...ni ma śmietany! Ni ma niczego!

1. Data: 2014-04-13 20:38:08

Temat: ...ni ma śmietany! Ni ma niczego!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skończyła mi się śmietana od Pani Baby, następna porcja dopiero za kilka
dni, a śmietana do mizerii pilnie potrzebna. Cóż za problem - myślę -
skoczyć do Tesco i kupić! gdzie jak gdzie, ale TAM jest wybór, na pewno coś
znajdę.
No i tu się wielce nacięłam. Stoję i chodzę, chodzę i stoję - półki ze
śmietanami przewracam niemal do góry nogami i nic, NIE MA normalnej
śmietany! Wszystkie mają te g...na w składzie - a to mączkę chleba
świętojańskiego, a to inne gluty! Śmietana do tego, do tamtego - CO TO
JEST, pytam!???
Śmietana, serki, jogurty, kiełbasy... to już tylko puste nazwy, a zupełnie
inne produkty, nie mające wg mojej oceny więcej niż 10 procent wspólnego z
tym, co te nazwy naprawdę oznaczają. Ludzie już nie znają smaku desygnatów
tych pojęć...

Poczułam się, jakbym po 40 latach wróciła na Ziemię, jak ów bohater Lema...

2. Data: 2014-04-13 21:40:32

Temat: Re: ...ni ma śmietany! Ni ma niczego!
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
> tych pojęć...
>
> Poczułam się, jakbym po 40 latach wróciła na Ziemię, jak ów bohater Lema...

Idź do Auchan, kup Maślankę Ozorkowską. Przynajmniej chłodnik jak należy
da radę na tym zrobić. Reszta to... oczywiście za wyjątkiem tego co
wszyscy wiedzą!

--
Darek

3. Data: 2014-04-13 22:57:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Apr 2014 21:40:32 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Idź do Auchan, kup Maślankę Ozorkowską. Przynajmniej chłodnik jak należy
> da radę na tym zrobić.

Maslanka to maślanka, a ja chcę śmietanę :-)
Auchan u nas nie ma, ale maślankę dobrą też tutaj polecałam kiedyś, używam,
to wiem. Choć obawiam się, czy aby do czasu mojego najbliższego chłodnika
owa polecana nie zmieni się w preparat maślankopodobny...

> Reszta to... oczywiście za wyjątkiem tego co
> wszyscy wiedzą!

Generalnie tragedia. Aż zaklęłam paskudnie przy tych półkach ze "śmietaną".
Pojechałam specjalnie i wróciłam z kwitkiem. Mizeria była z domowym
jogurtem. MŚK nosem kręcił, ale zjadł...

4. Data: 2014-04-14 11:01:54

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ty widziałaś kiedykolwiek w markecie zwykłe mleko?
Bo ja nie. NIe wiem kiedy widziałam mleko po raz ostatni, ale pewnie w
jakimś "Społem" około roku 1990.

Obecnie są tylko UHT i inne wynalazki, nie mające postawowej właściwości
mleka "zsiadnia się".
Pozostawione by się zsiadło zamienia się najczęściej w rużowego ciagnącego
się i śmierdzącego gluta.
Zauważ, że wspułczesne już nie dzieci a młodzież nie odrużnia w zasadzie
zsiadłego mleka od kefiru czy jogurtu, dla takiego młokosa zsiadłe mleko to
jakaś tam odmiana jogurtu.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

5. Data: 2014-04-14 11:36:29

Od: "sunny" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka"
> Pozostawione by się zsiadło zamienia się najczęściej w rużowego ciagnącego
> się i śmierdzącego gluta.

"Rużowego ciągnącego gluta" to ty masz zamiast "muzgu". Śmierdzi pewnie
też...

6. Data: 2014-04-14 13:30:30

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 20:38:08 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
>
> --
>
> XL "Nie należy mylić prawdy z opinią większości." Jean Cocteau

sklad smietanki kremowej "Łowickiej" 30% na 100g

-bialko 2,2g
-weglowodany 3,1g
-tluszcz 30,0g

eto wsio!

jasne ze nie ma tu kazeiny (i dobrze bo swinstwo), nie ma tez niestety kwasu
mlekowego, to i sie nie zsiadzie ani nie zkwasnieje, ale ma dlugi okres przdatnosci

sklad jest zblizony do produktow nieprzetworzonych
bo jest i wapno, i witaminy grupy B, i kwas foliowy...

co wazne w takich produktach UHT z pewnoscia nie ma drobnoustrojow chorobotworczych,
lacznie z ich formami przetrwalikowymi..

co kto lubi. mnie rzygac sie chce od tzw. produktow od "baby", czy tzw. "prosto od
krowy". jasne ze moge spobowac to spozyc - warunek bezposrednio na sedesie... bo
efekt wiadomy.

7. Data: 2014-04-14 14:36:00

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> tym, co te nazwy naprawdę oznaczają. Ludzie już nie znają smaku desygnatów

wlasnie kupilem maslanke. sklad:
-maslanka naturalna pasteryzowana
-mleko pasteryzowane
-mleko odtluszczone w proszku
-zywe kultury baketrii mlekowych

znow kazeiny ni sladu, i b.dobrze.
bo jakie to swinstwo to warto przeczytac:
http://pracownia4.wordpress.com/2011/04/26/dlaczego-
mleko-jest-takie-zle/

jak sie chce miec problemy z jelitami, szczegolne z grubym. to mazna takie
niehomogenizowane do woli. ale poza tym ze powoduje zlogi i wzdecia to bec ma sie
jak beka, szczegolnie na diecie ziemniaczanej + mleko "prosto do krowy".
ale tez latwo dorobic sie owrzodzen, a co gorsza raka jelit - szczegolnie grubego
jelita.

8. Data: 2014-04-14 15:24:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Apr 2014 04:30:30 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> co kto lubi. mnie rzygac sie chce od tzw. produktow od "baby", czy tzw. "prosto od
krowy". jasne ze moge spobowac to spozyc - warunek bezposrednio na sedesie... bo
efekt wiadomy.

Byłeś kiedyś w przetwórni mleka?
:-]

9. Data: 2014-04-14 15:31:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Apr 2014 05:36:00 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> wlasnie kupilem maslanke. sklad:
> -maslanka naturalna pasteryzowana
> -mleko pasteryzowane
> -mleko odtluszczone w proszku
> -zywe kultury baketrii mlekowych
>
> znow kazeiny ni sladu, i b.dobrze.

Widzę po Tobie niestety, że może czasem dobrze jest żyć w nieświadomości,
ale żeby do tego stopnia... Robaczku, kazeina jest w każdym MLEKU, mało
tego, jest ona głownym (bo są też inne) białkiem każdego mleka, jest jej
tam jak naprał, jak najbardziej, zarówno w wymienionym w skladzie Twojej
pożal się Boże "maślanki "mleku pasteryzowanym", jak i w tym "odtłuszczonym
w proszku".

> bo jakie to swinstwo to warto przeczytac:
> http://pracownia4.wordpress.com/2011/04/26/dlaczego-
mleko-jest-takie-zle/

:-D

10. Data: 2014-04-14 18:25:25

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

No to ja mam chyba szczęście, bo ostatnio co wezmę do ręki śmietanę - to oprócz
śmietany nic innego w składzie nie ma :-)

Może to kwestia regionalności produktów, bo wiadomo, że w marketach dostawy są często
z bliższej okolicy...

Aż sprawdziłam w lodówce - ostatnie zakupy z Lidla, śmietana i jogurt - bez
zagęstników i stabilizatorów...

Aha - no i można w Opolu kupić mleko w folii :-) Takie, co się zsiądzie :-)
Przynajmniej niedawno jeszcze było ;-)

Ania

Jak przygotowujecie karkówkę?
szybkowar 4l