Re: Stezenie glukozy w 2 h po posilku?

Data: 2006-08-26 14:03:27
Temat: Re: Stezenie glukozy w 2 h po posilku?
Od: "Andrzej" <t...@u...pl>

>W jaki sposób należy prawidłowo wykonać badanie tolerancji glukozy?
> Mnie uczono (na farmacji), że podaje się 75 g glukozy w 300 ml wody, i 2
> godz. później mierzy się stężenie glukozy we krwi. Nie powinno ono
> przekraczać 11,1 mmol/l (200 mg/dl), zaś na czczo (tj. gdy pacjent nie
> jadł od 8 do 14 godz.) - 7 mmol/l (120 mg/dl).
> Tymczasem badanie mojej babci polegało na zmierzeniu stężenia na czczo
> (tu był podany przedział 70-109 mg/dl) i 2 godz. po śniadaniu. A
> przecież śniadanie może zawierać 100 g węglowodanów, jak i 500 g. Już 3
> [...]

Ok ale organizm nie jest perfekcyjna maszynką i suche dane z jednego
pomiaru nieraz mogą być nawet mylące. mam w rodzinie cukrzyka który bierze
insulinę 4 razy dziennie i robi 6-8 pomiarów cukru. Jest bardzo dokładny
przelicza jednostki ( chyba tzw. chlebowe) i dawki insuliny. Wszystko jest
pod kontrola ale niekiedy odzywa sie jego trzustka i sama z siebie
produkuje inulinę ( + ta prawidłowo wyliczona i wstrzyknięta) wtedy poziom
cukru gwałtownie spada stad, ma zalecone częste badania. Ma dobra opiekę
ale to nie w Polsce.

Jeśli jest tylko podejrzenie cukrzycy to kilka prostszych wyrywkowych
badań może dać szerszy obraz jak zachowuje sie organizm i jeśli cukier po
typowym śniadaniu jest w normie to nie ma co sie martwić. Nie chodzi nam
przecież o dokładną cyferkę która za tydzień będzie inna. Ja po próbie
glukozowej miałem wynik niższy od wyrywkowych badań w ciągu dnia ( ale
zawsze po przerwie). Co dziwne u mnie na czczo rano poziom cukru
przekracza normę 110-120 a 2godziny po posiłku w ciagu dnia był niższy niż
na czczo.
To tylko luźne przemyślenie.
Pozdrowienia A.