Re: Rencisci...?

From: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Rencisci...?
Date: Fri, 4 May 2001 18:42:18 +0200

Użytkownik "robercikus" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9csdvm$qs3$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
> pogladow na sprawe. Jezeli zas chodzi o zgodnosc z konstytucja, wydaje mi
> sie, ze o ile sam przepis moze i nie zaprzecza konstytucyjnym zasadom, to
> jezeli wejdzie on w zycie - to drastycznie pogorszy sytuacje wielu ON - i
> nie wejda rownoczesnie z nim inne przepisy bedace przeciwwaga dla nowo
> zaistnialej sytuacji tak, by ci nie odczuli na swoich wlasnych plecach
> ciezaru przeksztalcen... zatem jesli ot tak sobie wprowadza dla niep.
> alternatywe praca - czesto za 500 zl na caly etat, albo renta np.450zl -
> okaze sie, ze zrobili calkiem dobry interes, bo zaoszczedzili iles tam
kasy

Tylko skad Twoje przekonanie, ze cokolwiek zaoszczedzili? Jedyna
mozliwosc to zmniejszenie dotacji do ZUS, ale nie jest to zbyt mozliwe,
gdyz na nowelizacje budzetu nie ma raczej szans przed zakonczeniem
prac sejmu. Mam jednak nadzieje, ze jesli nawet bedzie zakaz pracy
to bedzie wprowadzany przez kilka lat. Bo (i tu masz racje) nagle
wprowadzenie zmian moze byc bardziej szkodliwe niz obecny stan.
> i bedzie niby juz dobrze. Inwalidzi wtedy po pierwsze straca motywacje do
> dalszej pracy, bo im sie to przestanie oplacac (wielu dzis pracuje na pol
> etatu i owe 300 zl jest dla nich powaznym zastrzykiem finansowym), po
drugie
> straca kontakt z ludzmi,co jest moze jedyna skuteczna metoda
rehabilitacji,
> dalej jesli taka sytuacja zaistnieje, to zatracona zostanie jedna z
> podstawowych zasad konstytucyjnych - zasada rownosci - wtedy ON beda juz
> calkiem odstawieni na boczny tor - o tym zreszta juz pisali wczesniej
> [...]

Nie twierdze, ze po zmianie bedzie lepiej, ale nie przesadzajmy, ze
doprowadzi to do wyalienowania, gdyz ON znacznie wczesniej
doswiadcza tego uczucia. Dlatego jestem za zakazem ,ale pod
warunkiem, ze zostana przesuniete srodki na edukacje i dofinansowanie
wlasnych firm prowadzonych przez ON.

> Mysle wiec, ze zanim zaczniesz mi po raz kolejny udowadniac, ze jednak
> pomysl jest jak najbardziej przemyslany i wprowadzenie jego w zycie
pozwoli
> nam przyblizyc sie nieco do normalnosci, warto byloby, gdybys sprobowal
> wczuc sie w sytuacje ON i postawic sie w pozycji czlowieka z orzeczonym

Ja nie musze sie w to wczuwac, bo znam to empirycznie.
> znacznym stopniem niepelnosprawnosci z tytulu narzadu wzroku w wieku
> powiedzmy 30 lat, ktory otrzymuje z zusu 543 zl tytulem renty i z racji
> tego, ze jest troche obrotny udaje mu sie jakis tam grosz do tej renty
> dorobic, a teraz mieliby mu zabrac prawo do owej renty jesli zechce zostac
> przy dorabianiu.

Tak do konca nie znamy samego rozwiazania, wiec nie wiem jak Ci
odpowiedziec.

pozdrawiam
RT