Re: Rozrywkowo...

Data: 2017-06-22 22:21:27
Temat: Re: Rozrywkowo...
Od: FEniks <x...@p...fm>

W dniu 22.06.2017 o 14:35, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Nie wątpię że ciekawa... Wolałbym jednak gdybyś potrafiła
> streścić tą książkę do jakiejś kilkuzdaniowej puenty, dla
> zachęty -

Myślę, że na grupie pl.sci.psychologia sam autor powinien stanowić
wystarczającą zachętę. :)
W kilku zdaniach - pierwszą część książki stanowią wspomnienia autora z
obozu. Obserwacje zachowań ludzkich w tak skrajnych warunkach z punktu
widzenia psychiatry (który równocześnie był więźniem) oraz wnioski -
jacy ludzie i dlaczego mieli największe szanse na przeżycie. W skrócie -
to, co Ty wyśmiewasz i czego chciałbyś ludzi pozbawić, było
niejednokrotnie (choć nie wyłącznie to oczywiście) warunkiem przetrwania
lub zachowania do końca ludzkiej godności.
Druga część to już opis samej logoterapii, możesz odpuścić, jeśli nie
zainteresuje. ;)
Aha, autor zdaje się jest ateistą. Prawdziwym ateistom żaden Bóg/bóg nie
przeszkadza, a nawet potrafią go uszanować.

> czas jaki potrzebowałbym na przeczytanie książki
> to zbyt duża inwestycja aby ją zrobić bez pewności że
> się "opłaci" :-)

Książkę szybko się czyta, nie obawiaj się tak. ;)

Ewa