Re: Psychopatyczne zarazki

Data: 2015-03-31 00:01:46
Temat: Re: Psychopatyczne zarazki
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

"LeoTar" <L...@w...pl> wrote in message
news:mfcf5s$ucf$1@node2.news.atman.pl...

> Przestępstwo albo JEST popełnione albo NIE JEST popełnione.
> Jest PRAWDA albo FAŁSZ, nie ma logiki rozmytej.

W jakimś idealnym, fikcyjnym świecie pewnie tak gdzieś jest...
Ale nie tu, na Ziemii. To czy przestępstwo zostało popełnione
czy nie zostało zależy od INTERPRETACJI przepisów.
W oczach interpretującego te przepisy nastąpiło lub nie
popełnienie przestępstwa. Rozumiesz jakie są tego konsekwencje?

> A czy nie byłoby prościej gdyby usunąć z życia społeczeństwa PRZYCZYNĘ, z
> powodu której WSZYSCY stajemy się mniejszymi lub większymi przestępcami.

O jakiej tu przyczynie myślisz i jak ją proponujesz usunąć?

> Więc nie jesteś pewien, że doskonałości nie można osiągnąć?

Więc jestem pewien, że doskonałości nie można osiągnąć.

> A ja jestem pewien, że MOŻNA ją osiągnąć.
> Każdy indywidualnie a w konsekwencji i cała zbiorowość.

Cóż, masz prawo być pewny :-) Ja uważam że się mylisz.

> Gdyby nasi sędziowie znali i rozumieli mechanizm powstawania przestępstwa
> to nie popełnialiby błędów od których aż roi się na polskich salach
> sądowych a wiele spraw pozostaje nierozwiązanych.

Napisz o jakim punkcie odniesienia myślałeś...

> Jestem bardzo twardo osadzonym w rzeczywistości realistą. Tyle że rozumiem
> MECHANIZM powstawania patologii i stosuję go do oceny zachowania każdego
> człowieka. Nie popełniam błędów oceny. :-)

Opowiedz nam coś więcej o tym... :-) Chętnie poczytam.