest tam
więcej dobrych projektantów niż u nas - gazety zamieszczają projekty
tych naprawdę najlepszych. I zdjęcia najlepszych fotografików.
U nas się pstryka zdjęcie i już. Tam sie czeka godzinami na odpowiednie
światło, 'czesze' roślinki, nabłyszcza, skarla itd itd...

To wielki biznes, liczony w miliardach funtów czy euro. U nas ciągle
jeszcze raczkujący i zupełnie nieporównywalny.
Zapewne stąd ten dysonans, który tak Cię razi.
W WB wydawca zapłaci krocie za dobre zdjęcie a rzesza czytelników poleci
na zakupy do sklepów tworząc namiastkę angielskiego ogrodu. Nuworysze
złożą zamówienia na projekt u projektanta z 'nazwiskiem' i tak się
bedzie kręcił ten biznes.
Którego projektanta w Polsce stać by zaprojektować na wystawę ogród za
300 tys funtów? Tam na nazwisko pracuje się latami, praktykuje u mistrzów.
I którego Polaka stać by wydać takie krocie na ogród ( 15 bodziszków z
odmiany po 8 zł/szt).

Dlaczego miliony kobiet na świecie kupują perfumy z nazwiskami
projektantów wielkich domów mody i płacą za nie równowartość rocznej
średniej krajowej w Mozambiku (bez obrazy dla Mozambiku, bo wzrost
gospodarczy mają trzykrotnie wyższy niz Polska)? Dla zapachu? Po co
skoro za jedną trzecią mogą nabyć doskonałą podróbkę. Kupują złudzenia i
namiastkę luksusu. Bo żadnej z nich nie stać na ekskluzywne ciuchy po
kilkadziesiąt tysięcy euro.

Podobnie jak z ogrodami, było z projektowaniem wnętrz, ubrań itd, itd.
Przypomnij sobie zdjęcia z siermiężnych lat 80-tych czy początku 90-tych.
Przeglądając teraz dobre czasopisma dochodzę do wniosku, ze w tych
dziedzinach nie mamy się czego wstydzić.
I analogicznie, kilku nuworyszy zamówi te projekty a reszta rodaków
wsiądzie w swoje fiaciki, peżociny i inne renówki ruszajac na podbój
marketów bo akurat jest wyprzedaż.
Kuzynka mojej przyjaciółki - malarka przymierała głodem w Warszawie,
wyjechała za granicę - zrobiła tam karierę. Wróciła po latach
triumfalnie ze swoimi obrazami - na zaproszenie Zachęty. Wróciła jako
dojrzła artystka. Dość zamożna artystka.

Nie jesteśmy narodem beztalenci i leni, tylko jakieś kompleksy w nas
drzemią niepotrzebnie. Zbyt wielu pamięta mydełka Fa - szczyt luksusy za
dewizy i bony.
Na szczęście wchodzą przebojem młodzi, gniweni, utalentowani.

Pozdrawiam
Marta

66. Data: 2004-06-05 21:23:48

Temat: Odp: Projekt ogrodu
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:jyqwc.28126$D...@f...columbus.rr.com...

> Widzialem pewien ogrod w PKWŁ - atrakcyjny i z wyrazem.

Mam nadzieję, ze myślisz o wyrazie cenzuralnym ;-))))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

67. Data: 2004-06-05 21:27:20

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Zygmuncie, nie unoś się tak okrutnie, bo to zdrowiu Twojemu
> zaszkodzić może.

Twardej szkoły zycia absolwentem jestem, ale dzięki za troskę o moje
zdrowie.:-))

Tokoż wypowiedzi Twoje mogą być łacno pod antyfeminizm
> podciągnięte. ;-)

Znasz powiastkę o starym gaździe w autobusie PKS?
Tak samo się tym przejmę jak młodzi starszym urągający, chociaż jednak nie.
Wrażliwość moja raczej staroświecka.

Używając tak mocnych słów narażasz się na to, że
> ewentualna dyskusja potoczy się nad formą nie zaś nad treścią Twojej
krytyki.

Jako posiadający uprawnienia do dyscyplinowania zarówno Ty jak i Jerzy
ograniczasz się do stwierdzeń zapisanych w netykiecie i tyle. Aż tyle i
tylko tyle. Nie etykietujesz ludzi lecz życzliwie napominasz cytując zasady
z anielską wręcz cierpliwością. Czy grupowa Dama musi być mniej delikatna
niż Ty. A jeśli musi to z czego to wynika? Z kultury osobistej, wrodzonej,
nabytej, jakiejś innej? Może babskiej? Też nie, skoro inne grupowe Damy o
słusznym stażu na grupie tego nie czynią. Wręcz przeciwnie, wykazują wręcz
matczyną wyrozumiałość.

> A co do ksywki dla Ewy, to by należało znaleźć taką bardziej
> adekwatną do jej charakteru. :-)

Oj nie wywołuj repertuaru w tej materii bo....repertuar bogaty
nadspodziewanie mógłby się okazać parlamentarnym pozostając.

Boletusa pamiętam tekst:
plwają na Ciebie. ( i nie do mnnie to było)
Nie będę rozwijał tego wątku bo nie o ksywkę dla Tej Damy mi chodzi
(mściwość jest mi obcą, bo ludzi kochać potrafię) tylko o to by swą
niepohamowaną łatwość etykietowania ludzi raczyć była powstrzymać. Ale cóż,
nie na wszystkich kierunkach Kotarbińskiego zasad nauczają.

> No dobrze, że chociaż to. :-)
> Pozdrawiam łagodniej Ja...cki

Z łagodności słyniesz. Gwidon tego doświadcza.

Pozdrawiam nieustępliwie godności człeczej strzegący
skryba

68. Data: 2004-06-05 21:33:22

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z łagodności słyniesz. Gwidon tego doświadcza.

Biedna psina:-(

> Pozdrawiam nieustępliwie godności człeczej strzegący
> skryba

Pozdrawia łaskawie boletus

69. Data: 2004-06-05 21:40:53

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

70. Data: 2004-06-05 22:33:13

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> napisał w
> wiadomości

> Czy Ty aby się nie zagalopowałeś?

Prowokujesz =otrzymujesz.

> Twoje prawo mnie nie lubić,

Błąd. Lubię Ciebie. Szanuję Twoją wiedzę. Podoba mi się Twoja dążność do
poprawności nazewniczej roślin.
Co cesarskie, cesarzowi.

> Twoje prawo notować skrzętnie moje wypowiedzi

Takie moje prawo.

(skoro masz tak dużo czasu, to musisz go jakoś wypełnić) .

Gdybyś wiedziała na co mogłem poświęcić ten czas nie byłabyś taka
sarkastyczna.

> A moim prawem jest oceniać polskie ogrody zaprojektowane > przez
profesjonalistow według mojego gustu.

Zgoda, tak jest w demokracji. Jeśli jednak uzurpujesz sobie prawo do
pomniejszania poziomu wykształcenia jednego profesjonalisty to dajesz prawo
innym do pomniejszania jakości swojego poziomu wykształcenia i poziomu
profesjonalizmu. Ten kij ma dwa końce.

> Nawet jeśli niekoniecznie jest zbieżny z Twoim.

Moja polemika z Jack'iem pozostaje w sprzeczności z Twoimi wątpliwościami.

> I mają prawo mi się nie podobać. I tyle.

Zgoda. Też tak sądzę. Dałem temu dowód w polemice z Jack'iem

> Jack nie odpowiedział na moje pytanie, więc je powtórzę:
> jak to jest, że nasze rodzime ogrody (również dzieła
> znanych projektantów z nazwiskami) można zawsze na zdjęciach
> rozpoznać?

Uważam inaczej. Moja opinia jest diametralnie różna od Twojej.

Po braku wyrazu, jakiejś takiej nieatrakcyjności, pomimo
> posadzonych bardzo dekoracyjnych roślin...

Nie mają jak angielskie po 50, 100 lat. Moda okresowa nie jest przypisana do
jednostki

> Pozdrawiam
> Ewa

> PS. Jeśli nawet dama (choć raczej nie), to stara, Skrybo, STARA.

Stara będziesz za sto lat, co najwyżej.
Wojowniczością i bezceremonialnością w etykietowaniu wykazujesz się
młodzieńczością osobową. Młodzieńczą pozostań. Wojowniczość pozostaw naszym
chłopcom w Iraku i na innych misjach. Wojowniczość ma na frotach wojennych
się determinować a w ogrodach piękno, poszanowanie inności i szacunek dla
rozmaitości przyrodniczej niechaj nam przyświeca. Bez względu na to czy ktoś
przycia lub tnie lub też tego nie czyni.
Miłość bliźniego różne ma oblicza.

> PS2. Świeżak, przez ż. Tak jak "świeży", "świeżość"

Racja. Nawt skrybie ortograficzny kleks się trafi. "Naczyt sia wsio w
pariadkie"

Pozdrawiam niezmiennie życzliwie
skryba

Przesadzanie piwonii