Data: 2015-08-26 14:26:49
Temat: Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
Pokaż wszystkie nagłówki
"masti" <g...@t...hell> wrote in message news:mrk337$jbi$1@dont-email.me...
> Pszemol wrote:
>
>> "masti" <g...@t...hell> wrote in message
>> news:mrirrk$af0$1@dont-email.me...
>>> Pszemol wrote:
>>>
>>>> "masti" <g...@t...hell> wrote in message
>>>> news:mri397$4va$1@dont-email.me...
>>>>> Ikselka wrote:
>>>>>
>>>>>> A JA nie. Ponieważ wtedy następuje szok termiczny (a powtórny w drugą
>>>>>> stronę, kiedy wysiadam - takie wahania temperatury zmniejszają
>>>>>> odporność
>>>>>> i... jak w moim linku post wyżej masz wyjaśnione przez panią
>>>>>> immunolog.
>>>>>
>>>>> szok termiczny robisz sobie sama włączając klimę mocno. Bo manualna
>>>>> albo
>>>>> idzie na maksa albo wcale. Do tego tworzysz zbyt niską temperaturę.
>>>>> Klimę ustawia się na parę stopni niżej niż temperatura zewnetrzna a
>>>>> nie
>>>>> na 18 stopni przy 35 na zewnatrz. wtedy masz swój szok termiczny.
>>>>
>>>> Co to znaczy idzie na maksa albo wcale? Przecież masz regulację
>>>> nadmuchu.
>>>
>>> czyli regulujesz czy dostaniesz mniej czy więcej równie lodowatego
>>> powietrza
>>
>> nie masti... regulacja jest w dwu wymiarach:
>> - owszem, siła dmuchania to jedna forma regulacji nadmuchu
>> - druga forma to temperatura nadmuchu: mieszać możesz
>> z gorącym powietrzem owiewającym nagrzewnicę.
>
> mieszanie z ciepłym to nie część klimy a standardowego systemu
> wentylacji
Mieszanie z ciepłym to jest właśnie to, o czym zapomniałeś
pisząc że nie ma jak zapobiec szokowi termicznemu bo klima
idzie tylko na maksa lub wcale. Gdybyś pamiętał o możliwości
płynnego pomieszania powietrza z ciepłym to nie palnąłbyś takiej bzdury.
System klimatyzacji to nie tylko ochładzanie ale też ogrzewanie
powietrza - to, że części ochładzającej brakuje w wielu samochodach
bo jest droga i osłabiająca bardzo silnik nie zmienia tu niczego.
Nawiasem mówiąc klima automatyczna dokładnie tak samo
jak ta sterowana ręcznie używa mieszania z ciepłym powietrzem
gdy ustawiona temperatura w kabinie jest wyższa niż powietrze
wlatujące z zewnątrz. Warto o tym pamiętać gdy np. chce się
użyć klimatyzacji do osuszania powietrza w kabinie w mokry
zimny listopadowy dzień, gdy puszczenie klimy "tylko zimne"
jest niekorzystne i konieczne jest właśnie pomieszanie z ciepłym.
|