Spoldzielnia-moloch kontra mieszkaniec malej kawalerki :(((..

1. Data: 2008-01-24 18:32:32

Temat: Spoldzielnia-moloch kontra mieszkaniec malej kawalerki :(((..
Od: "Nicolla" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moze ktos mi pomorze na grupie bo juz nie wiem co robic.. :9

Rok temu zakupilam mieszkanko w spoldzielni mieszkaniowej, w wiezowcu.
Mam spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu i ustanowiana hipoteke na
mieszkanko (bylo kupowane na kredyt) oraz zalozylam ksiege wieczysta.
Wsyztsko bylo w porzadku, az dzis dostalam 2 pisma, jak kazdy z mieszkancow
bloku.
Jedno to takie ze spoldzielnia wykupila grunty pod budynkiem i ze kazdy z
mieszkancow ma zaplacic jakas kwote za te grunty w 10 ratach.
I drugie pismo,ze budynek zostal docieplony (przed tym jak zakupilam
mieszkanko) i ze moje mieszkanie ma doplacic prawie 6000zl za to docieplenie!!

Mam male 35 metrowe mieszkanko.
Mam pytanie,czy jak mam spoldzielcze wlasnosciowe prawo do okalu to musze
placic za grunt jak spoldzielnia go wykupi (1/ktorąśtam czesc)i czy
spoldzielnia ma prawo mi nagle dowalic 6tys zl oplat bo docieplila budynek
(place co miesiac fundusz remontowy i dodatkowo oplate za docieplenie budynku..

Prosze o pomoc moze ktos sie zna... :(

Nicolla

2. Data: 2008-01-24 18:42:32

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> spoldzielnia ma prawo mi nagle dowalic 6tys zl oplat bo docieplila budynek
> (place co miesiac fundusz remontowy i dodatkowo oplate za docieplenie
> budynku..

obawiam sie ze tak, jak zarzad zarzadzi, a rada nadzorcza zatwierdzi budowe
fontanny ze zlota, to niestety trzeba za to zaplacic!

pozdrawiam WM

3. Data: 2008-01-24 18:50:40

Od: "ianus" <U...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nicolla" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> moze ktos mi pomorze na grupie bo juz nie wiem co robic.. :9
> Nicolla

Pomorze Zachodnie czy bliżej Gdańska?

JS

4. Data: 2008-01-24 18:57:29

Od: "Nicolla" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomorze Zachodnie czy bliżej Gdańska?
>
> JS

Szczecin...
dostalam dzis te 2 pisma i nie bardzo wiem co mam z nimi zrobic :(.. i czy
to "legalne" tak sciagac z ludzi kase..
Jak kupowalam rok temu meszkanko w ocieplonym bloku to spoldzielnia mi
wystawila pismo, ze wklad budowalany mam uregulowany cokolwiek by to znaczylo

:(...

5. Data: 2008-01-24 20:49:09

Od: "MarkX" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak kupowalam rok temu meszkanko w ocieplonym bloku to spoldzielnia mi
> wystawila pismo, ze wklad budowalany mam uregulowany cokolwiek by to

Mam to samo na slasku. 6000 zl do zaplaty i z tego co sie orientowalem, to
czysta kpina z ludzi i wbrew przepisom. W kazdym badz razie wystosowalem
pismo o przeksztalcenie w odrebna wlasnosc, z informacja czy jestem im cos
dluzny. A jak tak, to za co, ile i papiery do wgladu z czego ew. dlug
wynika. Jak na razie od 2 miesiecy sprawa stoi w miejscu. Maja na to 3
miechy. Potem sad.

MarkX

6. Data: 2008-01-24 21:31:15

Od: Mehi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nicolla pisze:

> I drugie pismo,ze budynek zostal docieplony (przed tym jak zakupilam
> mieszkanko) i ze moje mieszkanie ma doplacic prawie 6000zl za to docieplenie!!

Jesli budynek zostal ocieplony przed zakupem to poprzedni wlasciciel
powinien uregulowac naleznosc poniewaz mieszkanie zostalo kupione za
kwote w ktorej bylo mieszkanie juz ocieplone (czyli cena wyzsza).

7. Data: 2008-01-25 07:39:42

Od: "nicolla" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dluzny. A jak tak, to za co, ile i papiery do wgladu z czego ew. dlug
> wynika. Jak na razie od 2 miesiecy sprawa stoi w miejscu. Maja na to 3

Tez pomyslamam o odrebnej wlasnosci wlasnie. Ale czy odrebna wlasnosc tzn ze
jak spoldzielnia znow cos wymysli np wymiana windy itp to czy majac odrebna
wlasnosc bede musiala za to bulic?

8. Data: 2008-01-25 07:42:06

Od: "nicolla" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli budynek zostal ocieplony przed zakupem to poprzedni wlasciciel
> powinien uregulowac naleznosc poniewaz mieszkanie zostalo kupione za
> kwote w ktorej bylo mieszkanie juz ocieplone (czyli cena wyzsza).

A masz to gdzies napisane jakies paragrafy czy cos zebym mogla sie z tym
odwolac od spoldzielni? Bym byla bardzo wdzieczna... albo gdzie moge tego
szukac...

Mieszkanie faktycznie bylo kupione juz po ociepleniu budynku.. w zasadzie
chyba w tym samym roku jak blok byl docieplany.. ja tam mieszkam juz rok i
teraz takie pismo dostalam... :(

9. Data: 2008-01-25 09:19:29

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze
> jak spoldzielnia znow cos wymysli np wymiana windy itp to czy majac

Jak najbardziej - uroki mieszkania "na wspólnym". Mozesz wtedy wsytąpic ze
spółdzielni - powstanie wspólnota mieszkaniowa. Ale zgadnij, kto wtedy
będzie mial wiekszosć głosów?

DJD

10. Data: 2008-01-25 11:51:37

Od: "CinnamonGirl" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba w tym samym roku jak blok byl docieplany.. ja tam mieszkam juz rok i

Nie masz wesoło, dla nas oczywistym jest ze skoro był ocieplony jak
włascicielem mieszkania był ktos inny to on sie godził na koszty i powinien
on je uregulowac. Ciekawe co na to spółdzielnia i własciciel - zapewne
bedzie sie z tym nie zgadzał - moze masz z nim w umowie cos w stylu (ja mam)
że wszelkie zalełosci z poczetu funduszu remontowego, czynszu sa
uregulowane. Ja w mojej mam jeszcze cos w stylu że jesli po jego wyprowdzce
przyjdą jakies obciazenia za jego okres mieszkania to on mi zwraca kase a
jak przyjda napłaty to ja mu zwróce (ale ten akapit by dykotwany
zaswiadczeniem ze spółdzielni że nie ma żadnych zaległości i dołaczane od
aktu) - pod cos takiego u mnie by mozna było podciągnąc tą twoją opłatę i na
to sie powołać.
Ja tez kupiłam mieszkanie miesiac po jego ociepleniu (3/4 bloku) ale całosc
kasy na to szła u nas z funduszu remontowego(Wspólnota mieszkaniowa - całe
szczeście choc jak ide cos załatwiac to do spółdzileni torche to namieszane
;)) . W tym roku bedzie ocieplana ostatnia sciana - musiało sie znów na
koncie z FM uzbierać czyli ocieplenie tej jednej ściany za mojej bytnosci
tam juz idzie z mojego remontowego.

To samo sie tyczy tego co ktos wczesniej pisał do akty tez mam dołączoną
informacje z biora nieruchomosci co było obiektem kupna - wyszczególnione
ocieplenie budynku. Wiec gdyby teraz mi przyszło płacoć za to to na pewno
egzekwowałabym to od poprzednich włascicieli.

Pozd
Powodzenia w dociekaniu swoich praw
Magda

Rozlane chemikalia w piwnicy - jak to posprzatac?
Uszczelki w drzwiach wewnętrznych ?
jak współpracuje bateria termostatyczna
Nowe zarówki energooszczedne Philips
Zlewozmywak deante i przebarwienia