Re: Stezenie glukozy w 2 h po posilku?

From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Stezenie glukozy w 2 h po posilku?
Date: Fri, 25 Aug 2006 22:27:55 +0200

Użytkownik "ludzik" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
news:ecn5eg$tjt$1@news.onet.pl...
> [...]
> godz. później mierzy się stężenie glukozy we krwi. Nie powinno ono
> przekraczać 11,1 mmol/l (200 mg/dl), zaś na czczo (tj. gdy pacjent nie
> jadł od 8 do 14 godz.) - 7 mmol/l (120 mg/dl).
> Tymczasem badanie mojej babci polegało na zmierzeniu stężenia na czczo (tu
> był podany przedział 70-109 mg/dl) i 2 godz. po śniadaniu. A przecież
> śniadanie może zawierać 100 g węglowodanów, jak i 500 g. Już 3 razy
> powtarzano to badanie, bo lekarka ma wątpliwości co do wyniku.
>
> Nie rozumiem takiego postępowania. W pierwszym przypadku mamy wszystko
> wystandaryzowane, a w drugim - "na oko".

Test tolerancji glukozy to 75g bezwodnej glukozy w 250-300ml wody (dla
doroslych) wypitej w 5 minut. Pacjent siedzi przez 120minut nastepnie badamy
stezenie glukozy. do 139mg% norma, 140-199mg nietolerancja glukozy powyzej
cukrzyca. Badanie stezenia glukozy po sniadaniu nie ma sensu w diagnostyce
cukrzycy.
Podejrzewam ze wiele osob po np standardowych 5 batonikach czekoladowych
mialoby cukrzyce. Co innego przy monitorowaniu leczenia.

> Jakieś komentarze?

j.w. wez tylko pod uwage, ze nie wszyscy przelkna wode z taka iloscia cukru.
To ok 10 lyzeczek glukozy. paskudztwo