Re: Projekt ustawy o rencie socjalnej.

From: a...@i...org.pl (algraf)
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Projekt ustawy o rencie socjalnej.
Date: 31 Jan 2003 07:06:04 +0100

Witam,

No coz zobaczymy co to bedzie dalej :-) moje zdanie juz znacie, wiem ze to
moze kontrowersyjne ale trudno :-) powtorze - ZUS jest firma ktora wyplaca
renty i emerytury wypracowane, tzn. placisz co miesiac skladke na konto i
pozniej masz z tego wyplacane swiadczenie. Jezeli obciazymy ZUS takimi jak
mowisz wyplatami to kto zyska a kto straci ? pomysl. Straca Ci
odprowadzajacy swiadczenia, bo to z ich kieszeni. Kto zyska ? budzet opieki
spolecznej - bo zostanie odciazony. To mi troche przypomina sytuacje
obciazenia PFRON ulgami dla ZPCHr i ZAZ. I tak sie stalo ze te ulgi
pochlaniaja 47% wydatkow PFRON, czyli my wszyscy mamy o 47% mniej srodkow na
programy np.Pegaz, Homer, itp. - Pojecia rety stalej lub zwanej kiedys
socjalna, powstalo bodajze w 1988 roku, kiedy Jaruzelski zdecydowal ze
Opieka Spoleczna bedzie takie stale swiadczenie wyplacac - przedtem w ogole
nic nie bylo!!! Co to za argument ze kredytu nie dadza ? o z czego by go
splacal ? z ok.520 zl (chyba cos tyle) to ile by na zycie zostalo ?
Ale dobrze juz koncze i poczekamy zobaczymy :-) my sie tu nadyskutujemy a
oni i tak swoje zrobia i bedzie tak jak w tym wierszyku: "Na straganie w
dzien targowy, takie slyszy sie rozmowy..."

pozdr.
Arek