Re: SCHIZOFRENIA - the doors

From: "Pawel7 (Bobas200)" <n...@m...spam>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: SCHIZOFRENIA - the doors
Date: Fri, 24 Mar 2000 09:58:59 +0100

On Fri, 24 Mar 2000 00:33:41 GMT, "aleXander" <l...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
upy mięsa jakim jest ciało, które wciąż tkwi żywe w rzeczywistości
jaką

Rozpad wlasnego ja to nic pozytywnego. Schizofrenia, nerwice przynosza
cierpienie, bol - natretne mysli od ktorych nie mozna sie uwolnic,
brak panowania nad impulsami z ciala. W koncu sa to choroby, a choroba
to nic przyjemnego. Jest to ograniczenie swiadomosci, wolnosci.
Powoduja wlasnie ucieczke przed swiatem, otaczajaca rzeczywistoscia.
Tobie widac chodzi o cos innego. Czlowiek w trakcie rozwoju przechodzi
przez rozne etapy, jego swiadomosc sie zmienia. Ale przechodzenie tych
etapow nie polega na rozpadzie tylko np. na tzw. dezintegracji
pozytywnej. Wtedy twoj stary swiatopoglad rozpada sie (ale nie do
stanu patologicznego) i laczy z powrotem w calosc na bardziej
dojrzalym poziomie. To jest wlasnie poszerzanie swojego doswiadczenia
swiata, ale to wymaga wlasnie integralnosci.
Jezeli chodzi o cialo to wlasnie odciecie sie od wlasnego ciala
swiadczy o stanie patologicznym. Poszerzona swiadomosc wymaga tez
dobrej swiadomosci wlasnego ciala (a to paradoksalnie nie takie latwe
i powszechne).
A jezeli chodzi o te 95% to dobra uwaga. Wspolczesny miejski, wielki
swiat jest dosc schizoidalny - za duzo bodzcow, za szybko sie zyje,
kontakty z ludzmi sa powierzchowne i anonimowe (np. przez grupy
dyskusyjne..) (Rollo May 'Milosc i wola' Alexander Lowen 'Narcyzm')

Bobas200
icq# 4961902
mail : p...@a...net
'a man's gotta do what a man's gotta do'