Pyszny biały ser.

11. Data: 2017-05-17 16:29:59

Temat: Re: Pyszny biały ser.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> szmatą trudną do uprania zamiast użyć świetnego produktu z odsączającymi
> kanalikami,

łatwego do oczyszczenia i utrzymania w idealnej czystości,

> prostego w obsłudze i o wiele lepiej działającego.

J. w.

12. Data: 2017-05-18 01:39:55

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-17 o 14:51, Trefniś pisze:
> [...]
>
> Mieszanie mleka słodkiego z kwaśnym ma na celu otrzymanie mniej kwaśnego
> sera.
> Znacznie lepiej jest użyć mleka wyłącznie kwaśnego, ale ukwaszonego
> trochę krócej.
> Wtedy jest smaczniej i otrzymujemy lepszą strukturę sera.
>
> Natomiast przestrzegam przed gotowaniem mleka - ser będzie twardy i suchy.
> Oczywiście ktoś może lubić taki twardy ser, ale radziłbym podgrzewać do
> temperatury ok. 50 st. Celsjusza, sprawdzać można palcem.
>
> (...)
>
> Pozostała część przepisu nie wzbudza większych zastrzeżeń.

Serków rożnych do wyboru do koloru jest w pobliskim sklepie spożywczym.
Mam swój ulubiony i twarożek i serek. Dodaję śmietankę oraz sporo cukru,
wymieszam i mam cos bardzo dobrego. Można jeśc sam lub do chleba z
maslem czy do naleśników. Pycha. Serki też są robione z mleka i po co
tak się chrzanić.

--
animka

13. Data: 2017-05-18 02:27:09

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> wrote in message
> Z sentymentu to raczej zaglądam na grupy newsowe, bo kiedyś była tam spora
> grupa pasjonatów różnych dziedzin, chętnie wymieniająca się uwagami
> rozwiązująca wspólnie różne problemy i tworząca sympatyczny klimat.
> Teraz po latach mam wrażenie, że ostały się głównie jakieś skwaszone
> indywidua reagujące opryskliwie na komentarze do swoich postów.

Niezła trafność :-)))
Właśnie wyciągnąłeś niektórym te nieprzyjemne indywidua z kf.
Nie rób tego więcej! ;-)

> Pozdrawiam i więcej luzu życzę na wieczór.

Również pozdrawiam kol. elektronika.

14. Data: 2017-05-18 07:42:02

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-17 o 16:11, Ikselka pisze:

> Ja życzę go raczej Tobie - żebyś się nie stresował tym, że pojawiły się
> lepsze rzeczy od tetry i nie dziwił się, że Ci się dziwię, że tęsknisz za
> szmatą trudną do uprawnia zamiast użyć świetnego produktu z odsączającymi
> kanalikami, prostego w obsłudze i o wiele lepiej działającego.

Widzę, że uparcie podążasz swoim narzuconym sobie tokiem myślenia,
tymczasem ja
- nie stresuję się Twoją wypowiedzią o robieniu sera
- nie dziwie się Twojej reakcji
- nie tęsknię za szmatą
- nie robię sera i nie zamierzam kupować żadnej chusty
- nie kwestionuję że nowe jest lepsze

... A walizki same po peronie...

Zdrowia życzę i udanych serów :)

15. Data: 2017-05-18 07:45:40

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-18 o 01:39, Animka pisze:

> [...]
> wymieszam i mam cos bardzo dobrego. Można jeśc sam lub do chleba z
> maslem czy do naleśników. Pycha. Serki też są robione z mleka i po co

Tu nie chodzi o to ser, ale o hobby. Jak z wędkarstwem albo winiarstwem

16. Data: 2017-05-18 08:43:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Rogóż
> - nie tęsknię za szmatą
> - nie robię sera i nie zamierzam kupować żadnej chusty
> - nie kwestionuję że nowe jest lepsze

Tym bardziej się dziwię, że skoro nie robisz sera i nawet nie masz zamiaru,
to się wypowiadasz w wątku o jego robieniu tylko po to, aby przeciwstawić
syntetycznej chuście serowarskiej pieluchę tetrową Twojej babci. Kiedy Twoi
koledzy przy piwie rozmawiają o samochodach, wtrącasz się w dyskusję z
argumentem, że dziadek woził babcię wozem drabiniastym i było OK? Jaka
byłaby ich reakcja? Inna, niż moja? //ret., ku zastanowieniu

17. Data: 2017-05-18 08:59:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Rogóż
> Tu nie chodzi o to ser, ale o hobby. Jak z wędkarstwem albo winiarstwem

Nie, akurat "tu" chodzi o SER. Żadne tam hobby.
Ser biały z masowej produkcji ZAWSZE jest zbyt kwaśny i ma zbyt ścięte
białko. Jest kwaśną, twardą i rozsypującą się, ciężkostrawną bryłą. A jest
bez oporu kupowany tylko dlatego, że nikt nie wie już, jak smakuje i
wyglada DOBRY biały ser. Zresztą w ogóle dobry ser. Zresztą w ogóle dobre
jedzenie - chleb, masło, wędliny itp.

Robienie serów (białych i dojrzewających podpuszczkowych) oraz wędlin samo
w sobie nie sprawia mi wcale przyjemności, bo jest to ciężka PRACA. Nie
jest to moje hobby w żadnym sensie. Nie tęsknię za tą pracą. Nie lubię jej.
Wolałabym kupić dobre jedzenie w sklepie i mieć czas dla siebie. Tęsknię
jednak za dobrym jedzeniem, bo PAMIĘTAM dobre jedzenie. Dziś, niestety,
samodzielne jego zrobienie jest jedynym sposobem, aby je uzyskać. Dla
zdrowia i przyjemności rodziny zrobię wszystko, co mogę - a mogę zrobić
przynajmniej dobry (biały i żółty) ser, wędlinę, uprawiać zdrowe warzywa
oraz dobrze i smacznie gotować z dostępnych w sklepie, ale dobrze
dobranych, produktów.

18. Data: 2017-05-18 09:31:21

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.05.2017 o 07:42, Roman Rogóż pisze:

> - nie kwestionuję że nowe jest lepsze

Nowe jest lepsze, pod warunkiem że nie jest to ser ani inne jedzenie. ;)

Ewa

19. Data: 2017-05-18 10:11:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Nowe jest lepsze, pod warunkiem że nie jest to ser ani inne jedzenie. ;)

Ani pieniądz.
Niechcący powiedziałabyś coś mądrego, gdyby nie to przymrużenie oka.
Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie uzupełniła Twej konkluzji o
pieniądz- od zarania znana zasada głosi, że zły pieniądz wypiera dobry. To
samo jest z jedzeniem i nikt temu nie zaprzeczy. Może Ty spróbujesz?

20. Data: 2017-05-18 15:20:02

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-18 o 08:43, Ikselka pisze:
> Roman Rogóż
>>

> Tym bardziej się dziwię, że skoro nie robisz sera i nawet nie masz zamiaru,
> to się wypowiadasz w wątku o jego robieniu
No cóż, bywały czasy kiedy jako dziecko brałem czynny udział w robieniu
sera, dojeniu krowy a nawet koszeniu i suszeniu siana dla tej krowy,
więc wypowiedzenie się na forum w wątku o serze uważam samolubnie za
usprawiedliwione.

...tylko po to, aby przeciwstawić
> syntetycznej chuście serowarskiej pieluchę tetrową Twojej babci.

{wyjaśnienie}
wspomnienie o chuście tetrowej stosowanej dawniej nie miało na celu
zdyskredytowanie chusty syntetycznej ani jej zwolenniczki jako gorszej,
a jedynie wprowadzenie do rozmowy elementu retrospekcji która
paradoksalnie wskazuje wręcz zalety nowej chusty
{/wyjaśnienie}

Kiedy Twoi
> koledzy przy piwie rozmawiają o samochodach, wtrącasz się w dyskusję z
> argumentem, że dziadek woził babcię wozem drabiniastym i było OK?

Owszem, Często przy piwnych rozmowach o motocyklach, wspominamy z
rozrzewnieniem nasze pierwsze jednoślady w tym problemy jakie sprawiały
(jak stara chusta do sera) ale to są spotkania i rozmowy w grupie osób
życzliwych sobie i mających wspólne pasje. Kiedyś taka funkcję w
wirtualnym świecie pełniły również grupy newsowe. Teraz niestety o to
coraz ciężej, a próba zagajenia skutkuje agresją.

Jaka
> byłaby ich reakcja? Inna, niż moja? //ret., ku zastanowieniu

na pewno :)

Na koniec urywek z jednego z dzisiejszych nielicznych postów na
pl.regionalne.krakow jako signum temporis

".... Nie wiem co to za cudo, ale wiem że nie umieszcza się pytania w
tytule To nie forum onetu ale porządna grupa dyskusyjna w stanie agonii.
Trzymajmy się więc netykiety do jej rychłego, niestety, końca..."

I tym optymistycznym akcentem proponuję EOT tematu o chustach bo widzę
że wątek skręca w buraki.

Zdravim !

Łosoś po ikselsku.
Niby nic, a cieszy :-))
Gołąbki w liściach botwinki
Kasza jaglana - jakieś proste przepisy?
Papryczki jalape?o nadziewane kremem serowym