Re: Rynna z łańcucha

Data: 2006-08-14 15:15:23
Temat: Re: Rynna z łańcucha
Od: BartekK <s...@d...org>

z...@g...com napisał(a):
>>> http://www.ruukki.com.pl/_files/referencje/thumbs/Ry
nna%205.jpg
> Plus to co pisałem o zakończeniu, tutaj woda powinna grzecznie
> wsiąkać zamiast wymywać trawę z okolicy.
A co stoi na przeszkodzie, by rure "zwyczajna" zakonczyc podobnym
wiadrem/beczka ze zwirem, bez dna?
Nie rozumiem idei lancucha zamiast rury, bo:
- ilosc wody nie zmniejszy sie ani nie zmieni z okazji obecnosci
lancucha (pomijajac to, co z niego zostanie "rozchlapane" przez wiatr)
- "punktowosc" doprowadzenia wody na dole jest rowniez mniejwiecej taka
sama, bo ilosc wody sie nie zmieni, a jedynie sposob jej transportowania
w dol
- przy duzym wietrze oraz przy wiekszej ilosci wody - bedzie sie odrywac
od lancucha, ochlapywac sciane, lub trafiac struga wcale nie do beczki,
tylko gdzie popadnie... Z rura nie ma tego problemu.

Rura ma tylko pare wad, np zatykanie sie (wystarczy miec odpowiedni
wylot "rewizyjny" z kratka pod skosem (przewaznie montowany na dole, ale
najlepiej sie spisuje wlasnie na gorze rury!) - wszystkie liscie i
orzechy wrzucane przez ptaki beda wypadac na zewnatrz, a woda sciekac w
dol rura. Lancuch poza srednia sprawnoscia przy wiekszych ilosciach wody
- ma jeszcze duze wady w postaci "klekotania" na wietrze (chyba ze ktos
lubi mhroczne i zlowieszcze dzwonienie lancuchow po nocach ;>), znacznej
masy (zwlaszcza jak sie oblodzi), rdzewienie oraz zbieranie sie na nim
nalotow w postaci calego syfu wyplywajacego z rynny (z czasem nawet
porasta go mech)...

Faktycznie widzialem nie raz zastosowane lancuchy do rynny, ale w
zupelnie innym wykonaniu - wisial na dole, od "rzygacza" do ziemi, np
jakies 20-30cm, aby przy minimalnych opadach woda nie "kapala"
(wymywajac dolek w ziemi lub powodujac wkurzajacy niektorych odglos
kapania) a splywala po lancuchu spokojnie.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173