Re: Rencisci...?

Data: 2001-05-08 11:42:15
Temat: Re: Rencisci...?
Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl>

Użytkownik "JC" <J...@t...de> napisał w wiadomości
news:9d4683$vk6$06$1@news.t-online.com...

> Tak, ale nie można tak poprostu te molochy z dnia na dzień
> rozpieprzyć.
> Co dasz ludziom do buzi, trawę;-)

A dlaczego nie? W kraju, gdzie nie ma pieniedzy na edukacje, zdrowie,
poprawe
zycia ON, nagle panstwo wspanialomyslnie obdarowuje jakas mniejszosc
co ma za soba silnie zwiazki? Dlaczego ich kosztem reszta spoleczenstwa ma
sobie obnizac poziom zycia. Przeciez juz na poczatku lat 90-tych zamknieto
i slusznie wiekszosc molochow, czemu w roku 2001 mamy doplacac?:)
Znasz lepsze rozwiazanie?

> Tak ale i te zagraniczne inwestycje też pełzną do piwnicy - patrz
> branża samochodowa.
> A więc to nie tylko sprawa wysokiej technologii - ta tutaj jest.

Gdzie ?;) A przemysl samochodowy (oprocz nieszczesnego Daewoo)
to dobry przyklad transferu hitech do Polski (np fabryki czesci Toyoty,
Delphi itd.)

> Nie, nie dziwię się choć i produkty w/w firm i ich jakość
> też już leci na pysk. Wiem coś o tym bo akurat w Grundigu pracowałem
> ładnych parę lat.

Ona tylko Polakom kojarzyla sie z dobra marka, bo przeciez Sony robi
elektronike na tzw rynek budzetowy.

> Zachód potrzebuje jednego - rynków zbytu dla swojej produkcji.
> Aby mieć zbyt trzeba usunąć wszelką konkurencję.
> Toż to proste jak drut.

To nie jest proste jak drut:) Gdyby tak bylo, to eksport by nie rosl, a
rosnie
dosc wyraznie. Poza tym mowisz Zachod, ale co to oznacza? Przeciez
na rynku rzadza wielkie PONADnarodowe korporacje, one reprezentuja
jedynie siebie. I jesli policza, ze im sie oplaca to wejda (tansi
pracownicy),
gdzie Ty widzisz tu polityke?:)

> To że dala polityków skomplikowana, to masz rację i dlatego:
> " W tym jest mądrość polityka -
> Jak pobijać bez patyka... "

Proponuje nowa wersje:
" W tym jest madrosc polityka-
Jak oglupiac bez patyka..."

Tylko, ze trzeba najpierw znalezc tych idiotow;)

> Co by nie wybradć, będzie źle.
> Chcesz po linii ekonomicznej, musisz wywalić ludzi a chcesz by mieli
> robotę, musisz dotować - gdzie tu wybór?

Wlasnie nie ma, jesli chcemy miec dostatnie panstwo musimy isc po
lini ekonomicznej.

> Do d.... z takim wyborem:-)
Na tym polega gospodarka :)

pozdrawiam