Re: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?

Data: 2012-04-26 22:14:19
Temat: Re: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

Dnia Thu, 26 Apr 2012 23:22:17 +0200, quent napisał(a):
> Hmm... a co takiego jest w cenie co nadaje się do pracy a czego nie ma
> na pc? ;-) Chyba ze masz na myśli iLife ale to nie do pracy przecież.

Dla mnie wartością jest sam OSX. Przesiadłem się nań w zasadzie w ciemno
(poklikałem wcześniej z 1h na komputerze z OSX) i system jest po prostu
cholernie wygodny w obsłudze. Pod windows zawsze mnie mnóstwo rzeczy
irytowało jeśli chodzi o ergonomię, tutaj - wszystko działa bez zarzutu
i dokładnie zgodnie z intuicją. Apple po prostu przywiązuje do tego
"opakowania" bardzo dużą wagę - i to procentuje.

> Z tego co widze w apple store, najtańszy MBAir:
> 1,6 GHz, 2GB ram, 64GB SSD, 2x USB, karta grafiki Intela
> Z użytecznych rzeczy nie ma gniazda ethernet, portu na mikrofon, HDMI,
> czytnika kart SD, poza tym 2 usb to IMO co najmniej o 1 za mało
> I to niby ma być warte 4400zl??
> Wspomniany wcześniej przeze mnie asus 1215n ma to wszystko czego brakuje
> Airowi + lepszą kartę grafiki, trochę większy ekran, 3 USB a kosztuje
> połowę tego co MBAir.

GHz GHzowi nierówny. Wiem, że to test syntetyczny ale cpubenchmark.net jest
dosyć uniwersalny:

Atom D525 1.8: 714
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Atom+D
525+%40+1.80GHz
MB Air i5 1.6: 2420
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i
5-2467M+%40+1.60GHz

Ehternet - jak trzeba to kupię kartę na USB, przeżyję (nie używam)
HDMI - jest displayport, który obsługuje HDMI,VGA itp. - wystarczy
przejściówka za grosze.
USB 3.0 - plus dla Asusa, Apple niestety nie poczekało na dobrą platformę
z Thunderbolt + USB3. Z drugiej strony - może w niedalekiej przyszłości
thunderbolt nadrobi opóźnienie w akcesoriach (teraz w zasadzie ich brak).
W 11" Air faktycznie nie ma złącza kart SD - coś za coś, główny nacisk jest
na minimalne wymiary. W 13" już jest.
No i przede wszystkim nawet 11" Air ma świetną klawiaturę, czego nie można
powiedizeć o EEE.

Czy warte dopłacania? Dla Ciebie pewnie nie, dla mnie - niektóre cechy EEE
są nieakceptowalne.

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944