Ratunku - kłopoty z sernikiem - PILNE

1. Data: 2006-12-23 18:16:05

Temat: Ratunku - kłopoty z sernikiem - PILNE
Od: "GosiaK" <g...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie i ratujcie :o(
Pieke sernik wg tego samego przepisu co zwykle - z brzoskwiniami i pianka z
białka na wierzchu.
Nigdy nie mialam z nim problemów, zawsze sie udawał. A dzis po przepisowym
czasie sprawdzam - piękny, suchutko - no to wyjęłam z piekarnika. Patrze po
chwili, a tu cały srodek jakby sie rozszedł, jakby pękła ta beza albo co...
Sprzwdzam srodek, no i klops - mokro :o( Jakby woda stała. I tylko na srodku
na powierzchni ok 2 cm kw. - reszta ok. No to go wsadziłam jeszcze do pieca
(z termoobiegiem), ale siedzi tam juz okrutnie długo i dalej taki sam ten
srodek - jakby tylko tam byl nieupieczony.
Ratujcie, prosze...
pozdrawiam
MałGosiaK

2. Data: 2006-12-23 18:53:52

Temat: Re: Ratunku - kłopoty z sernikiem - PILNE
Od: "Madzik" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GosiaK" <g...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jeszcze do pieca (z termoobiegiem), ale siedzi tam juz okrutnie długo i
> dalej taki sam ten srodek - jakby tylko tam byl nieupieczony.

To my dziś z piernikiem identycznie mieliśmy, ale doszedł ;)
Magda

3. Data: 2006-12-23 22:13:51

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

GosiaK napisał(a):

> [...]
> (z termoobiegiem), ale siedzi tam juz okrutnie długo i dalej taki sam ten

To może zrobiłaś to, co kiedyś moja ciotka - zamiast serka kupiła
śmietanę, bo jej się pudełka pomyliły ;-). I też sernik jej nie chciał
zgęstnieć.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2006-12-23 22:21:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
http://panslavista.bloog.pl

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> To może zrobiłaś to, co kiedyś moja ciotka - zamiast serka kupiła
> śmietanę, bo jej się pudełka pomyliły ;-). I też sernik jej nie chciał
> [...]

Te homogenizowane serki są diabła warte. Trzeba kupić ser wiejski, włożyć
pod obciążenie lub do prasy, jeżeli kto ma i poczekać aż serwatka z sera
zostanie wyduszona do ostatniej kropli. Dopiero wtedy ser zemleć.
Od dawna nie jadłem sera twarogowego twardego - w ramach sera sprzedaje się
braję, w której do 30% wagowych jest serwatka, której cena jest daleko inna
niż sera.

5. Data: 2006-12-23 23:58:03

Od: "GosiaK" <g...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To może zrobiłaś to, co kiedyś moja ciotka - zamiast serka kupiła
> śmietanę, bo jej się pudełka pomyliły ;-). I też sernik jej nie chciał
> [...]

Nie no kupiłam ser tłusty taki normalny. Ale jakiś dziwny musiał być, bo
sernik się po prostu zważył jak się okazało po przekrojeniu. :o( Cały
wylądował w śmietniku. A teraz piekę sernik nr 2 - niestety już z tego sera
wiadereczku, bo innego w sklepie nie było. Mam nadzieję, że bedzie OK.
Dzięki za odpowiedzi.
Wesołych Świąt! :o)
--
pozdrawiam cieplutko
MałGosiaK

6. Data: 2006-12-24 00:03:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://panslavista.bloog.pl

"GosiaK" <g...@W...pl> wrote in message
> [...]
> wylądował w śmietniku. A teraz piekę sernik nr 2 - niestety już z tego
> sera wiadereczku, bo innego w sklepie nie było. Mam nadzieję, że bedzie

Niektóre sery są przegrzane - mają kaszowatą strukturę - bardziej są
zawiesiną kazeiny w serwatce niż serem - te już struktury nie zmienią - po
wypłukaniu będa regularną kazeiną - surowcem np. na klej.

7. Data: 2006-12-27 17:29:52

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Te homogenizowane serki są diabła warte.

Zgadzam się. Do sernika nie koniecznie się nadają...

> Od dawna nie jadłem sera twarogowego twardego

A ja jadłam i nawet kupuję go niedaleko od siebie...
Jeżeli to prawda, że mieszkasz w okolicach Nieporętu, to
napisz na priv - zdradzę Ci gdzie można takie coś dostać...

Pozdrawiam
Rablinka

8. Data: 2006-12-28 21:00:54

Od: "Jollen" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprzwdzam srodek, no i klops - mokro :o( Jakby woda stała.

Od dawna piekę sernik według przepisu Joanny Duszczyńskiej, jak do tej pory
zawsze z powodzeniem.
W przeddzień Wigilii mój sernik zamiast się piec, gotował się w ogromnej
ilości tajemniczego płynu :(
Oczywiście kupiłam ten sam twaróg co zwykle (tłusty z Piątnicy), no i klops.
Chyba im coś z twarogiem nie poszło, szkoda że akurat przed świętami :(
Pozdrawiam
Jollen

9. Data: 2006-12-29 17:36:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jollen" <j...@e...pl> wrote in message

> [...]
> klops.
> Chyba im coś z twarogiem nie poszło, szkoda że akurat przed świętami :(

Trzeba było włożyć do prasy w jakiejś lnianej ściereczce i mocno przycisnąć
jakimś ciężarem dobę wcześniej...

sos szary
Ciasto i wielkość blachy
Kobieta płacze nad ciastem