Pytanie o frytkownice

11. Data: 2014-02-09 16:01:35

Temat: Re: Pytanie o frytkownice
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 9 Feb 2014 13:06:07 +0100, Stefan napisał(a):

> I popełniasz przestępstwo ekologiczne! Zużyty olej należy oddać do
> utylizacji.

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/785379,moj-re
porter-co-mam-zrobic-z-olejem-po-smazeniu-frytek,id,
t.html?cookie=1

Nadmieniam, że to, o czym tu wspomniano, tzn że olej można bez przeszkód
wylewać do kanalizacji, to jest dopiero przestępstwo, bo tego robić NIE
WOLNO! W rurach kanalizacyjnych tłuszcze spotykają się z wylewanym w
wielkich ilosciach detergentami (pranie, mycie naczyń) i innymi
substancjami zmydlającymi je, na skutek czego tworzą się osady źle
rozpuszczalnych mydeł, które po pewnym czasie zatkają rury. Kiedy się to
stanie, będzie to bardzo przykre dla użytkowników kanalizacji, tych samych,
którzy olej wylali do niej. Dlatego we własnym bezpośrednio i dosłownie
rozumianym INTERESIE nie wolno wylewać oleju do zlewu.

--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

12. Data: 2014-02-09 16:04:20

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.02.2014 15:57, Ikselka pisze:

> ...Pomijam już to, ze moje psy po oleju (świeżym - innego im nie próbowałam
> nawet dawać) maja sraczkę.

Moje sraczki nie mają, uwielbiają chleb polany olejem i nie truję ich
tylko utylizuję olej. Sam też nie jestem oszołomem aby z frytownicy
wylewać olej po pierwszym smażeniu, używam kilka razy.
Jedzą olej od kilkunastu lat (odkąd przestały być szczeniakami i nic im
nie jest, oprócz tego że na tle innych psów na wsi wyglądają o wiele
lepiej).

GA

13. Data: 2014-02-09 16:13:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Feb 2014 16:04:20 +0100, GalAnonim napisał(a):

> [...]
> Jedzą olej od kilkunastu lat (odkąd przestały być szczeniakami i nic im
> nie jest, oprócz tego że na tle innych psów na wsi wyglądają o wiele

Błędne wnioski wysnuwasz - "inne psy na wsi" mają ogólnie o wiele-wiele
GORZEJ niż Twoje psy, więc już ten olej, który dajesz swoim, nie ma
znaczenia...
Za to Twoje najprawdopodobniej zdechną w męczarniach z powodu nowotworu lub
innych chorób spowodowanych trucizną.

Psu potrzebny jest tłuszcz, więc można dawać i olej, o ile pies go
toleruje, ale na Boga, nie ma to być olej ze smażenia, tylko swieży,
najlepiej lniany.

14. Data: 2014-02-09 16:47:34

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.02.2014 16:13, Ikselka pisze:

> [...]
>
> Psu potrzebny jest tłuszcz, więc można dawać i olej, o ile pies go
> toleruje, ale na Boga, nie ma to być olej ze smażenia, tylko swieży,

Wszystkie moje psy, psy rodziców, dziadków jadły olej po spożytkowaniu
go przez ludzi i wszystkie bez żadnych męczarni dożywały do sędziwych
lat (18-22).
Skąd wiesz jakie warunki mają psy moich sąsiadów? Zapomniałem XL jest
wszyskonajlepiejinieomylnieijedynieonawiedząca.
GA
PS. Świeży olej lniany dla psów, rozbawiłaś mnie do łez.

15. Data: 2014-02-09 17:25:25

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do
> zlewu, a 10 procent pali w piecu lub w ognisku. To co, dawaj info :->
Zdziwisz się, ale najbliżej mam Podstawową Stacja Kontroli Samochodów.
Większość warsztatów samochodowych a na pewno te które prowadzą wymianę
olejów, filtrów ma obowiązek prowadzenia Ewidencji Kary Przekazania Odpadu.
Zresztą w Krakowie jest Lamusownia na Nowohuckiej, tam możesz bezpłatnie
oddać swój olej. http://www.lamusownia.krakow.pl/
pozdrawiam
Stefan

16. Data: 2014-02-09 19:39:56

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A na marginesie: dlaczego z frytkownicy śmierdzi olejem skoro frytkownica na
klapę?
Nie wystarczyło by zamknąć i nieco uszczelnić?

Jak się smaży to ta klapa musi być otwarta, czy jak?

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3a

17. Data: 2014-02-09 22:41:16

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ale tylko jeden raz, potem olej trzeba wylać, bo jest zbyt zanieczyszczony.
Niektórzy stosują olej kilkakrotnie - tylko do smażenia frytek.
Ja nie mam frytkownicy, tj. miałam ale wyrzuciłam, bo po pierwsze za dużo
oleju tam trzeba, po drugie i tak olej z gł,ębokiego smażenia po
jednokrotnym użyciu zawsze wyrzucam - tj zlewam do butelki i daję do
śmieci.

Kiedyś smażyłem we frytownicy na oleju, jednak fakt szybko się przepalał (ja
wymieniałem po 2-3 smażeniach), teraz stosuje smalec, po pierwsze szybciej
zatyka pory i frytki nie są takie tłuste, po drugie są smaczniejsze.
Moja rodzinka stwierdziła że są nawet smaczniejsze od tych fastfoodowych,
nie mówiąc już o tych mrożonych sklepowych.
Zawsze robię frytki po belgijsku, gdzie stała temperatura tłuszczu odgrywa
ważną rolę, dlatego w tym wypadku spełnia ona swoją rolę w 100%.
Co do kosztu, pojemność frytownicy to około 2,5L, przy promocyjnych
(najtańszych) cenach oleju napełnienie to koszt rzędu do 15zł, wczoraj za 7
kostek smalcu Sokołowa 250g w Aldiku zapłaciłem chyba 9,70, różnica
niewielka, ale smalec wymieniam po minimum 4-5 smażeniach, uważam że
frytownica ma sens przy odpowiedniej "fryturze" :) ....

18. Data: 2014-02-10 08:47:29

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-09 15:37, Stokrotka pisze:

> Dzięki, tylko w takim razie nie rozumiem po co ten spszęt ktoś wymyślił.

Jakoś mnie dziwi, że nie rozumiesz.

19. Data: 2014-02-10 09:50:17

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja do smażenia frytek na smalcu używam 1-2 kastek zależnie od ilości frytek,
wystarcza, więc bez frytkownicy wyjdzie dużo taniej.

20. Data: 2014-02-10 10:19:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-09 19:39, Stokrotka pisze:

> A na marginesie: dlaczego z frytkownicy śmierdzi olejem skoro
> frytkownica na klapę?
> Nie wystarczyło by zamknąć i nieco uszczelnić?
>
> Jak się smaży to ta klapa musi być otwarta, czy jak?

Nie, musi być zamknięta. Frytkownica ma (powinna mieć) w klapie filtr,
który częściowo opary oleju i ten przykry zapach zatrzymuje. Z tego co
pamiętam - a miałam frytkownicę ładnych paręnaście lat temu - w
pomieszczeniu znacznie mniej było czuć olej, niż przy tradycyjnym
smażeniu frytek w garze. Obecnie frytek prawie w ogóle nie jadam, więc i
frytkownica jest mi niepotrzebna.

Ewa

Antybiotyki w mięsie - cisi zabójcy.
Tastes like chicken... - czym doprawić rzeczy "na parze"? :(
Ryz idealny Joli L-L
Czy mrozić ganache?
Do piweczka :-)