STOEN i zerwana plomba

1. Data: 2006-04-03 09:20:56

Temat: STOEN i zerwana plomba
Od: krzysztof kosz <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Pare dni temu podczas naprawy sieci elektryk zauwazyl ze skrzynka z
plomba w moim liczniku elektrycznym jest zerwana. Podejrzewam jakiegos
zlosliwego emerytowanego sasiada (do piwnicy tez mialem wlamanie a jest
dobrze strzezona, poza tym nic nie zginelo, pozniej dowiedzialem sie ze
to taki "zlosliwy" blok).

Podobno STOEN w takich przypadkach nie patyczkuje sie i dowala kare
(5000PLN?), albo ewentualnie zabiera licznik na ekpertyze i zostawia
mieszkanie bez pradu na pare dni. Jest to absurdem poniewaz wspolna
szafke z licznikami mozna otworzyc zwykymi cazkami, czyli mogl to zrobic
kazdy, nie ma zadnych zabezpieczen.

Czy ktos wie jak ta kie postepowanie dokladnie wyglada? na razie boje
sie isc do STOENU, zanim nie pozanam swojej sytuacji.

KK

2. Data: 2006-04-03 09:55:42

Temat: Re: STOEN i zerwana plomba
Od: krzysztof kosz <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok. Wszystko gra, koszt zaplombowania 28,80PLN:)

3. Data: 2006-04-03 19:38:23

Od: "Power" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krzysztof kosz" <k...@o...pl> wrote in message

> Ok. Wszystko gra, koszt zaplombowania 28,80PLN:)

Hej, nadal tylko nie rozumiem jakim prawem firma pobiera od Ciebie pieniądze
za zabezpieczenie plombą swojego licznika. Nie ty to zrobiłes to czemu się
cieszysz że musisz płacić? Tak co miesiąc moga Cie kasować 30 zł..

pozdr.
Power

4. Data: 2006-04-03 21:14:37

Od: Kuba_A <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Power napisał(a):
> [...]
> za zabezpieczenie plombą swojego licznika. Nie ty to zrobiłes to czemu się
> cieszysz że musisz płacić? Tak co miesiąc moga Cie kasować 30 zł..

A niby czemu mają wierzyć, że to nie on zdjął plombę? W ostatniej
Angorze był przedruk ciekawego artykułu, o panu, któremu za zerwaną
plombę (plombę zerwali monterzy, jak sądzę) dowalili kare 2000zł.
Najlepsze było to, że samo zerwanie plomby nie było głównym powodem
nałożenia kary. Okazał się nim fakt, iż pan miał "podejrzanie niskie"
rachunki.. I tak został ukarany za oszczędzanie :)
Nauka płynie prosta - plomb trzeba pilnować ;)

--
''~`` Kuba Adamczyk
( * * ) g...@t...pl

5. Data: 2006-04-04 07:00:23

Od: " Zora" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie nie ma stoenu tylko energo cośtam, ale umowy mamy wszyscy podobne, a w
umowie stoi jak wół, że licznik ich, ale ja mam pilnować, i nie ma na to bata.
Dziadkowi zbił też jakiś złosliwy, bo musiał szafkę otworzyć. No i wyszło że
dziadzia ma całą rentkę oddać za wymianę licznika. Te parę stówek to jak się
samemu zgłosi, jak się nie zauważy a zobaczy np odczytujący pomiar, to sie
dopiero zaczyna jazda.
No to poszłam do tego energocoś i od kajfasza do annasza, a wszyscy rozkładali
ręce, że nic nie mogą, ale jakoś tak ustaliliśmy, że dziadzia zobowiązał się
za swoją kaskę założć kłódkę na szafce /wspólnej/, i otwierać gościowi co 2
miesiące, a licznik energocoś to gratis założy. Potem dowiedziałam się, że
takich potłuczonych liczników sporo i te pomysły z pilnowaniem szafek....
Teraz mam nieodparte wrażenie że te dziady same szafki biją :(

6. Data: 2006-04-04 08:04:51

Od: "Power" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rachunki.. I tak został ukarany za oszczędzanie :)
> Nauka płynie prosta - plomb trzeba pilnować ;)

Nie masz obowiązku przyjmowac żadnej: kary/opłaty dodatkowej. Nawet w
wypadku policyjnego mandatu możesz odmówić przyjęcia i stajecie przed sądem
grodzkim ze świadkami, dowodami itp. Każdą nałożoną zdalnie karę możesz
zaskarżyć do sądu, i przy 200 zł czy przy 2000 zł nie wachałbym się ani
chwili. Kosztuje mnie to chwilę biurokracji tylko. A już wybranie drogi
bardziej kompromisowej czyli skarga do rzecznika praw konsumentów i innych
tego typu organizacji nasuwa sie automatycznie. Prywatna firma nie może na
podstawie domniemania winy nakładać wysokich kar, nikt tez nie może wymagac
od Ciebie "pilnowania" urzadzenia dostawcy usługi, zainstalowanego na
ogólnie dostepnym miejscu. Absurd i dziwie się że akceptujesz takie
praktyki...

7. Data: 2006-04-04 08:08:13

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Power" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> od Ciebie "pilnowania" urzadzenia dostawcy usługi, zainstalowanego na
> ogólnie dostepnym miejscu. Absurd i dziwie się że akceptujesz takie

A oni Ci na dwa lata odłączą prąd, bo tak i się sądź z nimi, a prąd Ci
już teraz potrzebny, co prawda, można od sąsiada ciśgnąć i założyć
licznik u niego, ale to takie nie teges, jakby uwolniono rynek i monopol
na prąd by upadł, to by było zupełnie inaczej - wkurzy Cię jeden
operator, to idziesz do innego, ale w takim wypadku gdzie pójdziesz?

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

8. Data: 2006-04-04 08:48:33

Od: "Power" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na prąd by upadł, to by było zupełnie inaczej - wkurzy Cię jeden
> operator, to idziesz do innego, ale w takim wypadku gdzie pójdziesz?

Nie moga tego zrobić, bo będa winni Ci ciężkie pieniądze zasądzone na drodze
sądowej.

Może pamiętasz fajną reklamę jak przychodzi babka do dostawcy usług
telekomunikacyjnych i mówi " odłaczyliście mi usługe przed rozpatrzeniem
reklamacji? - teraz jestescie mi winni odszkodowanie" ;)

9. Data: 2006-04-04 10:17:03

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozpatrzeniem
> reklamacji? - teraz jestescie mi winni odszkodowanie" ;)

Ale o odszkodowanie, teżsię trzeba będzie sądzić, a to odwołają się od
wyroku, potem drugi raz, mało to razy TPSA odwoływała się, gdy urząd
"telekomunikacji" (nie pamiętam dokładnie jaki) nałożył na nich karę?

10. Data: 2006-04-04 13:05:03

Od: Jacek Witkowski <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuba_A wrote:

> A niby czemu mają wierzyć, że to nie on zdjął plombę?

To nie jest kwestia wiary.
Zgodnie z art.6 kodeksu cywilnego kto z faktu wywodzi skutki prawne
winnien to udowodnić.
Zatem elektrycy, jesli chca kasowac za cokolwiek naprawiane przy ich
wlasnosci - moga to zrobic jedynie wobec tego, komu udowodnia
odpowiednie dzialania.
Wszystko.
Tylko nie zapomniec zlozyc sprzeciwu od sadowego nakazu zaplaty!!!
A przed sadem nic nie klapac dziobem - siedziec i sie przygladac jak
inni sie wija... To nawet zabawne bywa.
Z tym, ze do rozprawy sadowej po wypadnieciu sprawy z trybu nakazowego
na 95% nie dojdzie.

Pozdrawiam,
Jacek\/\/

Czy można samemu kleić deski drewniane do betonu? - cross-post, FUT
Wspolnoty Mieszkaniowe !!!!!!! tutaj
Niezalezne Forum Wspolnot Mieszkaniowych
Mieszkanie spoldzielcze 30% wplaty dla spoldzielni?
Kuchnie Gozdanin