Pytanie o frytkownice

51. Data: 2014-02-11 15:50:42

Temat: Re: Pytanie o frytkownice
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Feb 2014 15:43:54 +0100, FEniks napisał(a):

> Stokrocia! Dostajesz skrzydeł. :)

A Ty zębów 3-)
--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

52. Data: 2014-02-11 17:29:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-11 15:50, Ikselka pisze:

> A Ty zębów 3-)

W kuchni się przydają.

Ewa

53. Data: 2014-02-11 17:36:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Feb 2014 17:29:11 +0100, FEniks napisał(a):

> W kuchni się przydają.

Co stal, to stal :-]

54. Data: 2014-02-11 19:01:18

Od: Jingiel <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-10 19:30, Ikselka pisze:

> Kupiłam kiedyś w Allegro, całe 5 kg. Jest świetny. Nie wyczuwam żadnych
> specyficznych nut smakowych ani zapachowych. Mam w zamrazarce i wyciągam,
> kiedy smażę faworki. Kupię znów.

Tyle, że olej palmowy jest bardzo szkodliwy. Nie polecam.

55. Data: 2014-02-11 19:16:35

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-11 19:01, Jingiel pisze:

> Tyle, że olej palmowy jest bardzo szkodliwy. Nie polecam.

http://ekotarg.pl/artykul/olej_palmowy_nie_dziekuje.
,276

56. Data: 2014-02-11 19:21:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Feb 2014 19:01:18 +0100, Jingiel napisał(a):

> Tyle, że olej palmowy jest bardzo szkodliwy. Nie polecam.

"Tłuszcz palmowy (kokosowy) jest idealnym tłuszczem do smażenia w każdych
warunkach. Szczególnie nadaje się do długotrwałego smażenia w najwyższych
temperaturach. Może być używany kilkakrotnie (smażenie frytek, pączków
itp.) W
temperaturze pokojowej ma postać stałą, z wyglądu przypomina smalec, ale
jest
od niego twardszy. Topi się w temperaturze powyżej 30oC. W handlu
występuje albo w postaci czystej, albo mieszanki z innymi tłuszczami (także
zwierzęcymi) i nosi wtedy miano frytury. Jest dostępny w niektórych
sklepach i
hurtowniach zaopatrujących zakłady piekarnicze i gastronomiczne.

Osoby obawiające się spożywania nadmiernych ilości tłuszczów zapewne
ucieszy wiadomość, że tłuszcz palmowy ma małą zdolność do nasączania
smażonych
na nim potraw. Z obserwacji naszych kucharzy wynika, że frytki smażone na
tłuszczu palmowym zawierają nawet dwukrotnie mniejszą ilość tłuszczu w
porównaniu do smażonych na kiepskich fryturach i olejach.

Najgorszymi do smażenia są oleje: słonecznikowy i sojowy. Wynika to z
wysokiej (ponad 50%) zawartości aktywnych chemicznie wielonienasyconych
kwasów
tłuszczowych i śladowych ilości przeciwutleniaczy (wit. E). Wystarczy 12
dni,
aby każdy z tych olei utrzymywany w temp. 100oC w całości zmienił
się w toksyczną żywicę. W tych samych warunkach i w tym samym czasie
ulegnie
destrukcji jedynie 37,1% tłuszczu zawartego w oleju rzepakowym, 31,1% w
oliwie
z oliwek i 28,8% w maśle! (badania pod kier. dra Radosława Kowalskiego, za:
"Optymalnik" nr 3 (43) marzec 2006)
"

57. Data: 2014-02-11 19:26:56

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-11 19:21, Ikselka pisze:

> "Tłuszcz palmowy (kokosowy)

To palmowy, czy kokosowy? Olej kokosowy jest zestalony, biały, pachnie
kokosem, a olej palmowy to najpodlejszy tłuszcz świata i faktycznie jest
sprzedawany na allegro w 5-kg opakowaniach, jak pochwaliłaś się, ze
kupiłaś.
Kokosowy jest sprzedawany w dużo mniejszych porcjach :)

58. Data: 2014-02-11 19:30:13

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-11 19:26, Sara pisze:

> [...]
> kupiłaś.
> Kokosowy jest sprzedawany w dużo mniejszych porcjach :)

A, doczytałam, co pisałaś "Kupiłam kiedyś w Allegro, całe 5 kg. Jest
świetny. Nie wyczuwam żadnych specyficznych nut smakowych ani zapachowych."

No to nie kokosowy. Kokosowy pachnie wyraźnie kokosem i jest świetny
także jako kosmetyk, poza smażeniem na nim. W smażeniu dodaje kokosowego
aromatu potrawom. Ten faktycznie jest zdrowy.
A palmowy - nie.

59. Data: 2014-02-11 20:48:55

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-02-11 19:26, obywatel Sara uprzejmie donosi:

> To palmowy, czy kokosowy?

A to jeszcze nie wiesz, że palma jest tylko jedna?
Ko ko so wa!

> [...]
> kupiłaś.
> Kokosowy jest sprzedawany w dużo mniejszych porcjach :)

Bo kokosowego nikt nie ładuje łopatami jako fryturę. Więc nie chodzi w
hurcie.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

60. Data: 2014-02-11 20:55:18

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znowu jakeś mity - ta "skorupka" to dekstryna, powstała w wyniku
> przypiekaniaa skrobi. Jest o wiele łatwiej strawna niż skrobia. To samo
> masz w skórce chleba itp.
>
> " Dekstryny są produktami częściowej hydrolizy skrobi. ....
Ty mi tu z naukowymi epistołami nie wyjeżdżaj, ja po prostu wiem, że to
niezdrowe dla jelit, a na jelitah to ja się znam lepiej niż niejeden medyk,
bo mi dwa razy je kroili.
To samo jest z pszypieczonymi pysznymi hsząstkami z kurczaka.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3b

Antybiotyki w mięsie - cisi zabójcy.
Tastes like chicken... - czym doprawić rzeczy "na parze"? :(
Ryz idealny Joli L-L
Czy mrozić ganache?
Do piweczka :-)