Przyprawy korzenne

1. Data: 2001-11-21 16:07:32

Temat: Przyprawy korzenne
Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie jakie to sa korzenne?
Zalerzy mi na wmiare szybkiej odpowiedzi szfagierce do szkoly potrezebne
Aga

1. Data: 2001-11-21 17:12:20

Temat: Re: Przyprawy korzenne
Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki
Aga

1. Data: 2001-11-21 17:12:34

Od: "czarek" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-11-21 17:12:58

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jesli o ortografire idzie nigdy sie nie lubilysmy:-((((

1. Data: 2001-11-21 17:48:28

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Goździk, który jest wysuszonym pączkiem kwiatowym goździkowca korzennego.
2. Gałka muszkatołowa - jądro nasienia drzewa muszkatołowca korzennego.
3. Kłącze imbiru
4. Pieprz czarny - wysuszone,niedojrzałe owoce, biały - całkowicie dojrzałe
owoce
5. Ziele angielskie jest to niedojrzały owoc drzewa pigmentowego.
6. Cynamon - suszona kora cynamonowca
7. Wanilia - wysuszony owoc w kształcie strąka-laseczki pnącza waniliowego.
Często w sprzedaży jest cukier wanilinowy (środek syntetyczny).
8. Szafran jedna z najdroższych przypraw świata, powstaje z wysuszonych i
sproszkowanych pręcików szafrana.
Więcej nie pamiętam.

Aha, nie wiem jak się przedstawia sprawa kuminu, ale może zgłosi się Walduś
i nam wszystko wyjaśni.;)

Ela

1. Data: 2001-11-21 18:51:41

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>No wlasnie jakie to sa korzenne?
>Zalerzy mi na wmiare szybkiej odpowiedzi szfagierce do szkoly potrezebne
>Aga

to co sie wrzuca do piernika.
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-21 18:53:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Aha, nie wiem jak się przedstawia sprawa kuminu, ale może zgłosi się Walduś
>i nam wszystko wyjaśni.;)
>
> Ela

Wladus, o ile si e nie myle, przebywa na lonie ( = uono)
ojczyzny. cumin to przyprawa jak kminek, chyba nalezy do
czarkowych ziol..europejskich...
jednym slowem wszystko to co zajezdza egzotyka DLA NAS (bo nie
watpie, ze dla takiego Chinczyka nasz kminek to egzotyka)
Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-22 07:46:49

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

...przerywamy program aby na żywo przekazać
co "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> oświadczył/a:

> No wlasnie jakie to sa korzenne?

dla mnie:
goździki, imbir, cynamon, kardamon, pieprz.

--
wojmat <w...@o...pl>
[jak powiedział naukowiec

1. Data: 2001-11-22 08:39:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

mialo byc Waldus...z Wladyslawem jeszcze sie az TAK nie spoufalam
Krysia

> [...]
>jednym slowem wszystko to co zajezdza egzotyka DLA NAS (bo nie
>watpie, ze dla takiego Chinczyka nasz kminek to egzotyka)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-22 08:52:59

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 8. Szafran jedna z najdroższych przypraw świata, powstaje z wysuszonych i
> sproszkowanych pręcików szafrana.

Tu się nie zgadzam - nie można zaliczać szafranu do przypraw korzennych - w
Polsce w średniowieczu uzyskiwano szafran z krokusów ( suszone znamiona
kwiatowe ) i stosowano powszechnie - na dworach :)

--
ostry

Moja nowa pasja: SUSHI
proba
Re: paczki jablkowe
Ciasto dojrzewające
refleksja nad tym czego nie lubię w lokalach (banał)