Re: Rozrywkowo...

Subject: Re: Rozrywkowo...
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
<oi5m7s$g4l$2@dont-email.me> <oi5sr6$t5g$1@node1.news.atman.pl>
<oi6jpd$fq9$4@dont-email.me> <oi6okj$qgl$1@node1.news.atman.pl>
<oidns7$ot6$1@dont-email.me> <oidql6$p3v$1@node1.news.atman.pl>
<oif25n$bq4$1@dont-email.me>
<594b924e$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
<oigd7u$tkn$1@dont-email.me> <594bf527$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<oigsu4$947$1@node2.news.atman.pl>
<594ce856$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
<oiipa9$1i6$1@node2.news.atman.pl>
<594d5387$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
<oijm0l$hf1$1@node1.news.atman.pl>
<594e21ef$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
<oil8cv$9su$1@node2.news.atman.pl>
<594f68a7$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
<oio4to$23r$1@node2.news.atman.pl>
<594fba30$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
<oioeh8$t1k$1@dont-email.me> <594fef67$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
<oip13q$su0$1@dont-email.me>
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Mon, 26 Jun 2017 12:39:29 +0200

W dniu 2017-06-25 o 21:01, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> Nie wiem - napisałem że ja mam taką ochotę w przypadku MOJEGO lasu.

Jasne że nie wiesz. Ni z tego ni z owego, z dnia na dziań jakieś
robactwo zaczęło wypełzać spod kamieni i zawłaszczać wszystko , czyli
lasy i jeziora... a w Warszawie nawet domy zbudowane przez pseudokomuchów.

> Kapitalista robi dobrze głównie sobie, jeśli nie tylko sobie.
> Ale państwo nie składa się z jednego kapitalisty, jest ich tysiące
> i miliony i razem działając dla maksymalizacji własnych zysków
> wypracowują dobro dla ogółu.

Zabrakło alternatywy (ZSRR i satelity) to kapitalizm przestał być zmorą
poszczególnych państw, a stał się problemem międzynarodowym. Podnoszą
łby w takt hasła lewicy, tylko z małą zmianą - nie proletariusze a
wiecznie nienażarte ryje "łączcie się".

> A co w zamian? Wieczysta dzierżawa? Czym się to od własności różni?

Dzierżawa, jednak znacznie obostrzona w stosunku do dzisiaj
obowiązujących zasad.

> No ale momencik - przecież różnicie się tylko rozumieniem co to
> znaczy "sprawiedliwa" dystrybucja.
>
> I ja przyznam szczerze nie rozumiem Twojej postawy tutaj...
> Zacząłeś o braku dostępu do jeziora - masz mieć dostęp, jak
> go nie masz to znaczy że ktoś nie przestrzega prawa.
> Wyegzekwuj prawo! Dostęp Ci się należy, i nie próbuj odebrać
> własności do ziemii tylko dlatego że Ty się niczego nie dorobiłeś.

Nie, wg nich komuszyzm (wg doktryny Marxa i innych) to coś złego. Mało
tego - to coś wybitnie NIESPRAWIEDLIWEGO...

I słusznie nie rozumiesz - to temat na "Politykę" albo na "Pręgierz", a
nie na grupę o religii. Jakoś tak w ferworze potoczyła się ta dyskusja
nie na temat..

A jak niby mam je wyegzekwować - postanowienie prawa wodnego o swobodzie
dostępu do wód znam na pamięć, problem w tym że nikt tym nie chce się
zająć - ani urzędnik w gminie ani policja. Co ja niby mam qrwa zrobić,
iść do takiej wiecznie nienażartej kapitalistycznej świni i swoje prawa
wyegzekwować za pomocą kija bejsbolowego? Czy może mam mu założyć sprawę
w sądzie?

> A Ty czemu go nie przestrzegasz? Czemu nie egzekwujesz?
> Jeśli zainteresowani dostępem nie będą prawa egzekwować
> to myślisz że kto będzie to robił? Nie bądź leniem tylko egzekwuj!

> Zgadzamy się: ja i Ty się zgadzamy że masz mieć dostęp do jeziora,
> rzeki, morza, oceanu - ustaliliśmy jako państwo, że te dobra pozostaną
> do wspólnego użytku, niezależnie od tego do której działki przylegają.

No tak, nie doczytałem - dzięki za wyjaśnienie.