Sos serowy - pytanie

1. Data: 2006-02-26 10:02:39

Temat: Sos serowy - pytanie
Od: "Killer" <b...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy w przepisie poniżej można zastąpić czymś innym, nie alkoholowym to wino?
Nie mam żadnego alkoholu a dziś chcę go ( ten sos ) podać z polędwiczkami
drobiowymi, pieczonymi ziemniakami i szpinakiem.

45 dag utartego żółtego sera,
4 łyżki masła,
1/2 szklanki śmietany,
2 jaja,
sól, pieprz,
1 i 1/2 szklanki wytrawnego białego wina

Rondel wstawić do garnka z wrzącą wodą, wsypać ser, mieszając podgrzewać, aż
ser się roztopi. Roztrzepać jaja ze śmietaną, stopniowo wlewać do sera,
mieszać do półączenia się składników. Przyprawić solą i pieprzem, wlać wino,
podgrzewać stale mieszając, aż powstanie jednolita masa.

Pzdr
Jacek

2. Data: 2006-02-26 10:11:03

Temat: Re: Sos serowy - pytanie
Od: "Joan" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy w przepisie poniżej można zastąpić czymś innym, nie alkoholowym to
wino?

Daj troszke wody. Jesli ser jest dobry, to sos bedzie pyszny i bez wina:).
joan

3. Data: 2006-02-26 10:18:52

Od: "Killer" <b...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Daj troszke wody. Jesli ser jest dobry, to sos bedzie pyszny i bez wina:).
> joan

A jaki ser polecasz???

Jacek

4. Data: 2006-02-26 10:52:09

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Killer <b...@t...com> napisał(a):

> Witam
> Czy w przepisie poniżej można zastąpić czymś innym, nie alkoholowym to
wino?

Sokiem jabłkowym - świeżo wyciśniętym, nie słodzonym?

> Nie mam żadnego alkoholu a dziś chcę go ( ten sos ) podać z polędwiczkami
> drobiowymi, pieczonymi ziemniakami i szpinakiem.

Drób ma polędwiczki?

Ania

5. Data: 2006-02-26 11:10:54

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Killer wrote:

> A jaki ser polecasz???

najlepiej taki, jaki masz :-) A tak na serio, to można trochę mieszać.
Ja lubię gorgonzolę zmieszaną z jakimś mniej ostrym, choćby gouda lub
tylżycki. A zamiast wina możesz też dać mleko.

Waldek

6. Data: 2006-02-26 11:22:09

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> wino?
>
> Sokiem jabłkowym - świeżo wyciśniętym, nie słodzonym?

> Drób ma polędwiczki?

można tak to nazwać. A coponiektórzy jedzą taki drób co chrząka i chodzi
na 4 łapach :-)
Osobiście bardzo lubię polędwiczki wieprzowe z sosem serowym
(gorgonzola) z calvadosem. Mniaaaam!

Waldek

7. Data: 2006-02-26 11:39:22

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@t...de> napisał(a):

> można tak to nazwać.

Idąc tym tropem - wszystko można nazwać wszystkim.

Ania

8. Data: 2006-02-26 13:15:01

Od: "Killer" <b...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Drób ma polędwiczki?

Tak naprawdę miało być piersi z kurczaka w sosie serowym, sam nie wiem czemu
wyszło polędwiczki:)

>A zamiast wina możesz też dać mleko.

Dam mleko:)

Pzdr
Jacek

9. Data: 2006-02-26 14:52:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Feb 2006 11:02:39 +0100, "Killer" <b...@t...com>
wrote:

> [...]
>drobiowymi, pieczonymi ziemniakami i szpinakiem.
>
>45 dag utartego ?ó?tego sera,
>4 ?y?ki mas?a,
>1/2 szklanki ?mietany,
>2 jaja,
>sól, pieprz,
>1 i 1/2 szklanki wytrawnego bia?ego wina
>
>Rondel wstawi? do garnka z wrz?c? wod?, wsypa? ser, mieszaj?c podgrzewa?, a?
>ser si? roztopi. Roztrzepa? jaja ze ?mietan?, stopniowo wlewa? do sera,
>miesza? do pó??czenia si? sk?adników. Przyprawi? sol? i pieprzem, wla? wino,
>podgrzewa? stale mieszaj?c, a? powstanie jednolita masa.

Omin wino! To nie fondue :P
I ser musi byc ostry, najostrzejszy, oczywiscie najlepiej, zeby
to byl cheddar i jeszcze lepiej jesli nie lagodny. sprobuj
twarde, dojrzale holenderskie. pewnie sie bedzie ciagnac, ale cos
za cos jakby nie bylo cheddara. Zapiekany kalafior i/albo
ugotowane pory polane sosem serowym sa piekne!

Pierz
K.T. - starannie opakowana

10. Data: 2006-02-27 12:21:09

Od: Grzegorz Mucha <m...@p...zabierzow.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Feb 2006 14:52:50 +0000, Krysia Thompson wrote:

> [...]
> za cos jakby nie bylo cheddara. Zapiekany kalafior i/albo
> ugotowane pory polane sosem serowym sa piekne!

A ja bym powiedział, że klasyczny sos serowy to bardziej z gruyerem pasuje
(z tym, że wtedy sos na bazie beszamelu, ale jak najbardziej do zapiekania
pod nim warzyw).

mucher

Zmysł smaku
Stek po sułtańsku