Rodzice dzieci w szkole STO

41. Data: 2009-03-09 10:01:24

Temat: Re: Rodzice dzieci w szkole STO
Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Forr" <f...@i...pomin.pl> napisał w wiadomości
news:gp18ff$rau$1@news.interia.pl...
> Marchewka pisze:

> Inne miasto.

Tak, to raczej w ramach zartu mialo byc, chociaz wcale mi nie bylo do
smiechu, jak przeczytalam Twoim post. W Wa-wie spolecznych szkol jest b.
duzo.

> Szkoda. Wiec jesli wiesz, ze szkola probuje orientowac sie na sukces
> edukacyjny to podkreslac w rozmowie chec pelnej wspolpracy przy dazeniu do
> tego sukcesu, swoje zaangazowanie w proces edukacyjny, pelnym wlaczeniu
> sie w zycie szkoly poprzez udzial w czyms tam itd :)

No, bedziemy pieknie o tym przekonywac. ;-)

> Jesli w trakcie rozmowy bedzie mowa o jakims dzialaniu szkoly na rzecz np
> zaprzyjaznionego domu dziecka, to delikatna deklaracja wspierania tych
> dzialan (rzeczowego, finansowego) nie moze byc zle przyjeta :)

Wspieraja. Oczywiscie, chetnie sie przylaczymy, a co! ;-)
W ostatniej chwili skojarzylam, ze dzieci moich 2 przyjaciolek ze studiow
chodza do STO. W innym miescie i szkola nie musi robic takiego odsiewu, ale
sporo sie dowiedzialam. Zadzwonie jeszcze do kumpla, ktory pracuje w tej
szkole.
Iwona (ech, ta moja starcza pamiec ;-))
Iwona

42. Data: 2009-03-09 11:20:38

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> napisał w
wiadomości news:gp19n7$nv$1@news.onet.pl...
> Sprawdzane były takie umiejetności jak słuchanie i wykonywanie poleceń,
> koncentracja na zadaniu, rysowanie (sprawność palców), powtarzanie zdań,
> liczenie do 10 (np w wyrazie okno - która litera to "k") oraz inne rzeczy.
> Jeśłi chodzi o sylaboizowanie to takie dzielenie wyrazów na sylaby z
> klaskaniem.

Czyli chodzi jednak o przyjecie do I klasy. Bo sie przestraszylam, ze
6-latek tyle musi umiec, by go do zerowki przyjeli.
Dzieki za uszczegolowienie. :-)
Iwona

43. Data: 2009-03-09 13:55:39

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

09.03.2009, Marchewka <s...@g...pl> napisał(a)

> Czyli chodzi jednak o przyjecie do I klasy. Bo sie przestraszylam, ze
> 6-latek tyle musi umiec, by go do zerowki przyjeli.
> Dzieki za uszczegolowienie. :-)

To drugie spotkanie było pod koniec sierpnia,
a od września Marcin poszedł do _zerówki_.
_ Piotr Majkowski
}<_(> See you in heaven one day.
http://msk-system.pl/majkowscy

44. Data: 2009-03-09 18:59:38

Od: Forr <f...@i...pomin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Majkowski pisze:

Przepraszam, pomylilem. Mialo byc do Wojciecha Kuleszy, ktory chcial byc
rownoprawnym klientem. Przy nadmiarze popytu nierealne.

> W szkole w której uczą się moje dzieci, klasy mają po 14 osób, Z
> "automatu" przyjęta jest zerówka, a do zerówki są preferowani kandydaci
> mający już rodzeństwo w szkole. Jak widać jest mały margines dla tych co
> mają dużo kasy i przychodzą kupić sobie miejsce dla swojego dziecka.

U 'nas' tak samo. Pierwszenstwo dla konczacych 'zespolowe' przedszkole,
rodzenstwa, dzieci pracujacych tamze nauczycieli.
Natomiast sa 2 miejsca do dyspozycji zarzadu, i tutaj osoba majaca
kontakty, znana itd moze miec pole do wykazania sie.
W tym roku zarzad zrezygnowal ze swojego prawa.

> Tutaj to raczej nie działa, więc klientem stałem się dopiero po
> przejściu wszystkich "procedur". Opłatay są na stronie www którą
> podałem, za drugie i trzecie dziecko zniżka, czwarte i dalej za darmo... :)

U mnie znizka niestety dopiero od 3 50%.
'Zerowka' jest integralna czescia nauczania podstawowego, do pierwszej
klasy naboru nie ma.

pozdr

45. Data: 2009-03-09 19:43:10

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> napisał w
wiadomości news:gp374r$tgr$1@news.onet.pl...
> 09.03.2009, Marchewka <s...@g...pl> napisał(a)
>
> To drugie spotkanie było pod koniec sierpnia,
> a od września Marcin poszedł do _zerówki_.

No, tak. Zrozumialam. Ale chyba podczas rekrutacji do zerowki nie
sprawdzano, czy umie sylabizowac? Chociaz dzisiaj roznych rzeczy mozna sie
spodziewac...
Iwona

46. Data: 2009-03-10 00:14:11

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:gorabu$acb$1@inews.gazeta.pl...
> ZTCW w tej szkole b. duzy (za duzy nawet) nacisk jest polozony na wyniki w
> nauce. Podobno potrafia powiedziec, ze dziecko obniza srednia. To mnie
> martwi, bo nie wiem, jak moje sie odnajdzie w szkole. Dolozymy staran,
> naturalnie, by sie przykladalo do nauki, ale nie chce, by na sile ktos je
> pilowal. Jedynie dlatego, ze szkola chce wiesc prym w dzielnicy.

Chcesz by twoje dziecko chodziło do najlepszej szkoly i jednocześnie nie
chcesz by stosowano wobec niego metody, dzięki którym jest najlepsza?
zx

47. Data: 2009-03-10 07:59:14

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| No, tak. Zrozumialam. Ale chyba podczas rekrutacji do zerowki nie
| sprawdzano, czy umie sylabizowac? Chociaz dzisiaj roznych rzeczy mozna sie

a czemu ?
Moje dziecko miało na początku zerówki i na końcu zrobiony ten sam test.
Porównywano stan wiedzy zerówkowicza.
Zdziwiłabyś się co dziecko zaczynające zerówkę powinno wiedzieć :)

--
Kasia + Weronika (8-latka - I klasa)
gg 181718

48. Data: 2009-03-10 13:43:13

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
> Zdziwiłabyś się co dziecko zaczynające zerówkę powinno wiedzieć :)

Wiedziec czy umiec?
W szkole panstwowej nie musi umiec zbyt wiele.
Iwona

49. Data: 2009-03-10 13:44:06

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zeusx" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Chcesz by twoje dziecko chodziło do najlepszej szkoly i jednocześnie nie
> chcesz by stosowano wobec niego metody, dzięki którym jest najlepsza?

Kurs czytania ze zrozumieniem polecam.
I.

50. Data: 2009-03-10 13:53:27

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał
"złośliwa"

| Wiedziec czy umiec?

wiedzieć = umieć ( przynajmniej o to mi chodziło )

| W szkole panstwowej nie musi umiec zbyt wiele.

a skąd to przekonanie ?

Nasze muszą ( na koniec zerówki ) :
- obowiązkowo umieć czytać druk ( mile widziane pismo kaligraficzne - które
dziecko musiało umieć pod koniec zerówki ).
- znać podstawowe litery ( bez dwuznaków )
- umieć się podpisać ( drukiem i "pisanymi" )
- umieć liczyć i dodawać do 20 ( do 100 rozpoznawać )
- znać kształty, nazywać je i pokazywać na obrazkach
- dni tygodnia
- rozróżniać pory roku
kurczę musiałabym jeszcze zerknąć do tego testu kompetecyjnego
zerówkowicza - ale wiem że było tego sporo. Sama byłam w szoku że dzieci
idące do pierwszej klasy muszą umieć już tak dużo. Ja się tam zatrzymałam na
etapie że pierwszaki to się literek uczą i szlaczki rysują - a tu takie
rozczarowanie ;)

--
Kasia + Weronika (8-latka - I klasa)
gg 181718
http://www.weronika.ckj.edu.pl/szkola/index.html

jaki strój?? [pilne]
[Komunijne] Film, zdjęcia i inne atrakcje
[REKLAMA] "Dziadek do orzechów i Król Myszy" w Jazgarzewie - 19 lutego o 18-tej
Jak nie nastrzelać dziecku wiochy :-D (flejmogenne?)
opinia o przedszkolu