Re: Rozrywkowo...

From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Rozrywkowo...
Date: Thu, 22 Jun 2017 23:14:17 +0200
<d...@g...com>
<oi5m7s$g4l$2@dont-email.me>
<8...@g...com>
<oif2eb$ceu$1@dont-email.me> <oig1h8$am9$1@news.icm.edu.pl>
<oigdbg$u25$1@dont-email.me> <oih8s7$t3k$1@news.icm.edu.pl>
<oiha3u$218$1@dont-email.me>

W dniu 22.06.2017 o 22:42, Pszemol pisze:

> Czyli mądry chłop. W takim razie pogubiłem się - autor, sam będąc ateistą,
> argumentuje że nie warto być ateistą? :-) Troszku przewrotne...

Nigdzie czegoś podobnego nie napisałam. Autor jako naukowiec podaje
swoje obserwacje.

> Mi też żaden bóg nie przeszkadza w niczym.
> Przeszkadzają mi jednak wierni, którym się wydaje że mają prawo (a nawet
> obowiązek) narzucać się ze swoją religią i przekonaniami innym, nawracać i
> wpychać się w cywilne, świeckie prawo ze swoimi religijnymi regułami, jak
> świętowanie w dzień "święty" czy też zakazy dotyczące zapłodnienia in vitro
> czy też zakazy antykoncepcji, małżeństwa homoseksualistów i tym podobne.

Odniosłam inne wrażenie. Wątek czytam pobieżnie, ale generalnie Twoje
podejście jest wciąż to samo.

> Żyj i pozwól żyć innym.
>
> Trzymaj sobie swoją religię w domu czy kościele ale od życia publicznego
> wara.

> Na razie czuję się bardzo mizernie zachęcony... wręcz przeciwnie -
> zasugerowana przez Ciebie przewrotność autora ateisty zachwalającego
> religijność i ekstremalne warunki (obozy, wojna) na których tą argumentację
> próbuje ilustrować raczej zniechęca do czytania.

W sumie mnie to nie dziwi. Najchętniej i najłatwiej czyta się takie
rzeczy, które nie wprowadzają zbędnego dysonansu, nieprawdaż? ;)

Ewa