Re: Propozycja: pl.sci.medycyna.moderowana

Data: 2002-08-12 11:48:37
Temat: Re: Propozycja: pl.sci.medycyna.moderowana
Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

Osoba znana wszem i wobec jako Sigurd pisująca spod adresu
<s...@p...onet.pl> napisała:

> [...]
> odpowiada inny moderator. Ten moderator to nie taki zwykły moderator,
> co to dopuszcza lub nie posty, tylko taki, który na podstawie
> nadesłanych postów (nie ukazujących się na grupie, tylko
> travfiających do moderatora) układa jakiś zbiorczy post cyklicznie
> wysyłany na grupę. Czyli coś w rodzaju ciągle uaktualnianego FAQ.
> Dobrze rozumiem? Np. "moderator od prostaty" zbiera wszystkie posty o
> prostacie, po czym tworzy z nich spójny dokument, w którym mozna
> przeczytać np. o objawach schorzeń prostaty, powikłaniach, sposobach
> leczenia, nowinkach technicznych itp. To tak ma wyglądać?

Ale jak już przedpiścy pisali - to jest materiał na stronę www. Jeśli
ktoś pyta o dobrego ortopedę w Poznaniu, to moderator od ortopedii ma
miec monopol na "znanie" wszystkich dobrych ortopedów w calym kraju?
Skoro post z pytaniem się nie ukaże, to nawet jesli ktoś zna dobrego
ortopedę w Poznaniu, to nie ma szansy o tym nikomu powiedzieć.
Dlatego propozycję moderowania tej grupy w takim kształcie uważam za
bezsensowną.
Dlaczego nie możemy moderować tej grupy w sposób podobny do moderowania
innych znanych mi grup - gdzie rolą moderatora jest odrzucanie postów,
które są nie na temat, nie związane z grupą, albo głoszą ewidentne
bzdury - z punktu widzenia medycyny.

> To mi sie ten pomysł podoba, bo chociaż nie jest to zwykła,
> tradycyjna grupa dyskusyjna, to jest to niezły pomtysł na zebranie
> masy wiedzy w jednym miejscu. Inna sprawa, że faktycznie najlepiej by
> było, gdyby to było sprzężone z jakąś stroną www - bo tego typu
> materiał aż się prosi, żeby pojawił się na www.

No właśnie - to jest materiał na stronę www. Przy zastosowaniu takiego
pomysłu nie mam mowy o grupie dyskusyjnej tylko poradniku medycznym,
nota bene bardzo fachowym, ale nie przydatnym w codziennych, nietypowych
sprawach.

--
Pozdrówka
Tatiana