Pytanie do XL

51. Data: 2015-06-10 08:01:21

Temat: Re: Pytanie do XL
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-09 o 21:56, Qrczak pisze:

> A tego osobnika to nie znam.
> Ale NIKT może zna.

Reyment brzmi prawie tak dobrze, jak partykuła.
Gdzieś dzwonią...
--
B.

52. Data: 2015-06-10 09:18:30

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-09 o 21:09, Ikselka pisze:

> Dzięki za cytat z Reymonta - ale co do moich wypowiedzi, to Twoja
> koleżaneczka bierze swoje "cytaty" znikąd, więc niech łaskawie cudzysłowem
> nie opatruje tego, czego nigdy nie napisałam - rzekomo moje "szabaśnik jest
> słowem żydowskim" to jej autorski wymysł.
> To po pierwsze.
kopiuję i wklejam: z dnia 2015-06-05 14:12

Dnia Fri, 05 Jun 2015 08:48:27 +0200, stefan napisał(a):

> [...]
520552.html

> po polsku "duchówka" często zwana jest szabaśnikiem - i ta nazwa
> zrozumiała jest dla każdego....

Nie, po polsku jest "duchówka" - szabaśnik to po żydowsku.

-- XL Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs
koniec wklejki.
pozdr
Stefan

---
Avast.

53. Data: 2015-06-10 09:53:36

Temat: Re: Pytanie do XL -> piekarnik
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-10 o 02:03, Bulka Paryska pisze:

> -----------------------------------
> Bratrura pieknie prosze, jak slusznie zauwaza Anai; nie braNtrura...

Że z niemieckim u nich na bakier, to Jarek zauważył.

Ewa

54. Data: 2015-06-10 12:58:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Że z niemieckim u nich na bakier, to Jarek zauważył.

Że ogólnie było na bakier, to zauważył już prof. H. Steinhaus, którego
nie omieszkałem zacytować. Moja uwaga, jak powinno być "właściwie",
wzięła się stąd, że forma "bratrura" też jest w użyciu -- a ona nieco
bliższa oryginałowi. Po niemiecku to oczywiście "bratrohr". Ale my
przecież nie musimy mówić po niemiecku, skoro możemy mówić po naszemu.

Przeto dalej będę piekł jak należy w brytfannie, i nawet jak mnie kto
pięknie poprosi, nie powiem na to naczynie "bratfanna". Dłubał będę
holajzą, jak ojciec dłubał i dziadek dłubał. Nie ma powodu, bym na to
narzędzie mówił (tfu!) po niemiecku: hohleisen.

Jarek

--
Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz
Ni dzieci nam germanił,

55. Data: 2015-06-10 13:00:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Szczególnie w chłopskiej chacie. Bo w pałacach bywali przeważnie
> kucharze-mężczyźni. Rzeczywiście, w dawnych czasach panowie nie
> kwapili się do domowych prac, od tego była służba. Lub kobiety.

Mam wrażenie, że i w nowych czasach wciąż jest wielu takich.

> Czasem malarz wyżej cara.

Najgorzej jeśli malarzowi zachce się rządzenia. Z takimi są złe
doświadczenia. To już car lepszy, jaki by on nie był. Ci wspomniani
malarze, o wiele zacniejsze mają twarze.

> Psss... Podgrzewana kawa jest ohydna, niezależnie, czy usb, bratrurą,
> czy w szabaśniku.

Tu chodzi o to, by kawa nie wystygła. Nie o podgrzewanie zimnej. Czy
to też ją zohydza?

Jarek

--
W pobliżu świątynia stała sztuk,
Stamtąd się zakradł najpierwszy wróg,

56. Data: 2015-06-10 13:04:39

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> holajzą, jak ojciec dłubał i dziadek dłubał. Nie ma powodu, bym na to
> narzędzie mówił (tfu!) po niemiecku: hohleisen.

Bez holajzy lochbajtla nie skryptujesz, bo on jest krajcowany.
--
B.

57. Data: 2015-06-10 13:32:19

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> Najgorzej jeśli malarzowi zachce się rządzenia. Z takimi są złe
> doświadczenia. To już car lepszy, jaki by on nie był. Ci wspomniani
> malarze, o wiele zacniejsze mają twarze.

Siekiera, motyka, piłka, alasz, to pacykarz był, nie malarz.

Tak, jeszcze jak. Spróbuj z termosu.
--
B.

58. Data: 2015-06-10 16:26:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Jun 2015 09:18:30 +0200, stefan napisał(a):

> [...]
> temperatury;
> "dochodzenia".

> Nie, po polsku jest "duchówka" - szabaśnik to po żydowsku.

"Szabaśnik to po żydowsku" - TAK napisałam. A nie ""szabaśnik jest słowem
żydowskim". I potem wytłumaczyłam, co oznacza "po żydowsku" - tzn że
PRZYIMEK "po" operuje także w przestrzeni ZWYCZAJÓW, a nie tylko i
wyłącznie języków.
Ponownie więc twierdzę i radzę to przyjąć (oraz to, że oczywistością jest,
że te dwa zwroty nie są identyczne) - "szabaśnik jest słowem żydowskim" to
autorski wymysł Bbjk.

59. Data: 2015-06-10 16:27:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Jun 2015 09:18:30 +0200, stefan napisał(a):

> koniec wklejki.

Ot, i po żydowsku zakręciłeś 3-]

60. Data: 2015-06-10 17:22:20

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-06-10 08:01, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> Reyment brzmi prawie tak dobrze, jak partykuła.
> Gdzieś dzwonią...

Iiii tam, w rodzinie to każdy przecież wie, że wujek Kazio tak naprawdę
nazywa się Wacław.

Bigos z młodej kiszonej?
Miód - gdzie kupować
Re: Już żałuję, że oddałam głos nieważny, policja dobija się do drzwi
XXXXL
Przystawka do piwa