Re: Re: Re: Re: przyjaźń?

1. Data: 2003-06-09 16:53:10

Temat: Re: Re: Re: Re: przyjaźń?
Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zatrzymam się jeszcze na moment nad inercją ewolucyjną.
Inercja to bezwładność, opieszałość zmian. Najlepszym przykładem inercji
ewolucyjnej są atawizmy. Takim atawizmem zalegającym jest np. jeżenie się
sierści (włosy stanęły mu dęba). Wydaje się, że ten zakodowany w nas
mechanizm fizjologiczny jest człowiekowi aktualnie zbędny, a mimo to działa.
Skoro inercja ewolucyjna dotyczy morfologii czy fizjologi, to nie ma powodu
zakładać, że nie dotyczy danych nam mechanizmów psychicznych. To tak
odnośnie pierwotnego wątku (przyjaźni między kobietą i mężczyzną).
Z innej beczki. Gdy przyglądamy się naszej dłoni, łatwo dostrzec tzw.
przeciwstawność kciuka. To bardzo brzemienna w skutki właściwość jeżeli
chodzi o antropogenezę. Po zejściu na ziemię i przyjęciu dwunożnej lokomocji
uwolniona dłoń zaczęła nabywać ogromnej zręczności, co skutkowało
wytwarzaniem coraz precyzyjniejszych narzędzi i przyczyniło się do
niebywałego rozwoju umysłu. Tak przynajmniej mówi jedna z popularnych
hipotez (od "małpiego chwytu" do precyzyjnej zręczności). A przecież
przeciwstawność chwytna to nic nowego. Wystarczy obejrzeć kończynę choćby
kameleona czy ptasie szpony. A zatem "geniusz" Natury, czy atawizm
polegający na tzw. nawrocie wstecznym jednej z cech do wcześniejszych form
rozwojowych?
Wszystko to wskazuje, że więcej w nas zwierzaka niż nam się wydaje, a
kultura czy wartości, to często tylko zewnętrzna "politura". Dlatego
komiczne wrzaski JeT'a o ubranych szympansach nie są wcale takie
bezsensowne,
jak to się niektórym wydaje.
Fakt, że może nieco deprymować ta jego szympansia zapalczywość przekazu,
ale w wielu przypadkach nie sposób odmówić mu odrobiny racji. ;)

Pozdrówka. Bacha. ;)

1. Data: 2003-06-09 17:03:29

Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bacha:
> Zatrzymam się jeszcze na moment nad inercją ewolucyjną.
<...> > A zatem "geniusz" Natury, czy atawizm
> polegający na tzw. nawrocie wstecznym jednej z cech do wcześniejszych form
> rozwojowych?

a skad ja mam to wszytko wiedziec dziecko?

> [...]
> kultura czy wartości, to często tylko zewnętrzna "politura". Dlatego
> komiczne wrzaski JeT'a o ubranych szympansach nie są wcale takie

nie, nie tak, poprostu: "nie sa bezsensowne"

> jak to się niektórym wydaje.
> Fakt, że może nieco deprymować ta jego szympansia zapalczywość przekazu,
> ale w wielu przypadkach nie sposób odmówić mu odrobiny racji. ;)

w ten sposob wykazalas ze jego zwierzeca zapalczywosc nieco Cie
deprymuje. Powiedz to glosnio i wyraznie, nie obawiaj sie, to nie boli
"Zapalczywosc Jeta mnie deprymuje"
jeszcze raz.
no, smialo

--
Marsel

1. Data: 2003-06-09 17:13:13

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bacha" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Fakt, że może nieco deprymować ta jego szympansia zapalczywość przekazu,
> ale w wielu przypadkach nie sposób odmówić mu odrobiny racji. ;)

Bacha!
Do jasnej..! ;)
To jest możliwa ta przyjaźń czy nie?
Ja uważam, że z babskiej strony jest.

Z samcami jest gorzej ;)..
Oni są nieprzewidywalni :)

E.

1. Data: 2003-06-09 17:16:00

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EvaTM" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> To jest możliwa ta przyjaźń czy nie?
> Ja uważam, że z babskiej strony jest.
>
> Z samcami jest gorzej ;)..
> Oni są nieprzewidywalni :)

Korekta:

Etam..!
zupełnie przewidywalni! ;>

E.

1. Data: 2003-06-09 17:22:42

Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

EvaTM:

> Etam..!
> zupełnie przewidywalni! ;>

zawsze tak uwazalas?
--
Marsel

1. Data: 2003-06-09 17:25:40

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <Marselon@p_czta.onet.pl> napisał w wiadomości

> zawsze tak uwazalas?

Nie! :).
Nauczyłam się. Mam w końcu TO okienko na świat ;)..
i kilka okienek w ścianach ;).
Oraz.. kilku przyjaciół ;).

E.

1. Data: 2003-06-09 17:58:22

Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

EvaTM:

> Nie! :).
> Nauczyłam się. Mam w końcu TO okienko na świat ;)..
> i kilka okienek w ścianach ;).
> Oraz.. kilku przyjaciół ;).

Cała Ty! ;-)

--
Marsel

1. Data: 2003-06-09 18:32:10

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel napisał w wiadomości news:MPG.194edc32ab4255a0989924@news.onet.pl...

> w ten sposob wykazalas ze jego zwierzeca zapalczywosc nieco Cie
> deprymuje. Powiedz to glosnio i wyraznie, nie obawiaj sie, to nie boli
> [...]

Coś Ty. Lubię takich dzikusów. Ciebie też. ;P
Mańka to mi ślepia wydrapie. ;)

Bacha.

1. Data: 2003-06-09 18:32:42

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

EvciaaTM napisała w wiadomości news:bc2ffn$c0t$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Bacha!
> Do jasnej..! ;)
> To jest możliwa ta przyjaźń czy nie?

Oczywiście, że jest. Tyle, że zawsze towarzyszy jej seksualny podtekst.
Zwłaszcza, że między przyjaźnią a miłością jest zbyt wiele podobieństw.

Bacha.

1. Data: 2003-06-09 18:46:29

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bacha" news:bc2jo3$20ql$1@foka.acn.pl...
> Coś Ty. Lubię takich dzikusów. Ciebie też. ;P
> Mańka to mi ślepia wydrapie. ;)

widzę że dołączasz do rytuału :o)

no ale sama powiedz co w tym jest, że im mocniej szympans
wali w tors i głośniej porykuje to tym itd ;)

--
Mania
plastyk

Triki w tekście