Re: Rozwoj - tak, ale ... ? ;)

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Wed, 4 Jul 2001 14:05:09 +0200
From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
Subject: Re: Rozwoj - tak, ale ... ? ;)

On Wed, 4 Jul 2001, Duch wrote:

> Wlasnie, ostatnio mnie ktos zdziwil. Opowiadal mi znajomy,
> facet w wieku 55 lat, twierdzi, ze takiej gonitwy (ze "nogi mozna pogubic")
> nie bylo nigdy, tak twierdzi.
> Zaraz po wojnie nie mieli ciagnikow, byly kosy, i mowi ze tak sie
> nie gonilo, we zniwa przerywalo sie prace, szlo na obiad.

Ale ileż te żniwa trwały? Tydzień, góra dwa. Mieli więc okresy pracy po
12-14 godzin dziennie (tyle jest światła w tym czasie roku) przeplatane
okresami względnego odpoczynku. Jak wiadomo, taki system jest bardzo
stresujący dla pracującego i dlatego teraz mamy limity nadgodzin na
tydzień :-)

> Sa takowe czy nie? I czy nie przerasta tych problemow z "dawnych czasow"?

Są, ale jednocześnie popatrz na możliwości telepracy czy ogólnie
prowadzenia własnej firmy w domu. Koszty niewielkie (jakiś tam 486 czy
słaby Pentium + drukarka - nie przekroczą 2000 zł), a zyski mogą być
krociowe. No i na dojazdy nie tracisz czasu i pieniędzy...

> Prawda, chociaz, moja pra-babcia zyla 93 lata (od 1890) i

Moja 94. Kto da więcej?

> wcale chyba tak nie gonila (ale fakt, srednia zycia byla krotsza)

Ale za to jednostki dożywały chyba relatywnie dłużej.

> To czemu u nas sie tego nie wprowadzi?

Inna mentalność. Azjaci są przyzwyczajeni do dyscypliny, a nie demokracji.

--
GSN