Stolnica czy blat marmurowy

31. Data: 2014-04-19 09:09:24

Temat: Re: Stolnica czy blat marmurowy
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:dfedfd44-e60f-4cda-9340-8578caa6ffc1@go
oglegroups.com...

Hęęę...?! Co ty temu Chłopu pitrasisz? Kwasem chcesz się Go pozbyć? I na
skale wapniowej ma Chłop skończyć?

**************************
No, jeden (co najmniej ) skończył na Skale wapniowej i do tej pory Go
czcimy...
pozdr
Stefan

32. Data: 2014-04-19 10:39:23

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 21:57:03 UTC+2 użytkownik Anai napisał:

> I jak Ci się nim wałkuje? Bo ja wspominam to jako koszmar :/

Tym bez uchwytów? Baaardzo wygodnie. Ja nie wycinam krążków na pierogi, tylko
rozwałkowuję kulki. Uchwyty wałka bardziej przeszkadzały niż pomagały :-)

Ania

33. Data: 2014-04-19 19:56:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Apr 2014 15:56:32 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> Hęęę...?! Co ty temu Chłopu pitrasisz? Kwasem chcesz się Go pozbyć? I na skale
wapniowej ma Chłop skończyć?

Ocet zdarzy(ło) mi się wylać albo zostawić niestartą plamkę z kwasnego
owocu czy wina... Więc mam GRANIT.

34. Data: 2014-04-19 19:57:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Apr 2014 02:07:43 +0200, Anai napisał(a):

> Nie, nie, nie - klejona rozpadła mi się na 12 deseczek, ta była zwykła
> - w którymś momencie po prostu pękła wzdłuż i są dwie :D

A, chyba że tak, też tak miałam raz - bo się spaczyła deska i w końcu
puściło na środku.

35. Data: 2014-04-19 20:43:50

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZZZ" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "artustas" <a...@g...com> napisał w wiadomości

> Stolnica.
> Na schodach nie widziałem aby ktoś pierogi robił.
>
> Tak na poważnie, stolnica - jak dla mnie nie ma zamiennika, trudno się
> czyści, klei się do niej bardziej niż do gładkich powierzchni, ale mimo
> wszystko tradycja wygrywa :)
>
> pzdr.
> Artur

Ja też nie widziałem, żeby ktoś robił pierogi na parapecie :) takie jest
moje skojarzenie. Ale po tych poczytanych Waszych opiniach pewnie
spróbuję niedługo. Może zaczynając od kupienia "przenośnej"
granitowej płytki tak ze 2cm grubej i z 80x60cm.

Co do tego klejenia do stolnicy to nie odczuwam takiego zagadnienia
jako problemu. Drewno jest dokładnie naolejowane kilkukrotnie, co jakiś
czas można powtórzyć zabieg. A wyczucie przy podsypywaniu mąką
i zagniataniu ciasta eliminuje problem całkowicie.
Ale trzeba się rozwijać i próbować "nowych" technologii. Wałek stalowy
też wypróbować należy, podobno przy twardych ciastach makaronowych
ułatwia pracę.

Ja nigdy nie oliwiłem stolnicy, podsypywanie załatwia sprawę.
Jakoś nigdy nie zastanawiałem się nad inną stolnicą - po prostu używam jej
chyba na tyle rzadko, że nie mam takiej potrzeby.
Chociaż po Twoim wpisie, sam pomyślałem o zmianie, choćby ze względów
higienicznych :).

pzdr.
Artur

36. Data: 2014-04-20 18:01:55

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> http://tiny.pl/qkmmj
>
> Kamieniarz na pewno ma katalog wszystkich granitów, kolory i desenie jakie
>
> dusza zapragnie. Jestem fanką włąśnie tego pieknego miodowego kamienia w
>
> domu, najchętniej bym sobie i łazienkę zrobiła "w Madurze", no ale to
>
> raczej niepraktyczne, bo jak dla mnie kłopoty z czyszczeniem i odkażaniem
>
> kamienia dyskwalifikują go - więc w łazience zdecydowanie nie polecam. Blat
>
> kuchenny za to jest praktycznie bezobsługowye, jeśli chodzi o utrzymanie w
>
> czystości - jak już pisałam, ściereczka na mokro i gotowe, nawet nie silę

Robisz "z igły widły". Kup se dechę drewnianą i po problemie. Koszt < 20 PLN za taką
wypasioną. Od lat czegoś takiego używam i nawet do łba by mi nie wpadło, coby takimi
duperelami zawracać gitarę na tej grupie.

37. Data: 2014-04-20 22:38:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Apr 2014 09:01:55 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> Robisz "z igły widły". Kup se dechę drewnianą i po problemie.

Miałam drewnianą stolnicę dwadzieścia lat, starczy, wywaliłam i nie żałuję.
Granit forever, bo i stolnicy nie muszę wyciągać, ciasto się na nim fajnie
schładza podczas wałkowania i inne takie, nawet rulony strugane z czekolady
na nim robię. Na stolnicy tego ani rusz. Po robocie wycieram i mam lustro
:-)

Re: Jak długo się gotuje jaja pszepiurcze?
Gdzie ciastka Digestive?
Ta baba ma nieźle nawalone pod kopułą...
jak długo
...ni ma śmietany! Ni ma niczego!