Re: Re: Re: Wkurzający lekarz

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Re: Re: Wkurzający lekarz
Date: Thu, 9 Oct 2003 21:22:34 +0200

> Najwidoczniej wszystko zalezy od lekarza i jego podejscia do sprawy,
> bo lekarz ktory mi wystawial zaswiadczenie tylko troche ze mna
> porozmawial, spytal sie na co choruje, chorowalam, czy mam jakies
> doleglowosci. Nie powiem zeby przystawil mi pieczatke z miejsca -
> wywiad przeprowadzil, ale nie bylo zadnego dokladnego badania.
> Stwierdzil ze i tak nie ma zadnych konkretnych przeciwwskazan do
> studiowania biologii.

Blad. Sa przeciwwskazania do nauki biologii. Prawdopodobnie na 2 lub 3 roku
powinno sie skierowac studenta na badania stwierdzajace, czy moze pracowac w
srodowisku szkodliwym, chodzi o: promieniowanie oraz prace z czynnikami
szkodliwymi - biologicznymi i chemicznymi. Z mojej dzialki chodzi o badanie
zmetnien w soczewkach ( promieniowanie ). Za glupote uwazam natomiast, ze
robi sie to na 2 lub 3 roku a nie na poczatku. Ale....w sumie lekarz
wystawiajacy zaswiadczenie powinien o tym wiedziec i stwierdzic juz na
poczatku ( a wiec odeslac m.in. do okulisty ).

> Moj mi wydal bez slowa, ale na jego usprawiedliwienie dodam ze mialam
> pisemko z pogotowia na ktore trafilam z pracy, gdy mnie polamalo. Na
> pogotowiu powiedzieli ze moga mi dac najwyzej trzy dni zwolnienia a ja
> potrzebuje wiecej i mam dlatego isc do internisty.

Napisalem: powinien. Zasada powinno byc, ze specjalista ( ortopeda,
neurolog ) powinien napisac wynik badania, diagnoze i zalecenia lekarzowi
rodzinnemu, a ten wtedy moze wystawiac zwolnienie do czasu nastepnej
kontroli specjalistycznej.

> Ja to wszystko rozumiem ;)
> Chodzilo mi glownie o to ze Ty - zazwyczaj odpisujacy bardzo fachowo,
> spokojnie i wyczerpujaco, w tej sytuacji, przy tej historii -
> zareagowales bardzo, bardzo impulsywnie.

Bo mnie wkurza oskarzanie " z sufitu". A niestety tak to brzmialo. Dobrze,
ze Imoe wreszcie opisala konkretniej i moge sie zgodzic z zachowaniem jej
kolezanki. A reakcje wyplywaja z tego, ze wymaga sie od nas zbyt wiele, nie
baczac, ze kazdy jest tylko czlowiekiem. Urzedniczka moze wychodzic o 16.oo,
lekarz zas moze siedziec na maksa az padnie. I nikogo nie obchodzi, ze tez
ma dom, ze tez ma rodzine, ze tez ma czas pracy, ktory ma zapewniony
ustawowo. Wiem, Ci ktorzy pracuja umyslem nigdy nie byli doceniani, bo tego
z reguly nie widac. Ale juz przejazdzka po wszystkich z uogolnieniami to juz
rzecz, ktora ma prawo zdenerwowac.

pozdrawiam

casus