Re: Stozek rogowki - przeszczep

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Stozek rogowki - przeszczep
Date: Fri, 6 Aug 2004 13:59:20 +0200

> raz
> Ja uslyszalem to samo czyli nie ma z cyzm sie spieszyc ze to ostatecznosc.
> Ale jezeli w soczewkach z odleglosci 1metra nie daje rady na monitorze
> przeczytac to juz jest problem. Nie wspomne jak na prezentacji jetsem czy
> jakies szkolenie to juz nie jest wesolo. Jajlepsze byly pierwsze soczewki.
> To tak jakbym na nowo sie narodzil, jakby ktos mi dan nowe oczy. Drugie
nie
> byl;y zla a kazde nastepne bylo coraz gorzej.
> Ja lecze sie w Gdansku na Debinki 7d.
>
> Pozdrawiam
> [...]

generalnie jest zasada, ze do przeszczepu kwalifikuje sie te stozki rogowki,
u ktorych zachodzi ryzyko perforacji, lub nie daj Boze juz powstalo
przebicie (wtedy natychmiast). Ok. 95% stozkow nie wymaga przeszczepu -
soczewki twarde sa jedynym i najlepszym rozwiazaniem. Oczywiscie nie zawsze
osiagniete widzenie w soczewkach jest satysfakcjonujace, ale zawsze to
lepsze niz bez nich. Czasami we wczesnej fazie stozka stosuje sie zabieg
laserowy - tu najlepiej skonsultowac sie w Klinice katowickiej. Osrodek
Soczewek Kontaktowych w Gdansku uwazany ( i ja tez tak uwazam ) jest za
najlepszy w Polsce.

pozdr.

casus
spec. ch. oczu