Sos brazylijski/argentynski (???)

1. Data: 2006-07-20 06:41:32

Temat: Sos brazylijski/argentynski (???)
Od: Wojciech Wierba <W...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Slyszalem niedawno, prawdopodobnie w 3PR lub RMF
przepis na sos, ktory kojarzy mi sie z Ameryką Poludniowa.
Niestety, uslyszalem tylko kawalek audycji, moze ktos zna
przepis (proporcje) na taki sos.
Skladniki:
1. Torebka ziol prowansalskich - 1 szt. (a moze 2) ile gramow?
2. Torebka oregano - 2 szt. (a moze 1)
3. Czosnek (granulowany? - watpie) swiezy - ile ??
4. Szklanka oliwy z oliwek
5. Szklnka octu balsamicznego
6. Byc moze cos jeszcze ?

Ziola zalewalo sie szklanka (cieplej/goracej?) wody,
a gdy napecznialy dodawalo sie czosnek (i moze cos jeszcze),
oliwe i ocet balsamiczny.

Podobno ten sos (?) podawany jest praktycznie zawsze do
posilku w Argentynie?, Brazyli?

Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
Wojtek

2. Data: 2006-07-20 07:09:51

Temat: Re: Sos brazylijski/argentynski (???)
Od: " " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Wierba <W...@i...edu.pl> napisał(a):

> Witam,
> Slyszalem niedawno, prawdopodobnie w 3PR lub RMF
> przepis na sos, ktory kojarzy mi sie z Ameryką Poludniowa.

Też słuchałam. To był argentyński sos chimichurri. To było w Trójce, może na
ich stronie będzie przepis?

Ania

3. Data: 2006-07-20 07:46:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Wierba" <W...@i...edu.pl> wrote in message
> [...]
> oliwe i ocet balsamiczny.
>
> Podobno ten sos (?) podawany jest praktycznie zawsze do

http://www.patagonia-argentina.com/i/content/cocina/
index.htm
http://www.cocinadelmundo.com/paises/argentina/sal/7
113.html
http://www.lavidaencasa.com/RECETARIO/Recetas/salsac
himichurri3.htm
http://www.geocities.com/napavalley/6685/r-sach.htm
http://www.karlosnet.com/General/receta.php?c=43
http://re-zetas.com/receta.asp?clave=05LMTQNNR

4. Data: 2006-07-20 08:10:07

Od: Wojciech Wierba <W...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

Dzieki, teraz przypominam sobie resztki hiszpanskiego.
pozdrawiam
Wojtek

5. Data: 2006-07-20 08:31:24

Od: Wojciech Wierba <W...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Wierba wrote:
> Panslavista wrote:
>
> Dzieki, teraz przypominam sobie resztki hiszpanskiego.

Moze sie komus przyda:
http://www.polskieradio.pl/trojka/kuchnia/
Pozdrawiam
Wojtek

6. Data: 2006-07-20 11:40:02

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oliwe i ocet balsamiczny.
>
> Podobno ten sos (?) podawany jest praktycznie zawsze do

To pewnie chimichurri w wersji sosu (bo to moze byc tez uzywane marynata do
miesa czy sos do smarowania miesa na grillu tylko, ze skladniki sie wahaja.)

Podaruj sobie ziola prowansalskie.
1/2 szklanki oliwy z oliwek
2 -3 lyzki stolowe soku z cytryny
ocet winny (z czerwonego wina najlepiej) do smaku - zwykle pare lyzek.
1/2 szklanki swiezej naci pietruszki drobno posiekanej
2 zabki czosnku przez praska
2 szlotki drobno posiekane
1 lyzka bazylii, tymianku, oregano,sol i pieprz do smaku. W zaleznosci,
ktore przyprawy lubisz (mozna zmieszac...byle nie przesadzac, bo wyjdze
ziolowy syf...)
Jak kto lubi mozna dodac pociapana papryczke jalapeno (bez ziaren)

Mozna zmiksowac i odstawic na 2-3 godziny do lodowki.

--
><eM eL><

Cukina z rusztu
atrkcyjnie arbuzik