Data: 2008-09-12 16:46:07
Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: waruga <w...@g...pllll>
Pokaż wszystkie nagłówki
Dnia Fri, 12 Sep 2008 14:31:13 +0200, Habeck Colibretto napisał(a):
> A zostawiłaś jakieś nieradzące sobie dziecko na prośbę rodzica? I co
> robisz z tymi co mają tylko "chmurki", "burze" czy co Wy tam
> wstemplowujecie jako najgorsze oceny?
Oj, nie znalazł się taki rodzic. Miałam dziecko odroczone o rok, ale to
było dziecko, które miało system szkoły specjalnej. Teraz też mam
odroczone, ale to klasa integracyjna więc takie przypadki są częste.
A co do chmurek, to raczej nie zdarza się żeby ktoś miał tylko chmurkę.
Materiał I klasy nie jest taki straszny, liczenie w zakresie 10, 20, 30 i
do tego można na konkretach. Umiejętność czytania i pisania, a w I klasie
to w dużej części przepisywanie, potem układanie z rozsypywanek i układanie
zdań.
Przeciętne dziecko radzi sobie w I-III spokojnie, a jak teraz wejdą zmiany
programowe w matematyce, to już będzie luz ;), bo:
"Dokonano też przeglądu i aktualizacji treści matematycznych. Usunięto z
nich (zgodnie z zaleceniem, ale bez przekonania o słuszności tej decyzji)
treści dotyczące kolejności wykonywanych działań i algorytmy działań
pisemnych. Znacznie też ograniczono rozwiązywanie zadań tekstowych
złożonych. " (prof. Jadwiga Hanisz autorka programu Edukacja XXI wieku- do
Wesołej Szkoły).
Sama jestem ciekawa nowego podręcznika dla III klasy, bez zadań złożonych i
działań pisemnych.
--
Elżbieta
--
Elżbieta
|