Re: Różeniec górski - Czy ktoś to stosował?

Data: 2010-05-20 13:50:49
Temat: Re: Różeniec górski - Czy ktoś to stosował?
Od: STranger <p...@b...ru>

W dniu 2010-05-20 02:33, Animka pisze:

> To jakie tętno powinno być prawidłowe? Ja często mam 100 (wiem, że to
> jest dla mnie bardzo wysokie tętno) i czasami z 80.

Generalnie tętno spoczynkowe jest niskie u osób z dobrą kondycją
fizyczną. Więc jeśli masz notorycznie za wysokie to znak, że pewnie nie
masz kondycji.
Sportowcy wytrzymałościowi mają normalne tętno spoczynkowe ok 40 a nawet
mniej. Rekordowo w czasie snu nawet po 22. Jak gdzieś czytałem to
zdarzały sie przypadki zgonów w czasie snu u czołowych maratończyków i
kolarzy z powodu zbyt obniżonego tętna. Niektórzy z nich muszą wstawac w
nocy z 2-3 razy i robić rundkę dookoła domu, aby im serce zaczęło bić
szybciej po czym kładą się i śpią dalej.
Ale to ludzie ponadprzeciętni...
Zwykły amator uprawiający sport dla przyjemności może mieć tętno
spoczynkowe 48-55 i takie jest jak najbardziej prawidłowe. Oczywiście w
czaie wysiłku wytrenowane serce z łatwością przyśpiesza nawet do 180-200.

--
STranger