Tort ananasowy Magdaleny Basset

1. Data: 2001-05-15 22:16:15

Temat: Tort ananasowy Magdaleny Basset
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

U nas byl w niedziele Dzien Matki no i zrobilam tort ananasowy Magdaleny Basset
.Wyszedl SUPER!!! Moja ciocia, dla ktorej to wlasnie torcik zrobilam byla
"wniebowzieta".Nawet ludzie,ktorzy sa czekoladoholikami i zatwardzialymi
przeciwnikami tortow nieczekoladowych, jedli az im sie uszy trzesly.No i
przekonalismy sie,ze biszkopty nie sa takie zle jak sie ma dobry
przepis.Ostatnio to wlasnie juz bylam bardzo zniechecona do gotowania z
przepisow,bo co sie jakims zachwycilam i postanowilam go wprowadzic w zycie to
musialam potem to badziewie ratowac,zeby bylo jadalne .Nie wiem czy to
kwestia,ze ludzie maja inne smaki czy przepisy kiepskie.Tort Magdaleny
wynagrodzil mi te zla passe.Polecam Wam wszystkim wlasnie na Dzien Matki ten
tort.Jest lekki,wilgotny,nie za slodki, swietny na cieple dni.Nota bene Dzien
Matki to podobno tu w USA jest dniem najwiekszego obrotu dla restauracji he
he.Jakos mam mieszane uczucia jak slysze cos takiego.
Dotka

1. Data: 2001-05-16 07:53:32

Temat: Odp: Tort ananasowy Magdaleny Basset
Od: "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilibell555 <l...@a...com> w wiadomości do grup
> U nas byl w niedziele Dzien Matki no i zrobilam tort ananasowy Magdaleny
Basset
> .Wyszedl SUPER!!!
> Dotka

Cześć!

A czy mogłabyś przytoczyć ten przepis? Niestety w żaden sposób nie jestem w
stanie dotrzeć do archiwum (serwer im padł czy co, ale nie da się połączyć).
Dzięki,

Ola

1. Data: 2001-05-16 10:25:12

Temat: Re: Tort ananasowy Magdaleny Basset
Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przylaczam sie do prosby o przepis :)))
pzdr.
Jacek

1. Data: 2001-05-16 11:02:23

Od: "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek P. Urbanowicz <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> Przylaczam sie do prosby o przepis :)))
> pzdr.
> Jacek
>
> Użytkownik "Lilibell555" <l...@a...com> napisał w wiadomości
> Magdaleny Basset

W międzyczasie udało mi się "włamać" do archiwum i oto co znalazłam:

Tort Ananasowy: (z posty Magdaleny Basset z 14.07.2000) - mam nadzieje, że
to o ten chodziło.

Moj biszkopt
Budyn waniliowy
ananasy pokrojone na kawalki (okolo 400gr puszka)
sok z ananasow plus rowna ilosc wodki
bita smietana (pol szklanki smietanki, lyzka cukru + jedna paczka
Stabilizatora Oetkera)
Biszkopt przekroic na 3 plastry, uzyc gore jako spod, nasaczyc 1/3
sokowodki, przelozyc 1/2 budyniu, rozprowadzic 1/2 ananasow, przykryc
srodkowym plastrem, nasaczyc, na to budyn, ananasy, nastepnie spodni
plaster nasaczyc od spodu przed nalozeniem na tort, nalozyc na wierzch,
pokryc bita smietana, ozdobnie lub artystycznie, posypac czyms:
porzeczkami, jagodami, malinami, skorka pomaranczowa, fiolkami w cukrze
- co pod reka.
A teraz przepisy:
Biszkopt
6 jajek, rozdzielonych
3/4 szklanki cukru
1 i 1/3 szklanki maki
Rozgrzac piec do 180C/350F. Tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie
bulka tarta.
Ubic mikserem bialka, i gdy srednio ubite, dodac po trosze 3/4 szklanki
cukru, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem. Ciagle ubijajac,
dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund pomiedzy. Dodac make i
delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, czy reka, juz bez miksera. Przelac do
formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow. Sprawdzic
patyczkiem.
Budyn
1 szklanka mleka
1 szklanka smietanki
4 zoltka
1/2 szklanki cukru
2 lyzki esencji waniliowej albo 2 cukry waniliowe
1/4 szklanki maki zwyklej
1/2 szklanki maki ziemniaczanej
Z cukru i zoltek zrobic kogel mogel, dodac make, dobrze wymieszac, dodac
smietanke, wymieszac, az gladkie. Dodac mleko, podgrzac w garnuszku
powoli, az zacznie bulgotac, i bedzie geste, przelac do miski do
wystygniecia. Nabic kawalek masla na widelec i pomazac po powierzchni
goracego budyniu, co zapobiegnie powstaniu korzucha. Tak naprawde to
jest to taki troche oszukany creme patisserie.
Mozna zamienic ananasy na inne owoce, ale trzeba zawsze wymyslic jakis
sok do nasaczania, z wodka lub brandy.

Pozdrawiam,
OLA

1. Data: 2001-05-17 02:00:23

Temat: Re: Odp: Tort ananasowy Magdaleny Basset
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Tort Ananasowy: (z posty Magdaleny Basset z 14.07.2000) - mam nadzieje, że
>to o ten chodziło.

Ja mialam przepis z ksiazeczki kucharskiej Magdaleny.Biszkopt jest
identyczny,natomiast reszta troche inaczej niz w polskim przepisie.Biszkopt mi
wyszedl za drugim podejsciem dopiero bo niestety przesad,ze jak kobieta ma
menstruacje to nie powinna sie zabierac za pieczenie ciasta okazal sie ku memu
zdumieniu prawdziwy :-))) Moj maz mial niezly ubaw jak mu to powiedzialam i
spytal jak w takim razie sobie radza pracownice cukierni i czy wtedy przez pare
dni cukiernia sprzedaje zakalce hi hi
Krem:
4 zoltka
1/2 filizanki cukru
1+1/2filizanki mleka
2 lyzki esencji waniliowej
5 lyzek bialej maki
1 filizanka masla w temp.pokojowej

Piszac filizanka mam na mysli "cup" jest to chyba jakies 3/4 polskiej szklanki.

Do przelozenia i nasaczenia:
Puszka bardzo drobno pokrojonego ananasa,wlasciwie miazgi (okolo 320gr,ale ja
uzylam wieksza)
sok z jednej cytryny
Uzylam tez za rada Magdaleny troche likieru pomaranczowego(Cointreau)

Ubic zoltka i cukier prawie do bialosci.Dodac 1/2 filizanki zimnego mleka,make
i wymieszac dokladnie.Reszte mleka zagotowac,zdjac z ognia,dodac wanilie i mase
jajeczna.Postawic garnek na malym ogniu i mieszac trzepaczka az masa zgestnieje
i pojawia sie babelki.Zdjac z ognia i ostudzic do temperatury
pokojowej.Nastepnie ubic maslo,zmniejszyc obroty miksera i ubijajac dodawac po
jednej lyzce przestudzonego budyniu. Jesli masa zacznie sie rozdzielac,
podgrzac przez 10 sekund w kuchence mikrofalowej i ubic na wysokich obrotach
az znowu bedzie gladka.Kontynuowac na niskich obrotach dodajac reszte budyniu
po jednej lyzce.Ochlodzic krem.Odsaczyc ananasy z zalewy.Do soku ananasowego
dodac sok z cytryny i likier i to bedzie poncz do nasaczenia
biszkoptu(nastepnym razem zrobie nawet wiecej tego nasaczacza bo im bardziej
wilgotny tym lepszy).Przekroic ciasto na trzy czesci ,nasaczyc,posmarowac
masa,rozprowadzic ananasy.To samo z druga warstwa.Trzeci plaster nalozyc na dwa
poprzednie i przycisnac np.deska do krojenia,zeby wyrownac tort.Nasaczyc i
posmarowac boki i wierzch tortu reszta kremu(ja podzielilam krem na trzy
czesci,dwie do wewnatrz i trzecia na wierzch)Przyozdobilam tort kawalkami
ananasa i kawalkami truskawek.Wyszlo bardzo ladnie.Jak juz mowilam tort Magdy
jest przepyszny,macie hit gwarantowany.
Dotka

1. Data: 2001-05-19 03:37:16

Od: "Maria" <k...@c...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Wykonalam ten tort i natknelam sie na przeszkady. Do biszkoptu nie bylam
pewna jaka make dodac bez proszku czy z proszkiem? Ja dalam z proszkiem i
biszkopt opadl w srodku. Co do budyniu to nie bylam pewna w ktorym momencie
dodac make i make ziemniaczana wiec wymieszalam wszystko i budyn nie wyszedl
najlepiej ale wpadlam na pomysl zmiksowania i to okazalo sie zbawienne w
skutkch. Tort wyszedl wspanialy. Maria

1. Data: 2001-05-20 20:29:14

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Maria wrote:

> Wykonalam ten tort i natknelam sie na przeszkady. Do biszkoptu nie bylam
> pewna jaka make dodac bez proszku czy z proszkiem? Ja dalam z proszkiem i
> biszkopt opadl w srodku.

Nie uzywam w ogole maki z proszkiem. Poza tym prawdziwy biszkopt jest bez
proszku.

> [...]
> najlepiej ale wpadlam na pomysl zmiksowania i to okazalo sie zbawienne w

No to sie ciesze, szkoda tylko, ze ten biszkopt klapnal.
MB

1. Data: 2001-05-20 20:35:54

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Olga Wysocka wrote:

> [...]
> stanie dotrzeć do archiwum (serwer im padł czy co, ale nie da się połączyć).

Tort ananasowy
Moj biszkopt
Budyn waniliowy
ananasy pokrojone na kawalki (okolo 400gr puszka)
sok z ananasow plus rowna ilosc wodki albo pomaranczowego likieru
[...]

1/4 szklanki maki ziemniaczanej (zmiana z poprzedniego przepisu, gdzie bylo 1/2
szklanki - wydaje mi sie, ze maka kukurydziana, ktora ja uzywam, nie
"twardnieje" az tak, jak ziemniaczana)
Z cukru i zoltek zrobic kogel mogel, dodac obie maki, dobrze wymieszac, dodac
smietanke, wymieszac, az gladkie. Dodac mleko, podgrzac w garnuszku
powoli, az zacznie bulgotac, i bedzie geste nieustannie mieszajac, przelac do
Smacznego
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-05-21 09:37:29

Od: "GG." <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

było pycha !
Mam tylko pytanie - czy wam również wyszedł budyń z lekka mączny ??
Jak nigdy zrobiłem zgodnie z przepisem i dałem mąki tyle co pisze - wyszedł
mączny.
GG.

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...

1. Data: 2001-05-22 01:47:01

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"GG." wrote:

> [...]
> Mam tylko pytanie - czy wam również wyszedł budyń z lekka mączny ??
> Jak nigdy zrobiłem zgodnie z przepisem i dałem mąki tyle co pisze - wyszedł

Jutro wyprobuje ten krem budyniowy raz jeszcze, mierzac i wazac w usa/pl
miarach i wagach.

Podalam wczoraj przepis na ten tort, gdzie zmodyfikowalam ilosc maki, zarowno
zwyklej jak i kartoflanej do 1/4 szklanki (o 1/4 mniej). Wyprobuje te ilosc i
dam znac, jak wyszedl.

Dzis bede robic zmodyfikowany biszkopt z dodatkiem pokruszonego karmelu i
orzechow laskowych. Ciekawe, co wyjdzie. Zwykle dodanie orzechow powoduje, ze
mi sie biszkopt zapada w srodku. Czy ktos ma sposob na to, zeby sie taki ciezki
biszkot nie zapadal?
Magdalena Bassett

Sałatka!!!!!!
spotkanie grupy ponownie
nadzienie do nalesnikow
galka muszkatolowa Re: lazania- gotowana czy nie?
A może ktoś zaryzykuje taki przepis na makaron ( taglioline z " jabłkiem Ewy)