Przemoc w szkole

11. Data: 2006-10-26 12:39:01

Temat: Re: Przemoc w szkole
Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

fata wrote:

> Karygodne zaniedbanie ze strony nauczyciela, którego (za przeproszeniem)
> psim obowiązkiem jest zapewnienie bezpieczeństwa uczniom w czasie trwania
> jego zajęć a przede wszystkim obencość na tychże.
> I sama nie wiem, co mnie bardziej szokuje, czy beztroska i niewypełnianie
> obowiązków przez nauczycielkę, czy zachowanie uczniów.

znasz troche realia szkoly? nauczyciel ma swoja lekcje na drugim pietrze
a zastepstwo w piwnicy albo drugim skrzydle, ma odmowic prowadzenia
zajec? takie sytuacje sa na porzadku dziennym

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

12. Data: 2006-10-26 12:40:39

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

fata wrote:

> Dość mądrze, pracuję w gimnazjum jako nauczyciel.

ooo, i jak dzielisz czas majac do opieki 2 klasy w roznych salach? masz
swiadomosc, ze to samo moglo sie wydarzyc w drugiej klasie jesli
nauczyciel zajmowalby sie ta pierwsza?

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

13. Data: 2006-10-26 12:43:01

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

niezbecki wrote:

> fata<f...@a...pl>

> Ups. O tym nie wiedziałem.
> Ale i tak nie wierzę w możliwość takiego dozoru w szkole, który
> uniemożliwiłby tego typu zachowania.

oczywiscie, fizyczna niemozliwosc, nauczyciel to nie sw. Mikolaj
pojawiacy sie jednoczesnie w kilku miejscach

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

14. Data: 2006-10-26 13:00:31

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale i tak nie wierzę w możliwość takiego dozoru w szkole, który
> uniemożliwiłby tego typu zachowania.

Widać pracuję w cudownym miejscu :-)
Nauczyciel, który nie jest obecny na lekcji, umożilwia uczniom tego typu
zachowania.
I w/g mnie nie ma o czym dyskutować.

Mam nieco odmienne zdanie.

fata

15. Data: 2006-10-26 13:07:00

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gazebo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> ooo, i jak dzielisz czas majac do opieki 2 klasy w roznych salach?

Sugerujesz, że odpowiedzialny dyrektor daje zastępstwo nauczycielowi w
momencie, kiedy ten drugi prowadzi swoje obowiązkowe zajęcia?
A to przepraszam.
W czasie swojej wieloletniej pracy nie spotkałam się z takim zaniedbaniem
uniemożliwiającym wykonywanie nauczycielowi swoich obowiązków.

fata

16. Data: 2006-10-26 13:10:08

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> znasz troche realia szkoly?

Ja - tak. A Ty?

> nauczyciel ma swoja lekcje na drugim pietrze
> a zastepstwo w piwnicy albo drugim skrzydle, ma odmowic prowadzenia
> zajec?

Przepraszam, ale dla mnie to jakaś paranoja, science-fiction.
Albo podajesz przykłady z rękawa, albo jestem naiwną nauczycielką, dla
której praca w szkole to misja.

fata

17. Data: 2006-10-26 13:19:22

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

fata wrote:

> Sugerujesz, że odpowiedzialny dyrektor daje zastępstwo nauczycielowi w
> momencie, kiedy ten drugi prowadzi swoje obowiązkowe zajęcia?
> A to przepraszam.

:) przeciez to normalka odkad zastepstwa zrobily sie nieplatne

> W czasie swojej wieloletniej pracy nie spotkałam się z takim zaniedbaniem
> uniemożliwiającym wykonywanie nauczycielowi swoich obowiązków.

na porzadku dziennym, i tak wlasnie bylo w omawianym przypadku

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

18. Data: 2006-10-26 13:24:15

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

fata wrote:

> Ja - tak. A Ty?

owszem :) obiazenie dziedziczne, wpierw matka, teraz zona i sporo
znajomych, nawet brat tez sie paletal w jakiejs szkole technicznej i
pare osob z dalszej rodziny BTW napisalem tak zanim przeczytalem, ze
jest pedagogiem w gimnazjum, sorry, ale znajac troche szkol ta twoja
jest jak z bajki, chociaz nie powiem, ta, do ktorej uczeszcza moja corka
tez jest ok, ale to nie gimnazjum tylko klasy I-III

> Przepraszam, ale dla mnie to jakaś paranoja, science-fiction.
> Albo podajesz przykłady z rękawa, albo jestem naiwną nauczycielką, dla
> której praca w szkole to misja.

moze jestes ta szczesliwa nauczycielka, ktora ma stosunkowo normalna
prace :) o ile taka w ogole istnieje, a i zycze ci aby tak zostalo

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

19. Data: 2006-10-26 13:28:02

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

fata wrote:

> Mam nieco odmienne zdanie.

byc moze mamy nawet zblizone zdanie nt. zadan czy roli szkoly, ale
realie jakie sa takie sa i jeden czy drugi nauczyciel tego nie
przeskoczy

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

20. Data: 2006-10-26 13:47:53

Od: "kinky" <w...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Skąd bierze się agresja u młodzieży? Uczyłem kiedyś, jeszcze w
latach 90-tych j. angielskiego w liceum. Zacząłem od klas pierwszych
i z nimi nie było problemu. Dostałem także klasę IIA, w której
było kilku prowodyrów. Nie potrafiłem sobie dać z nimi rady. Do
codziennego repertuaru należało wyrzucanie przez okno toreb uczniów,
którzy odpowiadali przy tablicy, nawet zdarzyło się podpalenie
zeszytu jednego ucznia.
Pewnego dnia urzązono na mnie zasadzkę. Ktoś rozciągnął sznurek
między ławkami, podłogę polano wodą z mydłem.
W zasadzie poza trzema "zbuntowanymi" chłopakami, klasa była
normalna. Ale tak klasa nie potrafiła przeciwstawić się tym
prowodyrom, wszyscy uznawali ich "dowcipy" za rodzaj dobrej zabawy.
Jest na to określenie w j. angielskim "hoax - a practical joke".
Według nich to było niewinne, nikomu nie szkodziło. Ale wszystko ma
swoje granice.

Skąd się bierze agresja u młodzieży? Właśnie czytam książkę
Daniela Golemana "Inteligencja emocjonalna". Pozwolę sobie zacytować
pewne stwierdzenia z tej książki.
(...)
We współczesnych społeczeństwach istnieją coraz powszechniejsze
tendencje do zwiększania autonomii jednostki, czego skutkiem jest
rosnąca rywalizacja - niekiedy brutalna, co możemy obserwować w
szkołach wyższych i innych miejscach pracy - oraz zanikająca
solidarność, prowadząca do izolacji i uwiądu powiązań
społecznych. Ta powolna dezintegracja społeczeństwa, wzrost egoizmu
i bezwzględności następują w czasach, w których realia ekonomiczne
i społeczne wymagają coraz pełniejszego współdziałania i
wzajemnej troski.
Atmosferze pogarszającego się samopoczucia ogółu społeczeństwa
towarzyszą oznaki narastającego kryzysu emocjonalnego. Media
donoszą, że młodzi ludzie w Polsce czarno widzą swoją
przyszłość, ponieważ gospodarka rynkowa przyniosła ze sobą
wielkie bezrobocie, że - mimo iż gospodarka polska należy do
najzdrowszych w Europie Środkowej - pogorszyły się warunki
życiowe, a wzrostowi przedsiębiorczości towarzyszy poczucie coraz
większej niepewności.
(...)
Wydaje mi się, że te problemy biorą się z niedostatecznego rozwoju
zespołu czynników, które obecnie psychologia nazywa inteligencją
emocjonalną EQ. W Ameryce dostrzeżono te problemy znacznie
wcześniej. Wprowadzane są do programów nauczania przedmioty uczące
zachowań społecznych. Znowu zacytuję wspomnianą wyżej książkę:
(...)
Największą satysfakcję sprawia mi entuzjastyczne przyjęcie tego
pojęcia przez pedagogów i wykorzystanie go w programach ,,uczenia
się umiejętności społecznych i emocjonalnych", zwanych w skrócie
SEL [social and emotional learning]. W 1995 roku udało mi się
znaleźć zaledwie kilka programów nauczania dzieci umiejętności
emocjonalnych. Teraz, dziesięć lat później, SEL oferują - dzieciom
dziesiątki tysiecy szkół na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych
wiele rejonów szkolnych, a nawet całe stany wprowadzają obecnie SEL
na listę przedmiotów obowiązkowych, wymagając, by uczniowie
opanowali te niezbędne w życiu umiejętności w takim samym stopniu
jak język i matematykę.
(...)

Pozdrawiam
Kinky

all prośba
wpływ sytuacji społecznych
klapki
milosc od pierwszego wejrzenia
chce zaangazowac sie spolecznie, szukam organizacji