Re: Rukola...

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Tue, 4 Jun 2013 04:18:16 -0700 (PDT)
Subject: Re: Rukola...
From: k...@g...pl

W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2013 07:30:24 UTC+2 użytkownik Anai napisał:

> O to mi właśnie chodzi - moje dziewczyny też wciągają razem ze mną -
>
> musi to być jakaś charakterystyczna męska cecha :D
>

> --
>
> Pozdrówki
>
> Anai
>
> ***** MóJ SŁitAśNy TofFanY BloGasEk *****

co jest ta "meska cecha" -kulinarna jak rozumiem? czy jedzenie do upojenia
ziemniakow, na tzw. drugie danie? jako chlop ponad circa 185 wgore, czyli nie ulomek,
unikam pyrkow jak tylko moge. po pierwsze niekorzystny indeks glikemiczny powyzszych;
po drugie strasznie rozpychaja jelita (w efekcie bec ponadnormatywny), w
niekorzystnych uwarunkowaniach trawi sie je kilka dni; po trzecie czesto
nieumiejetnie przyrzadzane zawieraja solanine - a tu zartow nie ma.
rukola jest najlepsza nieco podgrzana, bo uwalnia wowczas cala game zapachowa.
ja przyrzadzam tak: po umyciu usuwam dosc twarde "ogonki" i odwirowuje by osuszyc; do
ugotowanego penne lub taglitelle odsaczonego ale goracego dodaje dobrej oliwy (ilosc
w/g uznania) nestepnie wrzucam garsc-dwie rukoli mieszam by sie smaki zmieszaly i
uwolnily pod wplywem temp. wykladam na talerze i obrzucam cieniutko pokrojonym salami
-boczkiem... lub czyms podobnym. niczym wiecej nie paprze bo szkoda zagluszac
aromaty. jak ktos soli potrawy, to mozna posolic i popieprzyc na talerzu -tez unikam.
serow do tego nie podaje, bo sa zbyt intensywne.