Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: "cbnet" <c...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Raport MAK
Date: Sun, 16 Jan 2011 01:09:19 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 55
Message-ID: <igtd3e$dob$1@news.mm.pl>
References: <igmf6k$1sef$1@news.mm.pl> <ign48r$98l$1@inews.gazeta.pl>
<ignsjc$2d30$1@news.mm.pl> <igsce1$fil$1@inews.gazeta.pl>
<igt4d4$iu3$1@news.mm.pl> <igtc5u$kvi$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-231-122-20.warszawa.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1295136686 14091 89.231.122.20 (16 Jan 2011 00:11:26 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Jan 2011 00:11:26 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:578673
Ukryj nagłówki
Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:igtc5u$kvi$1@inews.gazeta.pl...
> Zniżał się tak jakby miał nie wiadomo ile zapasu zaś reakcja na zderzenie
> z drzewami miała charakter pełnego zaskoczenia
Zobacz mój drugi post.
Dokładnie podobnie to odbieram.
> To bardzo ciekawa hipoteza - mógł ignorować dane nawigatora i przyrządów
> bo dodawał do tego jakąś poprawkę
> [...]
> Tam jest nawiasem mówiąc niewyjaśniona sprawa w raporcie MAK dotycząca
> tego kto przestawił wysokościomierz tuż przed karastrofą - chodzi o ten
> który w swoim zasięgu ma pilot. Rosjanie pisali że zrobił to w ostatniej
> fazie lotu nawigator - ale ten aby to zrobić musiałby wypiąć się z pasów
> tak więc tylko główny pilot mógł sięgnąć do tego przycisku.
> Jednak nie zdołałem zapamiętać na czym miałaby polegać zmiana (skąd się
> brać) pamiętam jedynie że w efekcie podana wysokośc była za duża.
>
> Co chciał osiągnąć pilot przestawiając wysokościomierz też nie rozumiem.
>
> Ktoś to rozumie?
Jeśli 1-szy pilot to zrobił, to nie kierowałby się tym wskazaniem,
bo wiedziałby, że było błędne.
Zrobił to ktoś inny (po co?) albo nastąpiło samo-zresetowanie się przyrządu.
Wartość ciśnienia normalnego jako bazowa wskazuje chyba na zwykły reset.
Ten reset-nie-reset nastąpił na wysokości kilkuset metrów, gdy samolot
obniżał lot z wysokości 500 metrów.
> Tu nawiasem mówiąc jest "MIEJSCE" na generała Błasika.
>
> Gdyby nie było go w kabinie - pilot nie musiałby bardzo zbliżać się do
> ziemi - wystawczyło by trochę poopadać, ryknąć raz a dobrze silnikami,
> trochę szarpnąc aby wszystkim żołądki podeszły do gardeł, przelecieć tochę
> we mgle i powiedzieć tym gościom których przysyłał Kaczyński - że podjęto
> ryzykowną próbę lądowania ale niestety "nie wyszło" z powodu braku
> technicznyc środków na lotnisku.
>
> Ale gdy w kabinie pojawił się Błasik MUSIAŁ PRÓBOWAC LĄDOWAC NAPRAWDĘ.
Niekoniecznie.
Pamiętajmy, że pilot uważał iż "nic z tego nie będzie" zanim dowiedział
się iż warunki pogodowe są jeszcze gorsze niż przyjmował w chwili
tej wypowiedzi (zamiast 100m podstawy chmur okazało się, że jest 50m).
Wątpliwe, aby pilot zmienił co do tego zdanie...
chyba że uległ naciskom werbalnym (ludzi z otoczenia LK) i niewerbalnym
(Błasika).
--
CB
|