Re: Prosecco

Data: 2018-08-16 21:24:26
Temat: Re: Prosecco
Od: FEniks <x...@p...fm>

> Prosecco najlepsze jest gdy upał srogi. Tak jak wszystko co chłodne
> i perliste. Tu by można było temat zakończyć, gdyby rzecz potraktować
> pobieżnie. Ale to nie ten przypadek.
>
> Lubię gapić się w mapę. A już zwłaszcza lubię wtedy, gdy droga przede
> mną. Wyobraźnia działa. I umyśliłem sobie niedawno, że nie trzeba mi
> drogi nadłożyć więcej niż sto kilometrów, by zobaczyć maiasto Prosecco.
>
> Miasto to wiele powiedziane. Kilka ulic na krzyż. Ale ja lubię tekie
> miejsca. Przedmieście Triestu. Triest jest taki, jakim kiedyś był Lwów.
> [...]

Zawsze myślałam, że "prosecco" to takie wino, które miało potencjał, by
być "secco", ale mu na to nie pozwolono. I że stąd nazwa.

Ciekawe to wszystko, co piszesz, ale... to zbaczanie z drogi, Triest i
wino kojarzą mi się z tragiczną historią sprzed 250 lat. Więc uważaj! ;)

PS: Ja w tym roku zachwyciłam się winami z winogron dojrzewających na
wulkanicznej ziemi.

Pozdrawiam
Ewa