Re: Relacje lekarz-pacjent - wolny zawod

From: f...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Relacje lekarz-pacjent - wolny zawod
Date: 8 Nov 2002 09:03:58 +0100

> Nie za bardzo rozumiem. Lekarz to jest "wolny zawod".

Pytanie było konkretne a Ty bardzo wymijająco na nie "nie odpowiedziałeś".
Wszyscy byśmy chcieli, żeby w Polsce, na Ukrainie, na Białorusi, w Etiopii,
itd., było jak w Kanadzie czy w Stanach, i nasze pobożne życzenia nie dotyczą
tylko służby zdrowia. Ale póki jeszcze nie mamy drugiej Japonii, starajmy się
być realistami i żyć po prostu uczciwie. Ja nie jestem przeciwko reformie
służby zdrowia, wręcz przeciwnie, jest bardzo mocno za. Jednak w reformowaniu
służby zdrowia mój głos się nie liczy, ponieważ więcej do powiedzenia mają
tutaj sami lekarze niż pacjenci. Więc sugeruję abyś skierował swoje pomysły do
lekarzy. Niech się nie kłócą a ustalą wspólne kompromisowe stanowisko, jak
szybko można wprowadzać reformę służby zdrowia w Polsce i w jakim kierunku ma
ona zmierzać. Mam nadzieję, że się zgodzisz, że nigdzie na świecie takiej
reformy nie przeprowadza się z dnia na dzień. Dlatego do stanu takiego, jaki
jest w Kanadzie zapewne mamy jeszcze dużo czasu. Więc zapytam jeszcze raz, czy
do czasu, gdy obowiązuje tutaj "pruski model", ten sam lekarz może postępować
diametralnie różnie, zależnie od tego czy jest w swoim prywatnym gabinecie czy
w Szpitalu Państwowym?

Pozdrawiam, Andrzej