Jak przygotowujecie karkówkę?

1. Data: 2014-04-12 11:23:22

Temat: Jak przygotowujecie karkówkę?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Żeby była miękka, soczysta, możliwa do spożycia na ciepło i na zimno?
Czy długo marynujecie i w czym?

U mnie to chyba zależy od przypadku albo od mięsa - raz wyjdzie dobra,
raz zbyt sucha. A w sumie zwykle robię podobnie (przyznam że zwykle na
oko ;) ). Chyba pieczona w rękawie wychodzi lepiej niż w naczyniu
żaroodpornym lub w brytfannie.

Ewa

2. Data: 2014-04-12 15:32:23

Temat: Re: Jak przygotowujecie karkówkę?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zbyt sucha. A w sumie zwykle robię podobnie (przyznam że zwykle na oko
> ;) ). Chyba pieczona w rękawie wychodzi lepiej niż w naczyniu żaroodpornym

Musi być szczelnie zamknięta , czyli albo rękaw itp, albo naczynie (lub
garnek) uszczelnione ciastem: 3 łyżki mąki, plasterek smalcu i około 1 łyżki
wody, wyrabiasz, robisz wałeczek , i tym pszyklejasz pokrywkę. Po upieczeniu
ciasto możesz dać ptakom na pożarcie.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

3. Data: 2014-04-12 17:23:07

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.04.2014 11:23, FEniks pisze:
> [...]
> raz zbyt sucha. A w sumie zwykle robię podobnie (przyznam że zwykle na
> oko ;) ). Chyba pieczona w rękawie wychodzi lepiej niż w naczyniu

Marynuję na ogół dobę w przyprawach wymieszanych z olejem (różnych, w
zależności od nastroju), czasem szpikuję czosnkiem, czasem obsmażam
przed pieczeniem a czasem nie :)
Czasem podlewam piwem :D
Najczęściej piekę w rękawie, ale niezależnie od tego czy to rękaw, czy
naczynie żaroodporne (z pokrywą) zawsze wychodzi soczysta i miękka
(no chyba, że jakimś cudem nie dopiekę, ale wtedy jest po prostu
twardsza i trzeba ją dłużej żuć :D)
Sucha nie wyszła mi nigdy O_o :)

--
Pozdrówki
Anai

4. Data: 2014-04-12 17:58:08

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-12 17:23, Anai pisze:

> Marynuję na ogół dobę w przyprawach wymieszanych z olejem (różnych, w
> zależności od nastroju), czasem szpikuję czosnkiem, czasem obsmażam
> przed pieczeniem a czasem nie :)
> Czasem podlewam piwem :D

Czyli tak jak ja - wielka improwizacja. ;)

> [...]
> naczynie żaroodporne (z pokrywą) zawsze wychodzi soczysta i miękka
> (no chyba, że jakimś cudem nie dopiekę, ale wtedy jest po prostu

Racja. Chodziło mi o twardą i taką do żucia właśnie. Chociaż raz wyszła
mi sucha, ale to pewnie dlatego, że mięso było bardzo chude, niemalże
jak schab.

Ewa

5. Data: 2014-04-13 11:30:00

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Przede wszystkim - nie przetrzymywać za długo w piekarniku. Mięso "przepieczone" jest
właśnie suche.

A karkówkę - na obiad, a resztę do zjedzenia na zimno - to ja najchętniej duszę "na
gazie", w patelni z wysokimi bokami i pokrywką albo w żeliwnym garnku, nie w
piekarniku. Nigdy nie jest sucha.

Ania

6. Data: 2014-04-13 13:07:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Apr 2014 02:30:00 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> [...]
gazie", w patelni z wysokimi bokami i pokrywką albo w żeliwnym garnku, nie w

Też tak robię. A jeśli mam duży kawałek, to duszę w prodiżu; prodiż może to
i dla niektórych przeżytek (ich strata), ale nie ma lepszego mięsa, niż z
właśnie z prodiża - nawet moja córka, choć ma wszelkie te nowoczesne
dzisiejsze urządzenia, specjalnie sobie prodiż kupiła, właśnie do
pieczenia-duszenia mięs.

szybkowar 4l
Lazania
Pieczecie jeszcze murzynki?