Re: STOEN i zerwana plomba

From: "Power" <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: STOEN i zerwana plomba
Date: Tue, 4 Apr 2006 10:04:51 +0200

> A niby czemu mają wierzyć, że to nie on zdjął plombę? W ostatniej
> Angorze był przedruk ciekawego artykułu, o panu, któremu za zerwaną
> plombę (plombę zerwali monterzy, jak sądzę) dowalili kare 2000zł.
> Najlepsze było to, że samo zerwanie plomby nie było głównym powodem
> nałożenia kary. Okazał się nim fakt, iż pan miał "podejrzanie niskie"
> rachunki.. I tak został ukarany za oszczędzanie :)
> Nauka płynie prosta - plomb trzeba pilnować ;)

Nie masz obowiązku przyjmowac żadnej: kary/opłaty dodatkowej. Nawet w
wypadku policyjnego mandatu możesz odmówić przyjęcia i stajecie przed sądem
grodzkim ze świadkami, dowodami itp. Każdą nałożoną zdalnie karę możesz
zaskarżyć do sądu, i przy 200 zł czy przy 2000 zł nie wachałbym się ani
chwili. Kosztuje mnie to chwilę biurokracji tylko. A już wybranie drogi
bardziej kompromisowej czyli skarga do rzecznika praw konsumentów i innych
tego typu organizacji nasuwa sie automatycznie. Prywatna firma nie może na
podstawie domniemania winy nakładać wysokich kar, nikt tez nie może wymagac
od Ciebie "pilnowania" urzadzenia dostawcy usługi, zainstalowanego na
ogólnie dostepnym miejscu. Absurd i dziwie się że akceptujesz takie
praktyki...