Re: Silownia dla osob kolo 50

From: "Emi" <e...@v...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Silownia dla osob kolo 50
Date: Tue, 8 Feb 2005 13:06:35 +0100
Sender: e...@v...pl@aae122.internetdsl.tpnet.pl

Użytkownik "Elma":

> Witam!
> Nie jestem pewna, czy pytanie kieruje na właściwa grupę, ale chyba
> tak....bedzie w końcu o zdrowiu.
>
> A pytanie jest nastepujace:
> czy osoby w wieku 45-50 moga cwiczyc na siłowni bez obaw ze
niepotrzebnie
> nadwereżą swoje zdrowie?
> Słyszałam, że w tym wieku nie jest juz dozwolone wykonywanie
forsownych
> ćwiczeń, należy baczniej zwracac uwagę na to jakie cwiczenia sie
wykonuje.
>(...)
> [...]

na siłownie może chodzić każdy - ważne jednak aby było to pod okiem
trenera, który INDYWIDUALNIE dobierze zestaw ćwiczeń i obciążenie.

jednak zamiast siłowni może lepiej by było zapisać się na jakąś
gimnastykę?? (na sali, albo w wodzie- coraz więcej klubów wprowadza ją)
plusem takich zajęć zorganizowanych jest to, że z reguły są o stałej
porze, powiedzmy 2-3 razy w tygodniu, więctrudniej się "wymigiwać", są
podzielone na grupy, że względu na zaawansowanie uczestników oraz
wysiłek (swego czasu jak chodziłam na siłownię, to prowadzono
różnorakie zajęcia, m.in była właśnie gimnastyka dla osób po 50 czy coś
w tym rodzaju)

proponuje, że byście odwiedzili okoliczne fitness kluby, ośrodki
sportowe itp., i popytali jakie usługi proponują (oglądnijcie miejsce,
ważne, żeby było dobrze wentylowane (!), zapytajcie o trenerów,
instruktorów)

e_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz